Interieurtopic #3

Ik heb geen idee hoe dat bij de jouwe zou werken, je linkje linkt alleen naar bol. De mijne lijkt op deze.

In dat metalen bakje waar de vlammen uit komen doe je de bio ethanol. Vullen gaat bij mij heel makkelijk, dat bakje kan er uit en dan spuit je de vloeistof er in. Ik denk dat ik een fles bio ethanol gebruik om hem een avond te laten branden. Heb hem dus ook niet iedere avond aan. Maar als hij wel aan is, is het super gezellig :grin:

1 like

Ah ja aan de voorkant dus! Hij maakt van de benaming van de website automatisch een link haha heb er nog geen op t oog :sweat_smile:

Oh ik dacht dat je er al eentje had uitgekozen. Ik zit nu trouwens gewoon met de openhaard van netflix aan op de tv :joy:

1 like

Heeft iemand tips voor Funda fotoā€™s? Mijn studeerkamer staat zo goed als leeg. Er staat een grote (1.60m) bananenplant in, een bureau met mijn laptop en een bureaustoel en een mooie houten ladder. En er hangt nog een mooie rotan lamp. Het ziet er nu zooooo leeg uitā€¦ de muren zijn wel in een leuke groene kleur geverfd en er ligt een mooie vloer in. Kamer is ongeveer 3 bij 3 meter. Alleen niet er nog ietsā€¦

Je hebt van sentimo van die radiator panelen (niet een ombouw, maar echt strakke panelen waardoor je een strak resultaat krijgt) die je op je radiator kan doen. Ik heb er geen ervaring mee, maar vond het er wel mooi uitzien!

2 likes

Geeft de fotograaf ook uit de het ee leeg uit ziet? Want leeg is niet per se slecht. Plus fotoā€™s worden ook vanuit hoeken genomen die gunstig zijn. Je zou er nog een schilderij kunnen ophangen of een staande lamp die je hebt neer kunnen zetten. Maar ik denk dat leeg geen probleem is

1 like

Ik zou het zo laten, dat ziet er denk ik ruimtelijker uit dan een volgepropte kamer. Evt. dat je nog een kleed kan neerleggen?

5 likes

Of n vloerkleedje? Maar zou dit niet perse aanschaffen omdat het voor jouw gevoel leeg voelt.

1 like

Ik ga misschien wel een rotan spiegel ophangenā€¦ of inderdaad een kleedje! Thanks voor de tips.

Zij hebben mooie radiatoren, ga ik zeker eens kijken! Je zou toch denken dat het wel vaker voorkomt een hele lange/brede radiator maar dat valt toch tegen

@quarterlife als ik geen radiator kan vinden wordt het waarschijnlijk zoā€™n paneelombouw inderdaad, maar met de huidige gasprijzen heb ik liever helemaal geen ombouw

Die ik bedoel is niet echt een ombouw! Dus het is een soort magneet en daardoor heb je geen tot minimaal warmteverlies. Het is niet zoā€™n soort houten kast om je radiator heen.

1 like

Zoiets bedoel je toch? Die bedoelde ik inderdaad, lijkt me echt perfect, maar ben ondanks hun beloftes toch een beetje huiverig voor warmteverlies, heb jij het zelf? Heb je het idee dat je iets merkt qua warmteverlies?

Ik heb zelf een radiatorombouw van sentimo. Hij is van metaal, dus de ombouw wordt zelf ook warm en straalt warmte uit. Ik heb niet het idee dat er warmte verloren gaat hierdoor. Ik vind ze wel vrij duur, ik heb ā‚¬200 betaald voor een ombouw in de hal, en die radiator is niet heel groot.

2 likes

Ja precies, zoiets bedoel ik! Ik heb het zelf niet maar overweeg het wel omdat ik er online veel positieve dingen over las ook m.b.t. warmteverlies vergeleken met een houten ombouw.

1 like

Iemand die ervaring heeft met het zelf bouwen van een kast om en suite deuren heen? Wij wilden dit eigenlijk laten doen, maar vinden 5000-8000 euro die we bij verschillende offertes hebben gekregen eigenlijk wat te duurā€¦

1 like

Wij hebben vorig jaar met Black Friday deze ombouwen besteld met korting. Daar doet Sentimo dus aan mee, tip! Scheelt best wat geld!

3 likes

Weg ivm privacy

1 like

Hij hangt inmiddels en er zit een plexiglas dekseltje bij!

Hij was een stuk groter dan ik me voorgesteld had, maar hij hangt heel mooi boven de eettafel nu. :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Heeft iemand een tip voor een mooie warme kleur voor een huis op het noordwesten?

We hebben nu 1 muur met Early Dew en de rest 9010, alleen door de ligging van het huis en een uitbouw is het best donker binnen en daardoor oogt alles zo grauwig.
De vloer valt hier ook veel grijziger uit dan ik had bedacht (niet mijn foto, maar dit is de vloer):
afbeelding

Ik zoek eigenlijk 1 warme lichte tint (misschien een beetje beige/zandachtig?) voor alles wat nu 9010 is en 1 wat donkerdere, warme tint voor die Early Dew.

Of als iemand andere tips heeft om het wat minder grauw te krijgen binnen met een tuin op het noordwesten hoor ik het ook graag!

Terracottatint op 1 muur als eyecatcher? En dan afstylen met wat warmere zachtere kleuren? Goud, warme zandtinten (die dan bijv. op een andere muur weer terugkomt?), planten en die terracotta/andere accentkleur ook weer terug te laten komen?

3 likes