Ik vind donkergroen leuker! En dan misschien met oudroze tegeltjes. De houten versie vind ik vloeken bij de vloer.
Ik vind hout op hout altijd lastig, dus houten keuken met houten vloer. Als de vloer een blijvertje is zou ik voor een kleurtje gaan. Donkerblauw is misschien ook wel mooi!
Ja met deze vloer is het niet zo’n goede combinatie. Als je in de keuken de houten vloer opbreekt en er tegels plaatst (of wat anders natuurlijk) lijkt het me echt prachtig.
Ja eens!
@Zitzak @EllaFitzgerald @Meka Ja dit hout is niet zo geslaagd met de vloer inderdaad, dat is ook een goede om op te letten.
De huidige vloer zal niet zo snel in zijn geheel vervangen worden en ik ben bang dat een deel met tegels doen de hele ruimte kleiner zal doen laten lijken, we wonen niet zo groot namelijk. Want inderdaad, in combinatie met een mooie tegel of gietvloer, dat is echt de droom.
Maar we willen een beetje budget pimpen nu vooral, omdat de kastdeurtjes er niet meer uit zien en het blad een drama is om schoon te houden. Dus een kleur is dan misschien ook het makkelijkst omdat we het zelf kunnen verven.
Of wrappen? Daar hebben wij niet voor gekozen omdat we nogal bewerkelijke frontjes hebben maar was wel een serieuze optie.
Wij hebben dus donkerblauw. Hier even een snelle impressie waarbij nog een lade en deurtje missen, de verf droogt langzaam in de herfst
Dit zijn ze, ze zijn er in heel veel kleuren ook.
ik vind ze nog wel mooier bij jullie door die witte voeg
Wat een prachtige keuken heb je! Wij hebben voor ons nieuwbouwhuis een zelfde soort keuken uitgezocht, ook zwart met houten blad en zo’n barretje! Ik had nog geen idee welke kleur ik op de achterwand wilde maar dankzij jou ga ik nu olijfgroen opschrijven. Bedankt voor de inspiratie.
Heeft iemand de zwarte gootsteen en/of kraan met handdouche van IKEA en is het extra onderhoud? Ik vind het zó mooi maar het moet voor mij wel een makkelijk te onderhouden gebruiksvoorwerp zijn. En nee we gaan geen waterontharder installeren.
Ik heb zelf net de Zellige Turchese van Marazzi erop gezet (moet ze alleen nog voegen). Denk dat deze wel een mooi contrast geven met de gele wand, en dat het aardig in de buurt komt van de IXXI kleur.
-Weg-
Mooi! Tegel je zelf? Is dat moeilijk? (Ik twijfel om het in mijn nieuwe huis zelf te doen)
Ik heb net even de tegel die we over hadden van de badkamer tegen de muur gezet, maar vindt dat wat te donker denk ik. Ik weet niet wat het is, maar ik ben niet zo weg van lichtblauwe tegeltjes maar ik vrees dat dat wel het mooiste staat hier in combinatie met de ixxi en andere muurkleur. Ik keek nu hier naar:
Of:
Eerste optie is inderdaad te donker. Tweede optie vind ik erg gaaf, mooi contrast met je lichte blad en zwarte keuken!
@Shaaar ; Ik moet bekennen dat ik een handige vader heb die geholpen heeft. Was niet erg lastig, maar hebben ook weinig moeten snijden (alleen achter stopcontact) en het is een klein oppervlak met simpele tegel. Kan me voorstellen dat als je meerdere wanden doet, of een hexagon tegel, het een stuk lastiger wordt om alles gelijk te krijgen.
Ik heb ook zelf getegeld en dat is zeker goed te doen!
@SpeedOfSound Ik zou niet de IXXI nemen als leidraad qua kleur, eigenlijk. Die kan zo een ander plekje in je huis krijgen, dus het zou zonde zijn als je tegels (die wel definitief zijn) daarop baseert terwijl het niet je echte lievelingskleur is.
Nog wat kleurenopties die je aanspreken, als je liever licht wil. Allemaal van de Designtegels Instagram. Wellicht een beige/natuurlijk ogende tegel? Wel meer textuur, spannender dan wit maar toch rustig en alles past erbij!
Optie 3 vind ik erg mooi!
Wat tof zeg, een witte kraan bij die witte wasbak!
Vrienden van ons hebben een groene keuken met houten blad. Beetje best of both worlds? Vond het heel tof!
@SpeedOfSound Wij gaan komend jaar verbouwen en gaan op meerdere plekken in huis voor tegeltjes van winckelmans. Die zijn mat en in diverse vormen en afmetingen te krijgen waardoor je er ook patronen mee kunt maken.
Ik vond de matte keuken die we hebben uitgezocht niet matchen met glimmende tegels dus vandaar dat we op die Winckelmans uit zijn gekomen.