Interieurtopic #3

Wij hebben zelf geïnstalleerd, we hadden al even kunnen oefenen bij de keuken van zwager en schoonzus :stuck_out_tongue:
Ik vond het niet megaveel moeilijker dan een gewone ikea-kast in elkaar zetten, het enige waar je echt heel goed moet opletten is de ophangrail aan de muur, die moet exact waterpas hangen en ook in de diepte exact recht (bij ons bleek later het midden van de muur meer naar voren te zijn dan de zijkanten, dan loopt je hele keuken dus in een bochtje en dat zie je als je blad erop ligt). Als je dat voor elkaar hebt is het een kwestie van kastjes aanschuiven en gaten boren in de kastjes waar jij die denkt nodig te hebben voor stopcontacten en leidingen enzo.

1 like

House Doctor Comma in roest! Mocht ie ze bestellen, dan raad ik RoyalDesign aan.

Ik heb een servies van Hema en vind dat echt zo prut kwaliteit. Hebben echt super basic cheapy witte borden die mooier blijven. Die gebruiken we als we bijv pizza eten omdat je dan harder moet snijden en de Hema borden dat niet aankunnen 🥲

1 like

Ik heb dit servies (maar dan een andere kleur uit een oude collectie van een paar jaar geleden) van h&m home en ben er wel heel blij mee! Maar het is niet goedkoper dan de Hema.

Edit: en bij de casa heb je ook vaak van dit soort servies. Vond ik toen zelf iets minder mooi omdat het glanzend was, maar het is wel ook goed geprijsd!

https://nl.casashops.com/nl/producten/earth-marl-plat-bord-crème-ø-28-cm/629951/?gclid=CjwKCAjw7--KBhAMEiwAxfpkWNIzPZrR-4tDUpX2-bYjZjEe2NpeN1Zi5xYU-461kAe94HE0RPysRxoCWw8QAvD_BwE

2 likes

Ik heb servies van de kwantum in deze stijl. Ben er erg tevreden over! Ze hebben geregeld aanbiedingen dus als je even geduld hebt kan je het een keer met korting kopen!

2 likes

Ik heb wat duurder vergelijkbaar servies gemixt met Xenos, Toscane heet het.
Verschillende kleuren en heel veel soorten borden, schalen, bakjes etc.

1 like

Je komt uit de kop van Noord-Holland toch? Ik heb een super mooie donkergroene bank van woononline in Alkmaar. Ze kunnen daar bijna alle banken die ze verkopen in tientallen kleuren en stoffen laten maken.

Ikea heeft ook servies in deze stijl, de serie noemt Gladelig. Goede prijs en blijft ook mooi!

4 likes

Tnx! Even herinneren of ik daar al gekeken had

1 like

En Ikea?

@jawadde joe. :sweat_smile::see_no_evil:

1 like

Wij hebben het ook! Het scheelt echt ontzettend in de prijs, wij hebben er circa €7.000 mee bespaart. Je moet wel echt goed checken of allemaal afmetingen kloppen (zeker als je hem ook zelf installeert). Maar echt een aanrader! Wij hebben het materiaal arpa fenix op multiplex frontjes…

1 like

Yess wat een top ideeën, denk dat ik het ikea servies met hema (de kommen dan en mokken ivm beschadigingen) ga combineren, bedankt allemaal!

3 likes

Ik heb een Auping boxspring, die ik nog lang niet wil vervangen, alleen ben ik de kleur van het hoofdboard en het matras (die is mee gestoffeerd) zat.
Volgens mij is het hoofdboard wel essentieel om te gebruiken want volgens mij is dat de poot van het hele bed aan die zijde. De matrassen hangen daar in een haak.

Nu ben ik wat hoezen tegenkomen die je om het hoofdboard en het matras kunt doen.
Één van jullie ervaring hiermee? Aanraders qua merk? Eventueel een foto hoe dat er uitziet irl?

Leuk! Ik heb zelf Hema met Casa Earth gecombineerd omdat ik dat leuk vond staan.

Over een paar maanden ga ik verhuizen, dus ben aan het nadenken over interieur, kleuren, etc., maar ik ben hier zo slecht in, haha. Ga denk ik maar beginnen met een mood board, zoals bij al die tv programma’s. En dan wat woonwinkels voor inspiratie.
We beginnen sowieso met de basis (vloeren en kleur op de muren), dan meubels en laatst verlichting en raambekleding. En we hebben ook wel wat meubels die we mee willen nemen, dus dat is ook een mooi uitgangspunt.
Iemand nog tips hoe we dit aan kunnen pakken? Ben niet zo goed in online zoeken hiermee, liever zie ik kleuren / materialen in het echt.

Ik zou eigenlijk beginnen met meubels ipv kleur muur! Meubels koop je meestal voor de langere termijn en een muur is zo geverfd als je hem zat bent en kan je makkelijker aanpassen aan je meubels dan andersom. Verder veel winkels bekijken, ik vind het zelf ook leuk om bijv inspiratie op te doen bij insta’s van farrow&ball, elle decoration, apartmenttherapy etc.

2 likes

Gladelig collectie van Ikea! Wel in de gaten houden want vaak zijn ze uitverkocht.

2 likes

Huh, zoveel?! Wij hebben alle kastjes (binnenkant en front) van Bruynzeel en dat was ‘maar’ 4000 euro op het totaalbedrag van de hele keuken. Duurste bij ons was het aanrechtblad en alles daaromheen (natuursteen). Met ikea kasten hadden we zeker bespaard maar geen 7000 euro.

Wij hadden overigens wel uitgezocht of we zoiets wilden doen maar vonden het eigenlijk ook wel makkelijk dat alles bij 1 partij lag. Gelukkig viel de keuken die we wilden met alles erop en eraan binnen ons budget, dan is die afweging ook wel snel gemaakt (voor ons dan). Vond de hele keuken vervangen al genoeg gedoe maar bij ons moesten ook alle leidingen en elektriciteit vervangen worden.

1 like

Omdat ik de Lenny Kravitz kast niet zonder gedoe hier kan krijgen heb ik besloten een 'inspired by ’ diy te doen met mijn huidige tvmeubel!

Heb alleen even jullie mening nodig welke stukken ik verf en welke niet!

7 likes

Gaaf project! Denk dat je vooral moet kijken naar welke kleuren er meer op de achtergrond zitten (de meeste achtergrond is lichtbruin zie ik) en dan de vierkante vlakken die donkere bruin en het binnenste vierkantje met een witte lijn? Maar misschien moet je iets meer contrast aanbrengen in die vierkantjes om de vormen te accentueren. Dus toch nog éen lijn met dezelfde kleur bruin als de achtergrond verven.