Leuk!! Ik zat ook aan terracotta te denken.
Onze bank is een beetje vaalgroen, dat kan prima bij elkaar toch?
Iemand nog tips voor mooie zand-/terracottakleuren? Dan ga ik denk ik wat testers bestellen.
Leuk!! Ik zat ook aan terracotta te denken.
Onze bank is een beetje vaalgroen, dat kan prima bij elkaar toch?
Iemand nog tips voor mooie zand-/terracottakleuren? Dan ga ik denk ik wat testers bestellen.
Wij hebben alle muren in onze hal in de kleur Light Cherry Parade. Heel blij mee, staat heel warm.
Kleur is wel warmer en minder bruin dan op de foto. hangt van het licht af.
Vandaag eindelijk een uurtje door woonmall Alexandrium gestruind, op zoek naar een eettafel + 6 stoelen. Maar vond het maar matig… Uiteindelijk wel wat gezien dus nu online maar verder gezocht. Kwam bij Kick uit, volgens mij hier ook weleens voorbij zien komen. Dus die binnenkort ook maar even in het echt bekijken, heeft iemand daar toevallig stoelen van en hoe blijft de kwaliteit?
@Ovenschaal wat een mooie kleur!
Ik heb stoelen van Kick, staan er nu een jaar en de kwaliteit is volgens mij wel goed. Hun service trouwens ook, ik ging de stoelen pas een paar maanden na bestellen in elkaar zetten en toen klopte één van de frames niet. Moeiteloos om kunnen ruilen.
Ik heb ook stoelen van Kick. Ze staan nu een jaartje en blijven mooi. Nadeel vind ik wel dat je merkt dat de zitkwaliteit wat achteruit gaat. Maar daar moet ik bij zeggen dat ik mijn stoelen heel intensief gebruik door thuiswerken.
Ik heb stoelen van kick. Vind ze best lekker zitten (beter dan de stoelen die ik hiervoor had). Wij hebben er 4 en gebruiken er 2, dus af en toe wissel ik ze om, zodat we niet de hele tijd op dezelfde stoelen zitten. Ik heb niet de illusie dat ze 10 jaar mee gaan, maar ze zijn ook niet zo duur vind ik, dus prijs kwaliteit verhouding ben ik tot nu toe tevreden mee.
Oeeeh wat mooi!
Heel warm idd. Ik ga hier een tester van bestellen, thanks!!
“Blijven mooi” en “zitkwaliteit gaat achteruit” in één zin en met pas een jaar gebruik zou ik dus geen goede kwaliteit vinden… Als het geen 10 jaar meegaat vind ik het geen goede kwaliteit eigenlijk.
Voor een stoel van 60€ per stuk - die van mij - verwacht ik ook niet dat ze 10 jaar meegaan. Hier staan ze nu 2 jaar en nog steeds mooi / goed.
Hmm ik zou het echt idioot vinden om de 5 jaar ofzo nieuwe meubels te moeten kopen, en zó goedkoop vind ik 60 per stuk ook niet.
Ik zeg ook niet dat ik het goede kwaliteit vind toch? En dat kan toch gewoon die twee dingen in 1 zin? Ze zien er nog als nieuw uit maar zitten minder lekker dan toen ik ze kocht. En dat is inderdaad snel, na één jaar. Maar ze waren ook niet duur en voor de prijs meer dan prima.
Nee klopt hoor in wat jij zegt! Het was meer een losse reactie verdergaand op wat je zei, ik hoor in impopulaire meningen I know, maar gewoon in het algemeen als ik over de kwaliteit van iets wil weten en ik lees reviews van “al een jaar in gebruik, erg tevreden” denk ik gewoon, ja ehhh 1 jaar, gaap, ik wil weten of het na 10 jaar goed bruikbaar is, mag hóóópen dat het niet na 1 jaar al stuk is… Of ook als ik mensen hoor van “moet een nieuwe bank, deze is na 4 jaar echt doorgezakt” bijvoorbeeld, echt idioot dat al deze dingen zo gemaakt worden dat het zo snel aan vervanging toe is, vind ik echt slecht.
Ja, ik las dit vanmorgen en dacht precies hetzelfde.
Waar is de tijd gebleven dat een bank of eetkamerstoelen gewoon 20 jaar, zo niet langer, mee konden? Dat het dan niet meer in de mode is, prima.
Dat bestaat nog wel, maar mensen willen niet meer een jaar (of langer) sparen voor een stoel, ze willen nu, hip, goedkoop, meteen meenemen, volgend jaar een nieuwe trendkleur.
Mijn bank is door mijn opa en oma gekocht, 50 jaar geleden, hebben ze toen meer dan een jaar enorm zuinig voor moeten leven, maar ik zit nu nog steeds op die bank (toegegeven, ik heb de kussens recent laten vervangen).
Ja dit vind ik eigenlijk ook gewoon… stom? Ik snap het ook wel, als je ergens op uitgekeken bent is de muur zo overgeverfd, meubels op marktplaats gezet en de nieuwe bestelling wordt binnen enkele weken geleverd. Maar ik denk ook… zo niet duurzaam? Gewoon verspilling eigenlijk, kies gewoon iets wat je mooi vindt en blijf het even 10+ jaar mooi of op z’n minst “gewoon prima” vinden. Smaken veranderen maar ik denk dat de overdaad aan keuze en mogelijkheden ook je smaak sneller doen veranderen.
Stiekem heel benieuwd naar je bank
En @Merel Zo eens met jullie!
Ik heb een design-bank van Marktplaats die al best wel oud is maar nog goed (en mooi en tijdloos). Als ik ‘m zat ben of ga verhuizen ga ik ‘m opnieuw laten bekleden, wat trouwens 3x zo duur is dan een nieuwe Ikea-bank kopen. Maar ik kan er dan wel weer 20-30 jaar mee doen hoop ik.
Volgens mij is dit het ook echt. We hoeven niet meer een jaar te sparen/zuinig leven voor 1 meubelstuk want binnen x dagen-weken kan je voor een relatief laag bedrag je hele inrichting vervangen inclusief nieuwe accessoires voor een paar euro per stuk. Dan ding je af op kwaliteit. Onze 70 jaar oude linnenkast ziet er een stuk beter uit dan een 10-jaar oude Pax kast die van ellende uit elkaar valt.
Ik heb het idee dat ‘vroeger’, toen ik richting op kamers ging en interieurideeën zocht, het advies ook veel meer was ‘koop een neutrale inrichting en maak er wat kleurrijks van met kussentjes en kaarsen’, terwijl je nu elke week Roos bij kopen zonder kijken hoort over ‘statement bank’ en ‘breng wat kleur met tegels op de muur’ etc.
Het is een bruine chesterfield. Ik vind het bij design een heel geruststellend idee dat zoiets als deze bank dus al 200 jaar zo in kamers staat, ik vind het nog steeds mooi, dus dan is het ook niet zomaar uit de mode over 5 jaar. Ik heb ook vitra-stoelen die ontworpen zijn in 1950, als we daar na 70 jaar nog niet op uitgekeken zijn dan ben ik er ook niet over 5 jaar op uitgekeken.
Oh dit is ook wel zo hoor, de kwaliteit van Ikea is echt niet meer wat het geweest is, zeker die slappe kasten met een dunne fineerlaag, dat slijt gewoon door normaal gebruik. Echt heel zonde.
Ooh wat tof!