Interieurtopic #3

Ik had dit ook in mijn vorige huis en heb toen bij de bouwmarkt planken op maat laten zagen en bevestigd met van die pinnetjes voor legplanken. Vond dat er heel mooi uitzien en er paste ook meer op dan op van die plankjes die jij laat zien. Maar misschien is het niet je smaak :sweat_smile:

Zulke pinnetjes had ik gebruikt:
image
Die konden al mijn zware weckpotten met eten makkelijk dragen. De meneer van de bouwmarkt zei “zolang je niet op de plank gaat zitten, is dit sterk genoeg hoor” en dat was ook zo.

2 likes

ah dat is ook een optie ja, dan kan ik het wel mooi passend maken en dan kan ik er meer op kwijt ja. Had je dan gewoon gaatjes geboord in de zijkanten van de keukenkastjes en daar die pinnetjes in gedaan?

1 like

Ja, gewoon in de keukenkastjes inderdaad. Maar je zou ook andere dragers kunnen zoeken als je dat mooier vindt en het aan de muur bevestigen. Al zijn die vaak wel groot en kun je daardoor minder planken kwijt.

1 like

Misschien gewoon deze simpele? Daar kan je er dan een paar boven elkaar doen. Qua kleur zijn ze denk ik niet super mooi bij de kastjes, maar ik zie op pinterest vaak dat mensen ze verven (zwart/grijd/donkergroen oid) en dan kan het denk wel een leuk effect geven zo tussen de kastjes!

1 like

Oh die ben ik helemaal niet tegen gekomen op de ikea site, ik dacht echt dat ik alle rekjes wel gezien had maar niet dus. Thanks, ik vind deze mooier dan het rekje dat ik zelf postte!

@pastelzwart ah op zich lijkt het me juist chill om niet in de muur te hoeven boren! Ik neig wel naar dit idee nu, ik zal eens bij een bouwmarkt langsgaan om te kijken wat voor planken ze zoal hebben.

Die rekjes zijn wel klein hoor, alleen voor kruidenpotjes. Ik zou zelf planken op maat laten zagen bij de bouwmarkt, dan kun je ook diepe planken nemen zodat je er ook genoeg weckpotten op kwijt kan. En dan kan je zelf een ophangsysteem kiezen. In m’n badkamer heb ik dit ook op maat gemaakt en daar heb ik voor zo’n ophang systeem gekozen:

images

Dit kan je in elke bouwmarkt wel vinden. Heet een wand railsysteem

Edit: en is best goedkoop

2 likes

Heeft iemand ervaring met Farrow & Ball kleuren laten mengen met andere verf? En zo ja, welke verf?

Ik weet dat de finish nooit hetzelfde gaat worden, maar dat is voor deze muur niet zo’n ramp.

Ja heb ik gedaan! Wij hadden overal Sigmatex, die kan je poetsen en geeft een mooie finish. We hebben een off white laten mengen en gaan binnenkort een Farrow & Ball kleur in een lak laten mengen.

1 like

Hoe en waar doe je dat dan? Heb je dan een kleurnummer nodig?

1 like

Ja! Praxis mocht niet alle kleuren van F&B mengen, Gamma wel. Die hadden genoeg aan de naam en/of nummer. Bij Gamma mocht het niet in alle soorten gemengd worden ivm rechten, ik had het huismerk en was prima.

@Nova nummer idd!

2 likes

Bij verfwinkel.nl ! Je kan uit alle kleurenwaaiers kiezen en ze zijn een van de goedkopere winkels voor professionele verf. Leveren ook snel.

3 likes

Ik heb het laatst bij Karwei laten mengen met flexa muurverf. Je kan op de website van de bouwmarkt bij mengverf zoeken op kleurnaam en dan ook kijken waarmee je dit kan mengen en wat de prijs dan is.

1 like

Ook als je “omrekent” dat je dan uiteindelijk sec 12 euro per jaar betaalt, voor een gebruiksvoorwerp dat je (waarschijnlijk) diverse malen dagelijks wil gebruiken, door div mensen evt. Goeie kwaliteit, is 60 euro dan niet goedkoop? Is toch meer waard zou je denken? Wil helemaal niet shamen hoor maar vraag het me af wat dan als gemiddelde prijs geldt etc

1 like
Off-topic mode

In Nederland vind ik Roosmarijn Koster vanwege deze reden leuk om te volgen. En een andere is Justine Leconte. Zij heeft verschillende video’s over de kwaliteit van kleding, schoenen etc. Dit zijn een paar van dit jaar:
175€ vs. 2000€ trench coat: what’s good quality outerwear? | Vintage Burberry, Barbour, COS - YouTube
COS: are their clothes worth your money? | Fashion haul but different | Justine Leconte - YouTube

5 likes

Roosmarijn volg ik al, die andere ga ik even checken. Bedankt!

1 like

Wat is er behang in bizarre prijzen! Heel mooie varianten, maar die prijzen!! Ik dacht ohh 40euro per rol, klinkt redelijk. Is het 40euro p m2. Of nog meer! Is er ook een ikea voor behang? Aka compleet op bepaald design gebaseerd maar dan net anders genoeg zodat het mag?

1 like

Heb je bij de bouwmarkten gekeken? Karwei heeft een hele mooie behangcollectie.

1 like

Ik vind Hornbach ook super veel behang hebben, meer nog dan andere bouwmarkten voor mijn gevoel. Veel leuks tussen te vinden!

3 likes

Ik heb het via verfwinkel. nl laten mengen in sikkens verf, was top! Ik volg thuisbijdoor op instagram en zij heeft een highlight waarin ze stap voor stap uitlegt hoe. Het werd 1 of 2 dagen later bezorgd en dat was super want het ging om 20liter in totaal.

@Camelia het verschilt heel erg per merk! De bouwmarkt heeft goedkopere behangetjes en merken als Rasch zijn ook niet zo duur. Ik ben naar een oldschool behang/verfwinkel geweest waar ze behangboeken van verschillende merken hebben. De medewerker liet dan zien welke merken binnen mijn budget vielen en welke boeken ik maar beter over kon slaan :grimacing:.

1 like

Kwantum heeft veel keuze en lage prijzen

1 like