Interieurtopic #3

Ik had een Ikea trolley over die niet meer in de keuken paste dus heb daar nu alle werkspullen ingestopt. Neemt dan wel ruimte in in je woonkamer. Hiervoor had ik een bakje waar ik eind van de dag alle notitieboekjes, pennen, opladers etc in stopte en dan in een kast uit het zicht zette. Daar had ik een kleiner pennenbakje instaan zodt ik bv wel snel bij pennen en markers kon als ik die nodig had.

Edit - ik vul nu on dat het werkspullen zijn omdat ik zelf aan de keukentafel werkte. Maar het gaat meer om losse spulletjes? Zou er dan eerder een nieuwe vaste plek voor bedenken in de buurt van de keuken. Boekjes in een leuke bak zetten en in een kast/op plankje/vensterbank. Mooie mok of pennenbakje voor losse pennen etc.

2 likes

Het is een beetje een vage combinatie van spullen. Mijn eettafel gebruik ik ook semi als bureau, maar het zijn geen thuiswerk spullen die je het eind van de dag opruimt. Meer van die dagelijkse spullen die je voor het grijpen wilt hebben, maar niet in het zicht.

En de spullen kan ik ook niet zo 1, 2, 3 ergens anders kwijt kan. De tafel staat niet in de keuken, maar in de woonkamer. En ik heb verder geen boekenkast oid er staan. Is ook niet echt ruimte voor/vind ik niet zo mooi. Plus ik wil het liefst ook niet steeds overal spullen vandaan moeten toveren. Vond de lade juist heel handig want zonder moeite heb je alles bij de hand. (enigszins lui ja, haha)

1 like

Ah ja zo, was iets te veel vanuit mijn eigen situatie aan het denken haha. Wat ik zelf ook gezellig(er) vind staan is om de notitieboekjes op een mooi dienblad of bakje met lage opstaande randen te leggen, leuk potje met pennen ernaast en een plantje erbij. Kan zo snel geen plaatje vinden via pinterest maar dan ligt het netjes bij elkaar.

1 like

Ik vind te veel kasten en sidetables leuk! Ik kom van allerlei leuke dingen tegen en in mijn hoofd denk ik: oh die zou daar kunnen staan en die daar en die daar. Maar we hebben de basismeubels nog niet vervangen (gaat behoorlijk wat veranderen qua inrichting), dus eigenlijk is het niet zo verstandig om allerlei niet-essentiële meubels te kopen. Maar ik ben bang dat dadelijk weer alles uitverkocht is! :cry:

1 like

Maar als je die kasten zo leuk vindt ga je de basismeubels toch niet vervangen op zo’n manier dat het niet bij elkaar past?
Of bedoel je dat je je geld eerst uit wilt geven aan die basismeubels? Want ik denk niet dat er qua ‘passen’ van meubels een volgorde is waarin je het per se moet doen. En de kans bestaat inderdaad dat je dan mis grijpt bij iets dat je heel leuk vindt.

1 like

Ja, zowel qua geld, maar ook qua of het past qua indeling met andere grote meubels. Dit zijn allemaal kleine kastjes/sidetables voor erbij. Onze indeling verandert ook, omdat we bezig zijn met de aanbouw en daar de eethoek naar toe verplaatst en het is nu best moeilijk in te schatten hoe alle meubels uitkomen. Maar misschien denk ik te moeilijk.

Edit: het liefst zou ik gewoon 3 buffet-/vitrinekasten, 2 dressoirs en 4 sidetables willen :smiley: Maar dat wordt wellicht wat overdreven.

3 likes

Haha ik heb hetzelfde met kasten, er zijn te veel leuke!!! Wil een groter huis zodat ik meer kasten kwijt kan :joy:

3 likes

Iemand nog een goede tip voor leuke keukenzaken? Ik hou wel van een beetje kleur en vind alles in de winkels zo saai en inspiratieloos. Het is allemaal wit, grijs of hout en er zijn ook zo weinig opties voor een beetje kleur. Viel me echt tegen!

1 like

Denk dat in de keukenzaken vaak neutrale keukens staan om een breder publiek aan te spreken. Wij konden kastjes, blad, greepjes etc gewoon nog kiezen uit heel veel verschillende kleurstalen. Bruynzeel was dat.

1 like

Ja ze hadden ook wel kleurenstalen inderdaad, maar dan bv maar 1 tint rood of donkergroen en 45 tinten wit haha. Hadden ze bij bruynzeel ook wel meerdere opties per kleur? :blush:

Ah dat weet ik niet precies, wij zijn namelijk heel saai voor een donkere keuken in grijstint gedaan dus hebben maar beperkt gekeken. Ik zag wel heel veel andere stalen liggen maar misschien ook per keuken afhankelijk van wat mogelijk is!

Op hun website zie ik dat ze per keuken aangeven in welke kleuren die keuken beschikbaar is.

2 likes

Alle showrooms zijn idd wit en zwart enzo. Maar sommige keukenwinkels kunnen voor iets meerprijs leveren in alle RAL kleuren. Daar zou je even specifiek naar kunnen zoeken bij jou in de buurt. Of kijken in het keukentopic op tweakers of ze daar tips hebben, daar weten ze echt heel veel!

1 like

Ik heb juist best wel wat kleur gezien, blauw, rood, terra. Wij hebben een grijsgroene keuken gekocht waarvan we de kastjes ook in de showroom hadden gezien. Dat was bij Brugman, maar we zijn echt wel 10 winkels langsgeweest.

1 like

Ik ben op zoek naar een nieuw bed en heb nu mijn zinnen gezet op een roze bed, het mag echt girly zijn. Dit bed komt voorlopig uit de selectie, maar heeft iemand nog tips voor iets vergelijkbaar? Vereiste is minstens 180 breed en het liefst dus geen boxspring omdat ik dat nogal lomp vindt ogen, ik hou dus echt meer van deze stijl.

Deze is dus van Ma.de, heeft iemand hier ervaring mee? Zowel qua kwaliteit als qua service?

1 like

@mercurysummer heeft een bed van Made! :sunglasses:

1 like

Wij hebben recent een made bed gekocht. Was snel in huis, wel zelf in elkaar zetten. Voelt stevig aan.

1 like

Mooi! Wij hebben een velvet bed van Made, was makkelijk in elkaar te zetten en kwaliteit is ook nog goed (2 jaar oud nu)

2 likes

Ja dat als je nu besteld je medio 2023 je bed hebt :stuck_out_tongue:

Ik zit eraan te denken om deze tussendeur zwart te verven, wat denken jullie? En wat zouden jullie met de kozijnen doen? Ik denk zelf ook zwart, alleen boven de deur zit ook nog hout, wat ik liever wit wil houden. Tot waar zouden jullie verven?

Oh echt? Het bed dat ik wilde was binnen enkele dagen leverbaar, maar andere stuks waren idd soms enkele weken wachttijd…