Interieurtopic #3

Beige zat ik inderdaad ook naar te kijken! Denk dat het heel zacht bij het bed en de muur staat. Ik heb nu een roze dekbed besteld en ga vanavond bij de IKEA denk ik beige hoeslakens kopen. Wit staat iets te hard vind ik. Later willen we waarschijnlijk dat groene dekbed van Hema kopen, maar ik wacht even op een aanbieding :stuck_out_tongue:

Leuk! Wij zijn ook heel blij met de kleur, maar het was echt een pest karwei om het er egaal/dekkend erop te krijgen. Ik zou als ik jou was de kleur in een ander merk laten mengen of een vergelijkbare kleur uitzoeken.

Heeft iemand Iets Salie, Midden Salie, Midden Tijm of Tranquil Dawn van Flexa op de muur?

Ik heb tranquil dawn en ook getwijfeld over Salie! Wat wil je weten?

1 like

Komt de kleur een beetje over zoals het moet of valt hij iets donkerder/lichter uit? Hier in huis valt alles zo anders uit, ook met kleurtesters enzo dat ik het altijd lastig vind om een kleur te kiezen haha

1 like

Ahh wat leuk! Ik denk dat wij ze toch ook horizontaal gaan tegelen, want verticaal komt niet goed uit met de afzuigkap, en een rijtje halve stenen staat ook weer zo raar. Maar we gaan ze wel in rechte rijen doen dan.

We hebben de ragno r8fq (jaja) en ziet erin groot geheel zo uit: (en zo laten wij 'm ook tegelen denk ik)

11 likes

Aaah toch een andere kleur dan, die van ons zijn echt zoals je eerdere foto. Deze heb ik idd ook gezien! Denk idd dat horizontaal ook mooier wordt bij je keuken. In de badkamer vind ik recht onder elkaar niet zo mooi, werd bij ons ook afgeraden, maar denk dat zo een strook in je keuken wel mooi gaat worden. Vooral als je daar boven nog gaat verven. Wat voor kleur wil je de muur erboven verven?

Ik had eerst allemaal testers op de muur gesmeerd om de kleur te bepalen maar vond dat de uiteindelijke kleur (ik dacht dat we nu Salie en midden Salie hebben gebruikt) lichter en meer blauwig uitvallen. Kan liggen dat de testers muurverf waren en we het uiteindelijk als traplak hebben laten mengen. Volgens de verfwinkel zou dat niet uit moeten maken maar ik vind het een heel groot verschil. Het heeft nu een blauwige ondertoon terwijl de muurverf een meer assige ondertoon had en ook wat donkerder was.
Ben nogal precies als het om kleuren gaat…

1 like

Hij komt hier redelijk overeen! Op de tester oogde hij iets donkerder, maar nu de hele muur vol zit (haha) en ik dat naast de plaatjes van Flexa houdt is het wel gelijk! Het zit bij mij op een muur met een deel veel licht en een deel niet. Dat heeft uiteraard wel wat invloed, hoe meer licht er op valt hoe lichter het oogt. Wij zijn niet voor de salie kleuren gegaan omdat die te groen waren naar onze smaak. Wij hebben ook Forest Song en c2.06.68 in de woonkamer en dat past allemaal mooi bij elkaar!

3 likes

Dutchbone saroo?

4 likes

Ja die overweeg ik inderdaad ook. Twijfel alleen een beetje over de kleur. Ben bang dat het te oranje/rood is voor bij ons interieur en onze blauwe muur.

Dutchbone heeft sowieso leuke spullen :relaxed:

1 like

Iemand een tip voor de perfecte nude/beige/sand kleur voor op de muur? Heb nu een aantal opties van de Karwei meegenomen maar die vallen toch net te roze uit…

vergeef me voor de halve verhuismodus waar we nog in verkeren, maar dit is Farrow & Ball white tie. Ik heb best vaak naar farrow and ball kleuren gekeken omdat die op allerlei sites goed vergeleken worden! We hebben Sigmatex in deze kleur laten mengen.

4 likes

Wij hebben deze stoelen en ze zijn me echt een doorn in het oog. Ik vind het model wel leuk, dus ik dacht, misschien kan ik een hoes maken voor over het zitgedeelte. Heeft iemand wel eens zoiets zelfs gemaakt?

Skimming stone van Farrow&Ball

1 like

Heb je deze ook geprobeerd? Die heb ik hier op de muur en nog steeds blij mee!

afbeelding

6 likes

Is dit een soort warm-grijze tint of meer geel? Ziet er wel mooi uit!

2 likes

Nee zeker niet geel, maar zou het ook niet grijs noemen. Gewoon echt precies zoals op de foto, zo is de kleur ook echt.

1 like

Stoort het doorzichtige je? Want anders zou ik ze over (laten) spuiten in een mooie kleur. Lijkt me best wel lastig om deze te bekleden

Wij proberen een vloer te kiezen voor ons nieuwe huis maar vind het zo enorm lastig. Ben altijd heel blij geweest met de vloer die we nu hebben maar afgelopen weekend in de winkel vond ik zelfs die niet meer mooi :sweat_smile: We hebben nu quickstep impressive 1855 en hebben net een plank impressive 1856 meegenomen maar vind dat echt wel heel koel. Wilde niet weer dezelfde vloer omdat ik net een tientje lichter zou willen omdat onze nieuwe woonkamer wat donkerder is. Maar denk nu bijna ja miss dan toch dezelfde ookal vind ik die niet zo super bij de bank, gewoon om maar van het getwijfel af te zijn :upside_down_face:

Weet iemand nog een fijne zaak midden gld waar ze kunnen meedenken?

Vloer die we nu hebben

afbeelding

Hmm ik denk dat een hoes voor erom maken wat lastig wordt. Wat is hetgeen waar je je precies aan stoort? Wellicht is het een idee om het onderstel een andere kleur te verven?

1 like