Interieurtopic #3

Goede tip! Wij gaan idd voor iets wat we heel mooi vinden! Gaan voor een bruine tegel met een mega mooie kleur meubelkast en koperen kleur kranen. Zijn hele wat badkamerzaken afgegaan, maar nergens is zo’n mooie bruine tegel te vinden als waar wij de badkamer willen gaan kopen (via het project). Alleen alles is zo duuurrrr :see_no_evil:

1 like

Wij hebben eerder dit jaar een groene keuken gekocht bij Keukenloods. Ze hadden daar ook blauw, rood en andere tinten groen.

Foto hieronder tijdens het plaatsen geeft de kleur goed weer

79 likes

Heel mooi! Wij hadden zo’n kleur ook op het oog maar zijn nu voor een donkerblauw gegaan :smiley:

2 likes

Super mooi! Echt een gave kleur. Wat voor vloer gaan jullie erbij doen?

1 like

We hebben er een muisgrijze gietvloer bij, zelfde kleur als het grijs in het (nep)marmeren blad. Alhoewel ik wel enigszins spijt heb van de kleur vloer, want het is echt mega besmettelijk. Zeker met een zwarte hond…

We moeten nu alleen nog tegels kiezen voor op de achterwand, daar komen we niet helemaal uit.

1 like

Wij hebben de keuken bij een lokale ondernemer gekocht, dus geen grote landelijke keukenzaak. We konden uit alle kleuren van de farrow & ball waaier kiezen en dat zijn mega veel kleuren! We zijn voor groen gegaan en ik ben er heel blij mee.

1 like

Gaaf zeg! Misschien dat iets van creme/beige tegels mooi zijn? Dat het wat afsteekt met het witte blad en zodat je het warme wat naar voren haalt?

1 like

Weten jullie waar ze iets betaalbare mooie fauteuils verkopen? Goossens heeft mooie stoelen maar 1000-1200 vind ik iets teveel van het goeie. Budget rond 600?

Ja wel iets warms denk ik inderraad. Ik zou een heel lichtroze tegel wel gaaf vinden, maar ben de juiste kleur nog niet tegengekomen.

3 likes

Aaah wat gaaf! Echt heel erg leuk! Ben ook nu echt benieuwd naar de rest van je interieur.

1 like

Dutchbone heeft mooie stoelen vind ik, misschien zit daar iets in je prijsklasse bij?

1 like

Loods5 eigen merk?

1 like

Wie heeft er tips mbt kleur voor houten binnendeuren en kozijnen?

Wij hebben een jaren 30 huis dat binnenkort wordt gerenoveerd en geschilderd. Alles is nu van dat echte cremekleur/offwhite en ik vind dat soms heel oubollig en storend, maar we houden ook wel van een warme uitstraling dus ben opeens bang dat als we het veel witter maken het zo kil gaat worden… iemand tips/voorbeelden?

Ik heb qua houtwerk alles spierwit laten verven (ook jaren 30 huis). Werd me enorm afgeraden maar vond het juist wel fijn als het zo “clean” oogde. Echt geen spijt van

Aantal muren zijn wel blauw, roze etc.
Ben zelf heel erg van de aankleding (schilderijen, kussens etc) dus sfeer kun je op die manier aanbrengen. Het was eerst crème wit en vond dat heel lelijk

Dit is een foto van voor de verhuizing haha de tafel staat nu vol bloemen etc

24 likes

Wat een leuk behang

2 likes

Thanks! Is van de Van Gogh lijn. Heel veel verschillende prints en kleuren!

1 like

Ja dat dacht ik al te zien :smiley: echt zo mooi

1 like

Wij hebben overal RAL 9010 op de deuren. Dat is net geen spierwit, maar ook niet cremewit. Past prima

2 likes

Wij hebben al het houtwerk RAL9010 hoogglans. Heel klassiek, er zijn mensen die RAL9010 vreselijk vinden (te geel) maar bij onze vloer en lichtinval staat het juist mooi. Verkeerswit (RAL 9016) was veel te kil geworden, mede omdat we een heel licht huis hebben en het licht dan te veel weerkaatst. Denk dat er nu 9001 op zit bij jullie, zie je veel op kozijnen en stopcontacten in niet recent opgeknapte jaren 30 huizen, zat er bij ons ook op en dat was echt geel wit.

Edit - tip is dus om eerst uit te zoeken wat er nu op zit. Als er al 9010 opzit en je vind dat niet mooi, zou ik een alternatief zoeken. Als er 9001 opzit zou ik voor 9010 gaan.

Ik ben nu bezig met het schilderen van mijn deuren en kozijnen en ik heb uiteindelijk voor spierwit (ral 9016) gekozen. Het is inderdaad aan de koele kant en ik hoop dat het bij mij goed uitpakt omdat de rest van mijn interieur warm is. Kan zo wel een foto maken van mijn 9016 deur en nog 9010 kozijn?

Edit: 9016 heet inderdaad verkeerswit ipv spierwit

1 like