Interieurtopic #3

Ik ga vanavond wel even paint by numbers spelen met je kast. @anon76889665 . :stuck_out_tongue:

5 likes

Wij hebben een dilemma. Vriend en ik zijn gaan samenwonen en hoewel hij een prachtig huis heeft en ook echt een oke interieur wil ik die aftandse donkerGRIJZE hoekbank weg. Ik heb zelf de een 3/4 zits bank in een mooi beige stofje. Er was ooit een bijpassende hocker (nockeby) te koop bij ikea maar die is uit het assortiment :sob:

Onvindbaar op marktplaats. Maar we willen er perse een hocker bij want op mijn bank pas je wel knus met zn twee maar je kan niet lekker languit. In de ruimte is die hoekbank van hem ook eigenlijk te groot. Nu zit ik te denken aan een andere poef maar ben bang dat het lelijk is. Vinden jullie dat kunnen? Een andere hocker bij een bank? Totaal anders of in dezelfde kleur oid? Ik weet niet of ik het aandurf maar die grijze bank wil ik echt weg en mijne is net nieuw dus dillema. Uiteindelijk willen we samen een nieuw huis kopen en hebben een ideale bank op het oog (die hier niet past) dus willen geen flinke investering doen

1 like

Jaaa ik denk dat dit wel kan hoor, twee verschillende kleuren! Dan zou ik wel echt een andere kleur kiezen, misschien iets wat ook weer terugkomt in het interieur?

Kon niet heel veel plaatjes vinden, maar zoiets?

2 likes

Ah ja wij zitten met hetzelfde dilemma. Vorig jaar een bank gekocht zonder hoek en nu hebben we spijt omdat je toch niet zo lekker kunt liggen. Dus een niet-matchende hocker is ook ons plan nu!

2 likes

Is die hocker misschien nog in een andere kleur bij de Ikea te koop? En als het van een compleet andere bankbiljetten zou ik gaan voor een andere kleur en materiaal dan voor een ‘close call’.

2 likes

Ik ben op zoek naar zulke barkrukken, maar ik zoek er twee. Deze kwam ik toevallig tegen op marktplaats maar ik kan ze verder nergens vinden. Iemand een tip voor een zoekterm?

Zoekterm verfijnen naar cafe barkruk?

1 like
1 like

Ahh super!! Haha ik had vanalles geprobeerd maar dit bedoel ik, dankjewel!

Ik zou beginnen met Pinterest om te ontdekken wat je mooi vindt. Je typt bijv. iets in als “livingroom inspiration” en dan ga je gewoon es alles pinnen wat je mooi vindt, zonder er verder bij na te denken. Als je dan daarna dat board doorscrollt, merk je vanzelf dat je neutrale tinten mooi vindt in je huis, of een donkerblauw plafond, of dat je alleen maar roze meubels hebt gekozen. Dat gaf mij altijd een goede richting om keuzes te gaan maken en gericht naar winkels toe te gaan.

2 likes

Zooo, inmiddels is de wc helemaal klaar!

Voor

Na

120 likes

Wow, wat kan een likje verf een verschil maken zeg! Heel gaaf geworden zo!

2 likes

Heeft hier iemand de Zion vitrinekast van Woood?

@Virtual-Insanity Heel tof geworden zo, mooie kleur!

Ik heb ook mijn wc een make over gegeven, nieuw vloertje (terrazzo vinyl tegels), tegels geverfd en het bedieningspaneel vd wc vervangen. Ga echt vrolijk naar de wc nu haha.
Voor:

Na:

34 likes

Waaaauw!! Die vloer :heart_eyes:

2 likes

Ik wil de tegels van de wc in ons nieuwe huis ook gaan verven! Hoe is het jou bevallen om ze te verven? Gaat dat gemakkelijk? Het ziet er super leuk uit!

Ik had het al eens eerder gedaan (er is een tussenstap geweest tussen de voor en na waarin de tegels wit waren ipv creme) en toen had ik het net te dik en ongeduldig gedaan, waardoor het er niet mooi uit zag. Dit keer heb ik echt dunne laagjes aangebracht en elke keer goed ontvet tussendoor en het zit er nu echt wel strak op! Je ziet wel dat het geverfd is natuurlijk doordat de voegen ook dezelfde kleur hebben maar ik ben zelf erg tevreden.

2 likes

Je kunt je voegen miss ook ““verven”” met zon voegenstift.

1 like

Leuk! Ik heb alleen de neiging om een groene toiletbril toe te voegen vraag me niet waarom.

Heel tof! Lijkt veel op mijn wc-tje, die heb ik op een vergelijkbare manier gepimpt. En eigenlijk veel leuker en uitdagender dan wanneer je in een koophuis zou wonen en alles zou kunnen vervangen.

Een ongevraagde tip: je zou de wc-bril nog kunnen vervangen, heb er zelf bijv een van bamboe en dat maakt ook een enorm verschil.

1 like