Interieurtopic #3

Ik heb zelf spijt als haren op mn hoofd van de donkere jaloezieën in huis. Wellicht ook omdat we in andere ruimten houtskleur hebben en dat aanzienlijk lichter/luchtiger voelt. Er komt genoeg licht door, maar het blokkeert tegelijkertijd ook veel licht. Daardoor is het bij de donkere jaloeziën best bedompt. Het is dus ook best een stijloverweging of het past bij de rest van je interieur. Zijn overigens grote ramen op het zuiden, ligt niet aan de lichtinval

2 likes

Wij hadden witte jaloezieën in de keuken en dat liet nog genoeg licht door. We hebben ze nu niet meer omdat we andere kozijnen hebben maar ik vond achteraf wel dat ze het huis heel erg afsloten ofzo. Niet qua licht maar meer door de doorkijk naar buiten ofzo.

Wij koken naast het raam en daarbij vond ik het een groot nadeel dat ze ze best heel erg vet werden. En dat vond ik echt rot schoonmaken. Zo plakkerig werd het. En dan vond ik het echt wel heel veel werk om alles jaloezie voor jaloezie helemaal schoon te krijgen. Maar denk dat als je fornuis er wat verder bij af staat dat je dat wat minder snel hebt.

Ik zou kiezen voor aluminium zwarte(matte) jaloezieën. Dat staat veel minder zwaar en laten genoeg licht door bij ons. (Ook door reflectie) En dan heb je wel diezelfde stijl en luxe die zwarte jaloezieën uitstralen.
Ik ben zelf alleen niet zo Veneta achtig, volgens mij hebben ze die daar ook niet in mooi mat zwart.

3 likes

Wij hebben plissé gordijnen van Luxaflex en die hangen al 7 jaar naar grote tevredenheid! Is even een uitgave, maar gezien we het elke dag alle kanten op gebruiken, de investering meer dan waard gebleken.

2 likes

Die van ons zijn zwart met houtnerf look (gewoon mat). Van de “gladde” zwarte jaloezieën durf ik het niet te zeggen.

1 like

Wij hebben ze ook in het hele huis en vreselijk spijt. Het is inderdaad wel handig dat je kan instellen hoeveel licht/ of inkijk je wil, maar ze hangen idd altijd scheef, er was na een jaar al een probleem met het katrolletje van meerdere plissé gordijnen ( we hebben ze echt van een speciaalzaak). Verder, als de wind een beetje blaast en je hebt een raam of luikje open klapperen ze super irritant tegen het kozijn aan.

Ook vind ik het toch niet zo ‘gezellig’ als gordijnen en spaar ik nu alsnog voor gordijnen in de woonkamer en uiteindelijk ook in de slaapkamer vanwege het ‘geklapper’.

:joy:wat een negatief verhaal haha, maargoed zo ervaren wij het.

3 likes

Ik merk dat ik zo praktisch ben in het uitkiezen van het interieur. Vooral makkelijk schoon te houden.
We gingen kijken voor een keuken en dan stelde de verkoopster zo’n ‘greeploze’ keuken voor maar dan met zo’n inkeping. Ik dacht alleen maar ‘dat wordt echt vies en moet je elke keer schoonmaken’.
Gordijnen die op de vloer gedrapeerd liggen snap ik ook niet, dan moet je die optillen om te stofzuigen.

Sowieso die keuzes die je moet maken, daar denk je gewoon niet over na en dan kies je maar weer wat??

7 likes

Nou waar wij waren hadden ze echt van die inkepingen bovenin, dus niet dat je drukt om te openen. Semigreeploos heet het volgens mij.
Toen ik schoonmaakster was, waren dat vaak de meest vieze keukens.
Dat drukken om te openen lijkt me dan weer kwetsbaar, dat het niet werkt (ook ervaring mee als schoonmaakster haha).

Gewone greepjes kun je nog met 1 schone pink vastpakken en openen, dat heeft echt mijn voorkeur haha.

4 likes

Ik ben semi greeploos fan. Wij hebben een keuken met inkeping en je kan dan gewoon van links naar rechts een doekje langs de hele greep halen.

3 likes

Ja dit lijkt mij dus ook echt top. Heb echt haat voor losse greepjes schoonmaken

1 like

Ja ik wil dat dus niet elke week schoonmaken haha. Maar misschien waren de mensen waarbij ik schoonmaakte ook wel extra vies en is het niet elke week nodig.

Ik vind greepjes trouwens wel mooi, dus het is niet alleen maar praktisch van mij.

2 likes

We hebben best een behoorlijk huis in te richten straks. We hebben echt geen idee hoe precies te beginnen met inrichten, echt heel veel smaak en gevoel voor interieur hebben we allebei niet.

Er is ook maar weinig wat we meenemen naar het nieuwe huis, we hebben bijna een verdubbeling aan m2’s en komen uit een huurhuis waar we niks mochten doen.

Toch eerst even in gaan wonen met wat je hebt, is wel mijn advies. Je bent pas als je er zit waar je behoefte aan hebt en dan voorkom je praktische miskopen.

8 likes

Wat leuk!!! Man je kunt zo veel met een huis als je helemaal blanco bent. Ik zou beginnen met smaken en kleuren te bepalen, dus op Pinterest. Dan kun je een kleurenpalet maken en daarbinnen alles kiezen. En goed naar de indeling van je huis kijken. Wat voor soort meubels zijn logisch? Wat voor soort bank, wat voor soort tafel?

Zo herkenbaar! Wij zijn meer dan 2 keer zo groot gaan wonen en de helft van het huis is leeg. De meubels die we hadden waren ook best klein omdat we weinig ruimte hadden. Wonen er nu 9 maanden en kijk gewoon uit naar de kerstboom opzetten zodat er weer een hoek gevuld is :sweat_smile:

Vind pinteresten hartstikke leuk maar vervolgens een winkel in gaan en dingen kopen dus echt niet.

Edit - wij hebben zo goed als alles ook gewoon meegenomen. Ons vorige huis was echt gezellig en leuk ingericht. Lekker luxe probleem maar zou er bijna weer kleiner om willen gaan wonen.

Haha dit hebben wij ook! Pinteresten gaat prima, maar dan sta je in een winkel en denk je uh ja help :sweat_smile:. Alleen de badkamer weten we precies, dat is een lekker compacte ruimte.

1 like

Eerst en vooral wil ik jullie nog bedanken voor de meningen over Ma.de. Ik heb het bed intussen besteld dus kan niet wachten tot het er is :grinning:

Nu heb ik nog een vraag: Ik zou graag een ronde eettafel willen, heeft iemand tips voor winkels/webshops (liefst in België of die leveren in België). Qua grootte zie ik vaak een diameter van 120cm, maar liefst had ik hem iets groter. mijn voorkeur gaat ook uit naar een houten blad, zeker geen marmer.
Een glazen blad kan ook mooi zijn maar lijkt me nogal gevoelig aan krassen…

Heeft iemand thuis zo’n tafel en wat zijn de ervaringen ermee? Het lijkt me vooral zo gezellig om aan te zitten en stiekem droom ik hier al jaren van :heart_eyes:

1 like

Vooral bedenken ook welke functies en extra’s wil je dat bijvoorbeeld je woonkamer heeft? Wil je een ruime zithoek? Grotere afstand tot de tv bijv? Of juist knussere zithoek. Heb je vaak mensen op bezoek? Zijn dat er veel? Wil je veel zitplek? Nodig je vaak mensen uit om te eten? Wil je daardoor een grote eethoek. Heb je elders genoeg opbergruimte? Of moet je dat ook in de woonkamer nog kwijt. Een speelhoek voor kinderen (als die er zijn)? Open kasten met boeken of accessoires bijvoorbeeld of juist niet. Losse verlichting (stalamp, tafellamp), dus niet alleen plafond? Planten?

Dan kun je makkelijker over de inrichting gaan nadenken.

5 likes

https://www.laredoute.nl/pplp/100/75363/158090/cat-75502.aspx#shoppingtool=treestructureflyout&srt=noSorting

En best veel mensen die ik ken (waaronder ikzelf) hebben een ronde tafel van Woood. Sommige zijn van grenenhout andere hebben een goedkoper toplaag.

1 like

Thx! Die van Laredoute had ik ook gezien, maar vind ik precies nét niet…
Het zal nog een moeilijke zoektocht worden :smiley:

1 like