Interieurtopic #3

Ja deze is 90x22 volgens mij! Misschien dat we dan toch rechte planken moeten doen als het kan. Maar vind dit zo mooi, lastig.
Wij gaan het misschien zelf leggen als het niet voor de verhuisdag gelegd kan worden dus daarom was een click optie wel handig! En we hebben geen vloerverwarming dan was gelijmd wel erg koud volgens de adviseur!

Volgende week komt het tweede deel van mijn bank na 3 maandjes wachten en ik heb een bijzettafeltje dat ik eerder had besteld in augustus gecanceld, daarvoor ga ik wat anders zoeken. :smiley:

3 likes

Kan je dan niet ter plekke de planken recht en in visgraat leggen (zonder te bevestigen) om te kijken wat mooi staat? Wij twijfelden ook over recht of visgraat maar heb er nog geen seconde spijt van gehad! Vind het zo mooi. En past ook qua stijl heel goed bij ons (jaren 30) huis.

Ik postte hier pas over onze nachtkastjes zoektocht en we hebben eindelijk iets gevonden! Was helemaal verrast door Zara Home, ze hadden daar twee dingen die we leuk vonden en we zijn uiteindelijk voor een soort krukje met 2 lagen gegaan. Ook gelijk de rest van de Zara Home in mijn winkelmandje geklikt maar dat weet mijn vriend nog niet

1 like

Nee de rechte variant moet je wel echt specifiek bestellen. De winkel gaat nu kijken wat op voorraad is en overleggen met de stoffeerder of zij het een goed idee vinden. Helemaal top, laat iemand anders gewoon kiezen haha

1 like

Is die linker ook Coretec? Desert? Lijkt namelijk erg op onze vloer!

Coretec forest! Leuk! Bevalt het?

1 like

Ik denk soms dat ik aandelen moet kopen, want prijs deze vloer alleen maar aan, haha. Inmiddels 2 vriendinnen die hem ook hebben. Hij ligt hier nu bijna 2,5 jaar en ik ben er superblij mee. Vond het qua looks en feelings een van de weinige (zo niet de enige) mooie pvc-vloer. De enige reden dat we forest niet hebben gekozen is omdat die heel erg leek op onze vorige vloer, desert is nog net een tintje lichter.

1 like

Ik snapte ook niet helemaal waarom mensen meer betaalden voor pvc want had nog niet iets gevonden dat ik mooier vond dan onze Quickstep (laminaat) vloer haha. Het is ook zo stom als je op zoek bent want wss heb ik al 100 keer iets mooi gevonden dat nu door al het kritische overdenken dan ineens niet meer voldoet ofzo. Vind bij coretec de groeven en de uitstraling zo echt en natuurlijk. Voelt nu echt als een upgrade, en iets neutraler ofzo dan wat we nu hebben. Wij wilden iets lichter en iets minder warmgeel en echt veel lichter wordt het niet maar wel met een andere tint. Echt blij dat ik het tegen ben gekomen, fijn dat het je zo goed bevalt! Heb ook het idee dat al hun houtprints supermooi zijn, waarbij dat bij laminaat soms toch echt vreselijk lelijk is.

1 like

Ik heb mijn dochter haar kamer geverfd. Een paar muren hebben nu een terracotta kleur. De rest is wit. Meubels zijn wit en lichte houttinten. Nu heb ik alles van inrichting behalve een zetel.
Ik zou graag een soort van fauteuil zetten of grote stoel waar ik met mijn dochter op schoot een boekje kan lezen voor het slapengaan.
Enige dat ik kan bedenken is een witte zetel (wat past in het kleurschema). Maar niet ideaal met een peuter.
Nog tips? Liefst niet te duur.

Rotan misschien? Als ik terracotta color palette intik bij Pinterest krijg ik ook veel oranje en groen (sage)!

1 like

Even wat voorbeelden van de Leen Bakker (weet niet of je die hebt in Belgie? Anders inspiratie!)

4 likes

Donkerblauw velvet vind ik ook altijd heel mooi staan bij terracotta!

4 likes

Nou ik voel me weer te dom om te poepen maar ik probeer een poster in een (metalen) Desenio lijst te doen maar ik snap gewoon niet hoe je zo’n lijst open krijgt?? Ben ook veel te bang dat ik die lijst sloop en er is nergens een goede tutorial te vinden :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Heb je een foto van de achterkant?

Ben benieuwd of dit zo lukt? Maar gaat om die 4 klemmetjes aan de zijkanten

1 like

Die ijzertjes moet je een beetje induwen (die tegen de rand van de lijst zitten) en dan kun je ze draaien of je kunt ze er helemaal uithalen. Iig duwen haha

1 like

Ah top, ik denk dat ze er helemaal uit moeten idd. Goed om te weten dat dat zo hoort en ik dus niet de lijst aan het vernielen ben :stuck_out_tongue:

Ja Rotan inderdaad, maar ik kan geen gezellige zetel vinden daarin. Zit toch vaak niet zo gemakkelijk met samen met een peuter naar mijn mening.

Bedankt, die Lucera spreekt me wel aan. Aan koperkleurig had ik nog niet gedacht.

1 like

Ik vind bij een kamer met veel terracottta een stoel in navy, donkerrood of mosgroen trouwens ook wel een leuke combinatie.

2 likes