Interieurtopic #3

In het nieuwe huis willen mijn vriend en ik iets anders op de vloer op de bovenverdieping. Er ligt nu oude vloerbedekking. Ik wil graag iets wat ook op de trap kan, zodat dat één geheel is (daar ligt nu ook de vloerbedekking). Ik vind vloerbedekking (mits kort en glad) wel fijn en ook goed grip op de trap voor onze dochter. Laminaat vind ik niet mooi. Pvc is ook een optie voor de vloer, maar vind dat op de trap eigenlijk heel lelijk. Heeft iemand nog een idee wat ik over het hoofd zien? Gaat er dus vooral om dat vloeren en trap een geheel zijn en dat de trap veilig is voor jonge kinderen.

1 like

Ik vind een traploper altijd heel mooi!
Dan kan je wel het gevoel van 1 geheel houden doordat je de zijkanten gelijk hebt aan boven.

3 likes

Oh, wat een goed idee! Makkelijke oplossing, maar niet aan gedacht, haha. Thanks!

1 like

Is een lichte kleur verduisteringsgordijn van Velux ook net zo verduisterend als een donkere kleur?

Lime white van Farrow & Ball. Deze heeft een groene ondertoon.

1 like

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar wij hebben witte en als die dicht zijn is de kamer helemaal donker.

1 like

Schapenvachtje op de zitting?

1 like

Hier tranquil dawn. Ik vond het uiteindelijk iets lichter uitvallen dan gedacht

2 likes

Wij hebben licht grijs op de slaapkamers en dat is, zelfs overdag, helemaal donker.

1 like

Dankje voor de foto! Denk dat het deze gaat worden haha.

2 likes

Heeft een van jullie Indian Spice van Flexa op de muur? Ik twijfel om deze kleur op de muren van onze woonkamer te doen. Of hebben jullie een andere warme, oranjeachtige tint die jullie aanbevelen?

1 like

Ik heb ‘m nu een paar jaar en ben er heel blij mee!

Samenvatting

Ingezoomde foto’s in de hoop niet herkend te worden:

Overdag:

In de avond:

39 likes

Wij zijn in Hattem goed geslaagd, is dat te ver voor je?

2 likes

Wauw, heel erg mooi! Dankjewel!

1 like

Ja dat is wel wat ver. Maar we hebben gelukkig iets gevonden wat we mooi vinden, de middelste van de foto.

De kleur van de visgraat is er ook in rechte planken maar ik weet niet of ze dat bij die winkel hebben. Maar vind het ook eigenlijk wel mooi en bijzonder dat het zo’n grote visgraat is, maar ben bang dat het in de wat smallere keuken dan misschien wat minder mooi is. Maar ben heel opgelucht dat het is gelukt iets te vinden dat net wat anders is dan we hadden, voelde me er echt naar van!

Indeling

afbeelding

6 likes

Wij hebben ook zo’n visgraat (wel pvc) in een smalle keuken. Het is in de lengte gelegd en ik vind dat de keuken daardoor optisch ook langer lijkt. We hebben wel een half open keuken dus loopt door vanuit de eetkamer.

Ja dit is ook pvc (van coretec)! Leuk, heb je daar een foto van?

2 likes

Heb je een foto gestuurd, wij hebben therdex. Toen het gelegd werd twijfelde ik wel even of het de juiste keuze was maar juist omdat het doorloopt is het heel mooi geworden! Voorheen lag er een drempel tussen de keuken en eetkamer en een andere vloer in de keuken. Dit oogt ook veel rustiger!

3 likes

Mooi! Lijken wel iets kleinere planken maar misschien heb ik die van ons nu al groter gemaakt in mijn hoofd :stuck_out_tongue_winking_eye:
Mooie keuken ook!

1 like

De planken zijn 60x15 cm, wij hadden ook naar Coretec gekeken en de ene variant was iets langer en smaller (70x13 oid?) en een grotere variant hadden we een offerte voor gevraagd en die was 90x22. Dus kan best dat die van jullie inderdaad een stukje groter is! Wij hadden uiteindelijk voor de therdex gekozen omdat de partij die we het wilden laten leggen de Coretec alleen als klik PVC had en dat kon hier niet oid.

1 like