Interieurtopic #3

Wij hebben Freesia van de Gamma erop en het is echt prachtig fel warm geel! Dekte ook in drie lagen.

foto

11 likes

Misschien goudsbloem van histor? Hebben wij in de slaapkamer
https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/histor-1364-Y-goudsbloem

1 like

Ik ben door al jullie berichten ook helemaal enthousiast geworden over skimming stone voor de muren van onze aanbouw! Ze zijn nu nog niet geverfd en dat duurt nog even (de muren in de aanbouw laten we verven, schilder heeft pas voorjaar tijd) maar merk nu al dat ik het te kil vind en er via de muren wat warmte toegevoegd mag worden, zeker icm de grijzige vloer (die al in de rest van het huis lag). Nu nog kijken of ik mijn man kan overtuigen van iets anders dan wit daar (in de woonkamer lukte het me wel en hebben we nu een mooie gele muur), maar ik heb nog even!

@Nefertiti wij hebben geen okergeel, maar ik vond het op basis van online plaatjes en foto’s in tijdschriften voor onze gele muur zo lastig, lastiger dan in het verleden met andere kleuren.

En dan deed ik met die flexa visualiser een kleur testen omdat mijn man het echt visueel moet zien, oogde dat weer anders dan de plaatjes op de site etc. Uiteindelijk heb ik bij de bouwmarkt heel veel papieren staaltjes gehaald van geeltinten (meerdere per kleur) en die op de muur geplakt op diverse plekken. Gedurende de dag en veranderende lichtinval konden we er al een hoop weghalen en de top 2 heb ik bij de Gamma laten mengen in zo’n tester van 100ml. Dan kun je ook al de finish kiezen die je wilt gaan gebruiken en echt goed het resultaat zien. Uiteindelijk is het de praxiskleur serengeti geworden. Voor jouw idee denk ik niet fel genoeg, maar wel een hele mooie warme kleur. Onze muur was trouwens grijsbeige-achtig en het dekte in 2 lagen. Met een witte ondergrond hadden we waarschijnlijk 3 lagen nodig gehad om de kleur goed te krijgen (volgens de dame in de winkel).

1 like

Wij hebben begin dit jaar een badkamer door brugman lagen plaatsen. Hun werken samen met verschillende aannemers en je kan zelf aangeven wat je wilt laten doen, alles of wel zelf slopen ect.
Schrok alleen wel van de prijs wij waren ruim 20k kwijt.

2 likes

Oh wauw, prachtige kleur! Ik heb nu net een muur oud roze geverfd (zo mooi geworden ook!), maar nu wil ik dit voor een volgend huis.

@Feather, yess die lamp was het!

1 like

Thanks voor je reactie! Die prijs is indd niet mis :sweat_smile:

1 like

Onze wc is echt heel saai: witte tegels aan de muur (tot halverwege) en grijze tegels op de grond. Helaas was dit net nieuw geplaatst toen wij net in ons huis trokken dus nu zoek ik een andere manier om het op te vrolijken. Heeft iemand hier behang op hun wc hebben en zo ja, ook misschien met foto’s? Kan weinig wc foto’s vinden en heb moeite met inschatten hoe een staaltje in het geheel eruit ziet…

Ik vind deze heel mooi, maar ik kan hem niet vinden online. Is het van Gamma of toch een ander merk? Ik heb er wel eentje van Histor gevonden namelijk.

1 like

Ik wilde zeggen: ga voor behang met ook iets wits er in, zoals die leuke kraanvogels!
Tot ik me bedacht dat die van Gucci was en kapot duur is😂

1 like

Hebben ‘m van Gamma zelf! Geloof dat dit m is:

1 like

Ohh volgens mij is hij er niet meer.

Oh shit ik zie het inderdaad! Goed voor ons ook om te weten voor als we nog dingen willen bijwerken 🥲.

1 like

Hahaha het is een klein stukje maar zelfs dan is dat nog wel erg duur :rofl:

3 likes

Echt hoe leg ik mijn man uit dat wit geen wit is :’)
Heeft ffies zo een giga pot flexa wit gekocht, en snapt niet dat ik daar niet blij mee ben haha

5 likes

Hahaha

2 likes

Haha hier ook het ongeloof in de ogen toen ik testers van 4 verschillende wit/neutrale kleuren meenam.

Moet zeggen dat ik toen ook even bij mezelf dacht, waarom besteed ik in godsnaam zoveel tijd aan een muurkleur? Een soort escapisme misschien.

1 like

Na 2,5 jaar in een huurhuis waar we niks mochten veranderen mag ik best met tien witte testers aan komen zetten vind ik zelf haha

2 likes

Ik heb net onze wc met Alies van Kwantum behangen (de hoek is scheef want oud huis en na heul veel vloeken heb ik besloten het patroon niet door te laten lopen. Behangen is niet mijn speciliteit :slightly_frowning_face:):

101 likes

Heel tof!! Heb deze ook in de handen gehad maar twijfelde over het goud. Valt bij jou helemaal niet op, lijkt meer geel zo :heart_eyes:

2 likes

Ja ik twijfelde ook want hou normaal niet zo van goud maar ben er blij mee! Het is mat papier dus dat maakt ook dat het minder in your face is.

2 likes