Volgens mij heb jij zo’n mooi ingericht huis!
Ik heb even advies nodig! We wonen nu een jaar in ons nieuwbouwbuis, maar moeten nog steeds tegeltjes in de keuken. Alleen… we komen er niet uit. We zijn bij de hele inrichting van ons huis een beetje braaf geweest, en hebben voor veilige opties gekozen maar daar hebben we achteraf wat spijt van. Het mag echt wel wat uitdagender. Dus langzaamaan willen we dit gaan doen, te beginnen met de keuken. Alleen, ik weet gewoon écht niet wat ik mooi vind staan in onze keuken. De hele wand betegelen? En met kleur of niet? En kleine tegeltjes, of groot? Dusssss, hebben jullie advies voor onze degelijke, duizend in een dozijn nieuwbouwkeuken om die een beetje te verfraaien?
Foto’s even in een spoiler trouwens. Oh, en aan de andere kant van onze keuken hangt een IXXI met de kleuren die ook wel terugkomen in ons huis. Tegels mogen daar bij passen, maar we kunnen 'm altijd verplaatsen als het er toch niet bij past.
Ik heb pas ongeveer dit gedaan:
Niet mijn foto (heb ze zelf “recht” laten tegelen) maar dit is wat ik ongeveer heb met een licht blad! Ik vind het zelf mooi breken met het strakke contrast van de zwarte keuken. Het zijn handgemaakte tegels die net allemaal ongelijk etc. zijn dat vind ik ook wel leuk.
Ik heb deze bij designtegels vandaan (dit zijn zelliges vert gris, maar ze hebben ook wat meer rechte, kleinere, in vormpjes, je kunt ook samples aanvragen en vergelijken), die hebben sowieso veel en ook leuke inspiratie op hun instagram.
Misschien dat het leuk is een kleur uit die ixxi te pakken zodat het bij elkaar past!
Ik ben zelf aan het overwegen om een ‘schubvormige’ tegel als achterwand in de keuken te doen, zoiets:
Maar denk dat een visgraat of hongaarse punt ook gaaf is omdat het zo’n groot oppervlak is. Misschien in een groene tint?
Deze vind ik ook tof
Hahaha je bent me echt net voor want ik kom met dezelfde vraag. De vorige bewoner heeft een of ander folie met betonlook verf (???) op de muur achter de keuken gesmeerd. Ben er nog niet achter wat het precies is, maar de keuken is hierdoor een donker hol en echt het tegenovergestelde van wat ik mooi vind. Herkent iemand deze techniek of structuur? Het is gewoon glad zonder reliëf. Is dit overschilderbaar? Ik dacht zelf aan 1/3 betegelen met (hexagon) tegeltjes en de rest beige verf ofzo. Enige opmerking is wel dat ik niet zelf eigenaar ben van het appartement (mijn opa is dat), het liefste verf ik het knalgeel of zo maar dat zal ik hem niet aan doen.
Als je echt durft zou ik het hele wandgedeelte boven het lage blok doen. Dat ziet er altijd mega vet uit. Ik heb knalgroene tegens en eeuwig spijt dat we niet heel de wand hebben. Denk dat een metrotegel in visgraat (heb ik zelf) of een mooie warme zellige hier mega leuk zou zijn.
Ja, mijn man vind dus die reliëf tegels niet mooi. Vind ie te druk Maar ik zou hem nog kunnen overtuigen denk ik…
Van die schubvormige vind ik ook erg mooi! @Zitzak Alleen, dan vind ik vorm én kleur weer wat teveel denk ik. Alhoewel die tweede wel meevalt…
@Shaaar Jaa, daar zat ik dus ook over te twijfelen! Een beetje zoals dit:
Alleen dat is dan weer wit…
Deze specifieke tegel heb je ook in best veel lichte kleuren. Kan designtegels aanraden voor inspiratie.
Ik vind een randje van vier rijtjes tegels trouwens vaak ook erg mooi. Elise van Blonde Tigers had dat in hun vorige huis.
Ik zou inderdaad iets in die groenige tint doen van de IXXI. Daar zit ook weer het geel in van jullie andere muur.
Ik zou sowieso iets van een plankje ophangen om de ruimte boven het blad wat op te vullen, en dan kun je met de tegel spelen. Ik zou zelf voor een visgraat of mozaïek achtig tegeltje gaan, maar denk je je gewoon naar een tegel winkel moet en samen moet gaan kijken wat je tof vind qua kleur en stijl.
Dus bijv helemaal door met planken eroverheen zoals hier
Maar als je dat too much vindt dan kun je t ook leuk half doen, zoals hier.
Zou er dan zelf wel nog een plank boven hangen om het te ‘breken’ zoals dit zegmaar
Je kunt t ook omdraaien, dus een rustige kleur tegel en daarboven het plankje een kleur op de muur?
Ik vind zelf met een zwarte keuken niet alle kleuren passen. Vind je Ixxi kleuren prachtig, dus misschien een vergrijsde mintgroen? Ik vind die rechthoekige tegels en dan visgraat altijd mooi staan.
Voor een statement vind ik een felle kleur tof zoiets als dit
Anders oud roze tegels en dan boven de tegels verder gaan met verf zodat het een geheel wordt
Designtegels werd al genoemd zie ik, daar rondneuzen voor inspiratie!
De crux zit hem denk ik vooral in of je wilt kunnen afwisselen (of dat leuk vind), of gewoon voor X jaar klaar wilt zijn. Als je een lage tegelwand doet kun je met de kleuren daarboven afwisselen. Ik houd daar zelf heel erg van en verf dan ook regelmatig! Als je dan gaat voor een (redelijk) neutrale tegel, kun je alle kanten op.
Maar dit is toch ook wel heel tof:
Ik zie het hierboven ook al genoemd maar ik vind het dan wel erg mooi om de zwarte keuken te laten “aarden” door er dikke houten planken op te monteren. Komt ook je woonkamerkleur mooi mee terug.
Ik kwam trouwens in mijn snelle zoektocht deze tegel tegen en nu ben ik verliefd. En het heet een Kitkat tegel. Dit is meant to be
(upload://3RxI9JvjUvQwNZ85DjIz0KJAdAb.jpeg)
Of gewoon met zwarte keuken all-out gaan met ook zwarte tegel
(sorry voor de triplepost maar ik word helemaal enthousiast )
Ik vind jullie keuken trouwens helemaal niet zo degelijk en duizend in een dozijn! Erg mooie greepjes. Leuk dat jullie voor nieuwe keuzes voor minder veilig gaan. Dat wordt te gek
Ik vind dit dus ook waanzinnig, maar mijn vriend helaas niet:(
Zo jammer, want hij is echt geweldig! Vaak laten zien, misschien kan hij eraan wennen, of in een goed gestyled plaatje laten zien zodat hij het geheel ziet? Dat helpt hier bij mijn man vaak heel erg.
Geef de hoop niet op voor de Kitkat-tegel!
Ik denk dat creme of beige opzich mooi zou kunnen zijn, maar dat het ook snel juist saai/kil zou kunnen worden in combinatie met het grijze blad als het niet genoeg een warme ondertoon heeft. Misschien een iets warmere kleur? Dus bijvoorbeeld het ambergele uit de IXXI terug laten komen in tegeltjes zodat je het warme uit de vloer ook wat naar voren haalt? Moet dan natuurlijk niet vloeken met de muur in je woonkamer haha, maar dat moet vast kunnen. Hieronder vond ik wel veel plaatjes die een mooie combi hebben tussen zwart en geel zonder dat het te veel afsteekt (door houtaccenten en dat heb je ook).
Wij hadden exact hetzelfde deze zomer. Afgelopen 3 jaar zelf de wc en badkamer verbouwd en daar mega veilige keuzes gemaakt en nu met de keuken wilden we iets meer opvallend. Dit is het geworden bij ons:
Tegels komen van tegelsinhuis.nl en daar hebben ze veel keuzes in hun showrooms en het was mega goedkoop. Wij waren 93 euro kwijt voor de 3 doosjes bij elkaar en hadden maar letterlijk 1 tegel nodig uit het derde doosje. Ze zijn olijfgroen trouwens, lijken wat lichter op de foto’s door de lichtinval, maar in het echt komt de kleur dichter bij het stukje muur dat je rechts op de onderste foto ziet.
Edit: oh de afzuigkap was nog ingepakt op deze foto’s zie ik hahah
Dit is m’n live uitzicht vanaf de bank nu, geen zin om op te ruimen:
ah wat een mooie tegels! ehm zou ik mogen vragen welke het precies zijn?
Ik vind een keuken met houten kastjes, een beetje vintage stijl, zo mooi maar ik ben bang dat het toch niet bij ons jaren '80 rijtjeshuis past. Heb ff zitten photoshoppen
Maar het is toch een beetje een bruine blob ofzo. Ik heb ook donkergroen geprobeerd,dat vind ik ook wel mooi. Wat denken jullie?
Ik vind het prachtig en dat strakke houten kan echt prima passen in zo’n huis vind ik, maar wel uitkijken met de kleur van de vloer, als dat net niet mooi past bij elkaar is het juist niks.