Interieurtopic #3

Ik heb bij Veneta 110 euro betaald voor verduisterende slaapkamergordijnen. Weet niet welke prijsklasse je op zoek bent maar vond dat een betaalbare aanrader! En veel keuze. Alleen niet kant en klaar dus.

Hema?

2 likes

Heeft iemand tips voor een extra lang tafelkleed? We krijgen morgen onze tafel van 2.80, normaal gebruiken we gewoon stoffen placemats maar met de kerst komt mn hele familie hier eten dus wil ik de tafel extra goed beschermen (hij is geolied en niet gelakt). Alles wat ik kan vinden boven de 3.20 is wit of creme, niet wat ik zoek.

Je zou eens bij zeil kunnen kijken, je hebt tegenwoordig ook zeil wat zachter en flexibeler is en dus niet dat ouderwetse. Dan kun je zelf de lengte bepalen.

Wij hebben bijv een hele mooie van de Jysk maar bij het tuincentrum hebben ze het hier ook.

2 likes

Misschien zelf stof kopen op maat knippen en randjes omslaan en korte steek erin?

1 like

@Perzik goeie, bedankt!

@Broodrooster heb ik ook aan zitten denken maar mijn naaiskills zijn nog steeds 0 (al heb ik me al vaak voor genomen een cursus te gaan volgen)

1 like

Ja daar hebben ze mooie idd, maar ik zoek goedkoper!
Ik moet 3 ramen bekleden en ik zocht meer in de hoek van 40-60 euro per raam.

2 likes

Wij hebben hetzelfde probleem, we hadden een leuke van Dille & Kamille van 300/320 geloof ik maar die was dus gekrompen in de was waardoor ie te klein was geworden! Hou hier wel rekening mee dat je dus een extra lange moet halenā€¦

Heb er toevallig deze week 2 bij La redoute besteld. En een andere bij Dille & Kamille maar dan van 350

2 likes

Misschien vindt je het zonde voor eenmalig gebruik maar een mooi, niet te besmettelijk tafelkleed gaat jarenlang mee: iets op maat laten maken? Ik heb een lap stof gekocht en dat laten zomen.

Heb vorig jaar ook een kleed bij de Jumbo gekocht dat heel lang was! Maar onze tafel is maar 2.10.

1 like

Dacht dat veneta een stuk duurder zou zijn. Ga daar ook maar eens kijken.

2 likes

Ze hebben de gordijnen in vervrschillende prijsklasses. Dit was geloof ik de goedkoopste maar dus helemaal prima. Wat verkleuren etc betreft weet ik de kwaliteit nog niet want ze hangen nu een half jaartje met alleen de zon in de ochtend erop. Voor een andere kamer waar ik rolgordijnen van 4 meter breed nodig heb, was de berekening ca 150 euro.

Wel een tip: bestel eerst veel staaltjes. Ik had 6 staaltjes beige en 4 van de 6 waren niet helemaal mijn smaak (beetje goedkoop geweven met een soort glimdraadje erdoor).

Beneden laten we doen door een stoffeerder ivm afwijkende manier van ophangen en dat gaat om een paar 100 euro dus dat is sowieso veel duurder.

1 like

Goed om te weten van Dille en Kamille, vond ik erg mooi maar sla ik toch over dan!

@Feather ook een goeie, bedankt!

Wij hebben al zo lang onenigheid over de kleur van onze kledingkast dat we straks geen kledingkast hebben als we verhuizen, dus ik laat jullie beslissen.

Flexa nachtblauw op de muur

Witte kledingkast of zwarte kledingkast?

• Zwart
  • Wit

0 stemmers

Sorry ik heb de poll verpest

Wij hebben blauwe muren (en plafond) en een witte kast. Dat staat bij ons wat frisser, en brengt wat licht in de kamer. Zwart is ook mooi, maar krijg je hele andere sfeer van, dus het is net wat je zelf voor sfeer wilt.

2 likes

Ja ik vind wit mooier, hou inderdaad van wat frisser. Ook bij ons bed dat lichtgrijs is.

Maar ja als het allebei mooi is uiteindelijk moet ik misschien kiezen hoe hard ik er voor wil strijden haha.

1 like

Wij hebben 1 muur donkerblauw in de werkkamer en daar staat een witte Pax met 1 zwarte/hele donkere deur (andere is spiegel) naast tegen een witte muur. Het witte staat fris maar steekt wel heel fel af tegen blauw, vind de donkere deur er ook niet verkeerd bij staan. In de slaapkamer hebben we een eikenhouten kast bij blauw en vind dat stiekem het mooist en rustigst. Maar hebben ook een eiken bed.

Is er geen zeegroen, okergeel of houtkleur mogelijk? Anders zou ik voor wit gaan.

Dat met die kruimels heb ik ook, nog niet echt ee oplossing voor. Misschien een tandenborstel? :sweat_smile:

1 like

Hahah dat zou idd wle iets kunnen zijn, doe nu vaak met mā€™n nagels en een doekje of de stofzuiger erop

1 like

Zwart omdat het contrast dan minder hoog is, zodat het geheel rustiger is. Maar dat is waar ik zelf altijd op let!

1 like

Ik ben laminaat aan het uitzoeken voor in de slaapkamer maar ik kom er echt niet uit qua kleur. Ik wil een lichtbruine kleur maar ik vind de meeste of te geel of een soort grijze/grauwe gloed hebben. Ik zoek juist een iets warmere kleur zonder dat het te geel is. Iemand misschien nog aanraders voor een specifieke vloer of een merk waar ik kan kijken?