Interieurtopic #3

Wij hebben de 405, maar volgens mij zeggen die namen vooral wat over het uiterlijk van de bedden en minder over de soort matrassen/toppers die er op liggen. Ik zou echt naar een winkel gaan, je daar laten adviseren en proefliggen, want je slaaphouding/gewicht/wat je fijn vindt is zo verschillend per persoon. Mijn man en ik zijn ook beide fors, maar hij heeft z’n gewicht netjes verdeeld over het lichaam en ik heb het vooral op m’n bovenbenen/kont, dus vind een ander matras fijner.

Je hebt ook 90 dagen omruilgarantie van het matras als het niet goed is, maar dat is alleen als je het in de winkel koopt en advies hebt gehad (opzich logisch, want online weet je nooit precies wat het beste voor jou is).

1 like

Bij wat schaft de podcast is er een aflevering over keukenindeling. Daarbij hoorde ook een hashtag, moet je even op hun insta kijken maar daar deelden ‘gewone’ mensen hun keuken, vond ik ook fijn om te zien!

1 like

Hebben jullie dit zelf gemaakt of ergens besteld?

Waarom krijg je de gaten niet meer onzichtbaar gevuld? Misschien mis ik iets, maar muurvuller aanmaken, netjes vullen, eventueel licht opschuren en de plek met dezelfde wit tint weer overschilderen?

2 likes

Wij hebben er sloten op. Dus aan het kozijn zit een slot waarbij je een ijzeren pin in de schuifdeur kan duwen en dan vast kan zetten met een sleutel. Daarvan 3 stuks. Aan beide zijdes die open kunnen en aan de bovenkant in het midden.

Maar die waren er al toen we het huis kochten. Maar voelt wel veilig.

2 likes

Wat een mooie grote ruimte! Beetje lastige indeling wel inderdaad. Je zou het om kunnen draaien ja, bank tegen de muur van 6.80 en bijv naast de keuken tv kast, en dan de tafel in de lengte van het grote raam zoals je zegt. Dat is wel leuk daar.

2 likes

Aha, maar dat moet wel te doen zijn hoor. Met normale muurvuller kan je het in laagjes doen. Je hebt ook grote gaten vuller, waarmee je in een keer tot een centimeter of 10 diep kan vullen

1 like

Wat een toffe ruimte! Ik zou het zo doen:
Zithoek bij het raam, eettafel aan de andere kant en servieskast naast de keuken.

3 likes

Wat hebben jullie op de overloop? Er hoeft niet perse een kast maar zal wel leuk zijn.

1 like

Leuk! Ik had zelf nog niet bedacht de eettafel daar in de lengte te zetten. Goed idee!

1 like

Zou alleen wel even kijken of de bank in deze setting niet te dicht op tv/tv kast staat! Misschien even waar je nu woont uitmeten en kijken of dat een fatsoenlijke afstand is. Als het wel kan dan is dit wel leuk ja!

Wij hebben een kast van eikenhout op een eiken PVC vloer en vond het heel erg meevallen. Omdat het van de vloer af komt wordt het niet te licht/eikelig. Je zou een lichte tafel met evt een vloerkleed eronder kunnen proberen.

1 like

Niks, Want bij ons zitten er alleen maar deuren dus geen ruimte om iets neer te zetten. Beneden in de hal hebben we ook weinig ruimte maar daar hebben we een schoenenkastje met ronde spiegel erboven, een grote plant en een mooie lamp. Als we wat meer ruimte hadden gehad en niet overal glas in lood dan had ik 1 muur behangen met een leuk behangetje en er een grappig kastje of tafeltje met plant tegenaan gezet.

1 like

Snelstuc/muurglad een optie? Wij hebben dat op verschillende plekken in huis gedaan met grote gaten. Het is wel even een karweitje om dat echt mooi te doen maar het resultaat was prima, zeker als je het over schildert. En anders verschillende laagjes muurvuller. Neem dan wel die voor 2cm diepte ipv 2mm.

1 like

Een mackabar schoenenrek en verder niks. Bij ons komen daar 2 trappen en 3 deuren samen op 2 m2 dus niet echt veel plek.
Als ik meer ruimte had zou ik een plant doen met een mooie poster erboven en misschien een leuke loper

2 likes

Waar kan je mooie lederen banken halen? Ik zie online eigenlijk alleen Goossens meubelen maar zoek nog wat alternatieven omdat Goossens toch best aan de prijzige kant is.

Heb je dat muurglad van Alabastine gebruikt?
Ik wil daar heel graag de muur in de gang mee doen, maar ik lees zulke afwisselende verhalen erover.
Heb je nog tips?

Iemand ervaring met een bank van Homestock? (Kon via de zoekfunctie niet echt iets vinden). Vind dat zij mooie banken hebben maar met banken is het wel echt hit or miss heb ik het idee

We vonden deze heel leuk (ook die stof!), wel in een ander kleurtje want roze komt er bij m’n vriend niet in helaas haha

6 likes

Heeft iemand aanraders qua dubbele gordijnroedes die niet te duur zijn?

Ikea had een tijdje deze die ik wilde (Storslagen) , maar die lijken uit de collectie te zijn gehaald. Naar zoiets ben ik ook op zoek:

Leenbakker misschien?

1 like