Interieurtopic #3

Nu het toch over het mengen van verf gaat… heeft iemand ook wel eens een verfkleur van Vestingh / LAB paint in een andere verf laten mengen? Ik had begrepen dat dat niet kon omdat ze de verfcodes (?) niet hebben gedeeld, maar ik lees op facebook bijvoorbeeld ook wel eens berichten van mensen die het wel hebben kunnen laten mengen? (Als ik dan vraag hoe en wat aan die mensen krijg ik geen antwoord, dus vandaar dat ik het hier eens vraag).

Ik wil door mijn hele huis de kleur Mushroom, maar dat tikt qua kosten aardig aan als we dat met verf van LAB paint zelf doen :sweat_smile:

Thuisbijdoor heeft een highlight verf bestellen (op instagram) waar ze heel veel uitlegt over verf mengen. Zij geeft aan dat je Vestingh niet kan laten mengen.

1 like

Ja toch he… dan wordt het maar een andere kleur kiezen of met mijn ogen dicht de verf bestellen.
Ik ga ff op haar insta kijken! Thanks voor de tip.

Volgens mij komt mushroom van vestingh heel erg overeen met mushroom van little green en dat kan je wel laten mengen. Ik had van beide een tester thuis en zag het verschil niet zo (maar ik zie sowieso kleuren niet super top haha). Zou je nog naar kunnen kijken! Little greene was iets meer beige en vestingh grijzer zo uit mijn hoofd.

Ik vond mushroom trouwens best een lastige kleur, ik dacht dat ik er ook het hele huis mee wilde verven maar het bleek met onze lichtinval echt niet mooi. Sowieso even op de muur testen dus!

1 like

Ohhh serieus, het lijkt mij echt de perfecte kleur! Bij ons gaat het om een nieuwbouwhuis dus kan nog niet testen. Maar wel alvast oriënteren op een aantal kleuren die het kunnen worden natuurlijk zodat ik als het huis is opgeleverd snel de keuze kan maken. Ik ga ook ff kijken naar Mushroom van Little greene!
Heb jij ook voor deze gekozen ipv Mushroom op alle muren? Of iets heel anders?

Ik heb 'm ook vaak bij vrienden gezien en vond het dan echt een hele mooie kleur! Alleen (net als elke goed gepigmenteerde verf) gevoelig voor lichtinval waardoor het bij ons een bruin-paars drapje leek bij daglicht en de muur die we ermee wilden schilderen staat het grootste gedeelte van de dag direct daglicht op. De vrienden waar ik mushroom op de muur had gezien hebben vanaf einde middag er direct licht op. Wij zochten ook echt wel een lichtere/meer beige kleur dus andere ondertonen, misschien speelde dat ook mee. Wij zijn uiteindelijk voor skimming stone van F&B gegaan, wel een neutrale kleur maar veel lichter. Ik vond deze foto’s nog terug van het testproces. Die met twee kleuren op de muur is links mushroom in de ochtend (daar vonden we 'm prima!). Met drie kleuren op de muur is genomen in de middag dus bij ander licht. Beide overigens slechte foto’s maar het laat het verschil wel goed zien.

Samenvatting

1 like

@Lilo ik wilde ook net skimming stone zeggen, die is vaak wat zachter.
Dimity van F&B is ook mooi, wel nog lichter en meer beige maar het hangt bij die kleuren echt zo ontzettend af van de lichtval hoe het in je huis uitpakt.

Ja Dimity hebben wij ook getest! Skimming stone is wat grijzer en Dimity dus echt meer beige. Wel een hele mooie kleur!

@Feather en @Hetty Thanks voor jullie tips! Ik ga de kleuren die jullie noemen (en nog een paar andere kleuren) eens laten mengen in zo’n testpotje bij de Gamma (kost 2,99 per kleur dus nog wel te overzien om een paar kleuren te testen). Skimming stone lijkt me ook heel mooi! Ik zie dat dat net een kleurtint lichter is dan Elephants Breath, die wilden we eigenlijk eerst ipv Mushroom. Dimity is denk ik net iets te beige voor wat wij willen.

Kan echt geen keuzes maken :sweat_smile: Gelukkig heb ik nog ff voordat mn huis klaar is.

1 like

Ja, elephants breath zit bij ons door het hele huis (erfenis van de vorige bewoners). Heel mooi maar wel een overkill om het in je woonkamer, keuken, bijkeuken, gang, trappenhuis en slaapkamer te hebben. We zijn het nu ruimte voor ruimte aan het opknappen (wel pas na 7 jaar er gewoond te hebben hoor) We laten het alleen op een lange wand in de woonkamer zitten.

1 like

Vind je het een overkill omdat het te donker is? Bij ons zou de kleur ook overal komen, en ben er ook wel een beetje bang voor dat het zo’n donker hol gaat worden. Dan is skimming stone misschien toch een betere keuze idd.

Skimming stone zou ik ook echt aanraden! Ik heb alle wanden in mijn woonkamer en keuken in deze kleur en het staat zo warm! Zowel in de donkerdere hoeken als op de plekken met veel lichtinval. Krijg er ook altijd superveel complimenten over. Vind mushroom persoonlijk een vrij kille ondertoon hebben (door het grijze)

2 likes

Het is redelijk donker maar we hebben heel veel daglicht in huis (6 ramen in de woonkamer), we vonden het gewoon teveel van één kleur. Het was zo rustig dat het saai werd.
Ik hou meer van verschillende kleuren en texturen combineren maar dit kan natuurlijk ook als je er eenmaal woont, misschien is het wel fijn om juist eerst een basiskleur te hebben en dan na een paar jaar (of 7) te bedenken wat je eraan mist en wil veranderen.

1 like

Ik zoek een mooie diepzwarte en okergele muurverf. Okergeel moet dan echt feller zijn, dus niet richting mosterd, het is voor een kinderkamer.

Iemand goede tips?

2 likes

Ik vind zelf Off Black van Farrow & Ball een hele mooie zwart, omdat hij net-niet zwart is (snapt u het nog? :nerd_face:). Dat staat vaak net wat mooier tegen andere kleuren.

En qua geel: Sudbury Yellow van F&B? India Yellow is je te mosterd, denk ik. Sudbury is weer wat feller, maar dezelfde oker tint.

Van de foto’s vind ik Sudbury Yellow nog iets te bruin, mag nog wel wat geler.

Meer dit idee: Playroom in 2021 | Toddler room decor, Yellow kids rooms, Yellow boys room

Oh die hebben inderdaad wel wat behang dat lijkt op wat ik op designwebsites heb gezien!
@Ketel @MJDLH @Scorpiovibes thanks, daar vond ik niet direct iets tussenzitten, maar er is wel veel veel keus

2 likes

Bij een blogger die ik volg lijkt Sudbury Yellow aardig fel qua geel, maar het hangt ook van de hoeveelheid licht en welk licht natuurlijk af.

Anders misschien de Sorbets van Flexa. 100% Sorbet of Puur Sorbet, afhankelijk van hoe donker je het wil. Flexa kan wel aardig fel zijn, is mijn ervaring!

Ik ga van F&B en die van Flexa wel even testertjes aanvragen! Dank voor de hulp.

1 like

Retro vibe van Flexa? Dit is bij kunstlicht.

En nog een die ik online heb gescreenshot

3 likes