Interieurtopic #3

Zo zien mijn deuren, en de rest van het vele houtwerk, er ook uit. Al vijf jaar. :sweat_smile: Door deze posts heb ik weer eens zin om ermee aan de slag te gaan, maar het is zoooveel. Ga denk ik ruimte voor ruimte doen ofzo. Ik zie er ook tegenop door de beschadigingen, die opstaande randjes etc. Schuren en verven gaat veel tijd kosten, maar ik denk dat het zoveel frisser en netter oogt als het eenmaal gedaan is.

1 like

Ja echt he! Wij laten dus een deel door professionals doen, maar waarschijnlijk moeten we zelf bv trappen en kasten doen. En die kasten hebben dus 100 losse latjes dus dat is echt een ingewikkelde klusā€¦ maar eindresultaat is volgens mij de moeite echt wel waard!

1 like

Wij moesten aaaalles in huis schilderen, zag er allemaal zo uit als bij @Rosalala en de muren waren ook gewoon echt lelijk geverfd (streperig) of vies. Kozijnen en deuren zijn niet het allerleukste ooit maar als je het enigszins handig aanpakt best te doen. Wij hadden 2 sets van die werkbanken geleend waar we de deuren op konden leggen, eerst alle deuren achter elkaar geschuurd en gerepareerd en daarna per 2 geverfd. S ochtends eerste laag, 's avonds 2e laag en dan dag erna de andere kant 2 keer. Uiteindelijk 30 dagen, ruim 2 uur per dag over het schilderen gedaan :joy: Eens maar nooit weer haha.

3 likes

Ooooh wat een klus! Hahaha, nu is mijn zin weer getemperd. Maar wel een goede tip van die werkbanken.

@Rosalala Wat fijn dat jullie het deels door professionals kunnen laten doen! En die latjesā€¦ pfff. Nou ja, ik denk dat als ik het eenmaal gedaan heb, ooit, ik dan wel denk ā€˜had ik het maar eerder gedaanā€™, want het resultaat zal het wel waard zijn.

1 like

Ik wil graag een salontafel bestellen via La redoute, maar op trustpilot staan heel veel slechte ervaringen en daardoor ga ik toch twijfelen. Iemand goede ervaringen met daar bestellen?

1 like

Ja ik heb een lampenkap daar besteld en die was er snel en goeie kwaliteit. Met meubels verder geen ervaring.

1 like

Ja hoor, heel vaak besteld en nooit problemen gehad.

1 like

Schragen zijn het, niet werkbanken, corrigeert mijn vriend net. Super handige dingen voor deze klus! En goede lakrollers ook, wij hadden wat bredere voor de grootste gedeelten en een smalle voor de lastige hoekjes. Gaat net wat sneller allemaal.

Ik baal wel heeeeel erg dat we nu al op veel plekken kleine schade zien. Net een half jaar geleden alles geschilderd :sob:

1 like

Super! Dan ga ik het bestellen :smiley:

Ik heb er toevallig 2 maanden geleden 2 salontafels besteld en de levering ging heel goed, zonder beschadiging en ik had ze binnen een week thuis.

1 like

Ik heb bij Goossens salontafels gezien die ik wil. Is de levertijd 16 weken. Bij banken en bedden snap ik het wel. Maar salontafels met zo een tijd had ik niet verwacht.

Ik sta op het punt deze lamp te bestellen. Hoop dat ik geen spijt ga krijgen omdat er stof in kan vallen. Ik vind 'm zo mooi en het heeft een snoer van 250cm. :nerd_face:

6 likes

Er is wereldwijd een tekort aan grondstoffen voor zowat alles, omdat iedereen in de pandemie zijn huis ging verbouwen/inrichten. Dus eigenlijk alle categorieƫn hebben momenteel levertijd, is echt een groot probleem! De prijzen en levertijden voor hout zijn ook bizar momenteel.

2 likes

Ik heb zoiets en vind het qua stof meevallen! Haal ze 1x per jaar eraf om schoon te maken, er heeft bij mij wel een half jaar een dooie vlieg in gelegen :joy: maar verder heel blij ermee!

2 likes

Hahaha ja dat bedacht ik me vanmorgen ook nog :joy:

2 likes

Mijn radiator in de woonkamer moet vervangen worden, nu dacht ik leuk, ik koop een mooie horizontale designradiator, maar die zijn allemaal vrij kort. Ik zoek er dus een die minstens 2 meter is (liefst rond de 3)ā€¦ Iemand hier de gouden tip? :innocent: andere oplossingen om niet zoā€™n ā€˜lelijkeā€™ radiator in het zicht te hebben mag natuurlijk ook !

Heeft iemand hier een haard op bioethanol? Ik snap het niet zo goed. Heb eentje op bol.com gezien maar hoe zet je zoiets gewoon random ergens neer? Zonder rookkanaal of aansluiting? waar komt de bioethanol vandaan? Vul je dat ergens aan of zie ik iets over het hoofd? Voel me echt een ei

Ja ik heb er 1. Vul hem met flessen bioethanol van de Action. Hij hangt bij mij aan de muur in de woonkamer, heb er verder geen rookkanaal aan ofzo. Ben er wel blij mee!

Waar vul je m aan? Ergens aan de achterkant? Want ik zou m wel willen maar dan in een soort ombouw en dan kun je niet meer bij de achterkant. En hoe vaak moet je de bioethanol bijvullen?

2 likes

Kun je misschien op https://the-radiators.com iets vinden? Ik wilde per se een handdoekradiator met vierkante spijlen, die kon ik alleen daar vinden. De website ziet er superdubieus uit, ik dacht dat ik sowieso mā€™n geld kwijt zou zijn (had expres al met Paypal betaald ter bescherming), maar ik kreeg netjes op de afgesproken datum een radiator op een pallet uit Polen geleverd, kwaliteit is nog steeds goed (na 3 jaar) en de prijs was een heel stuk vriendelijker dan bij Nederlandse webwinkels.

3 likes