Ik had hier een vergelijkbaar dilemma, wilden graag een gekleurde bank, maar de bank die we qua model het leukst en fijnst vonden was er niet in een kleur die we tof vonden. En de banken met leuke kleur waren niet mooi of fijn.
Hebben hier uiteindelijk voor de leuke bank in grijs gekozen… Konden echt geen andere vinden die we beiden net zo mooi vonden en we hopen het hier dan inderdaad met de rest van de kamer sfeervol te maken. Maar ik ben over die kleur wel een beetje teleurgesteld. Dus ik zou het wel doen, maar echt alleen als je binnen je budget echt geen kan vinden die aan al je eisen voldoet.
tnx, fijn antwoord.
Ik ga door met zoeken.
@Camelia grappig, dit is praktisch de bank die we nu hebben! mar dan in het bruin
Heb je al bij Goossens gekeken? Daar hebben wij onze bank (die volgende week eindelijk komt jeeej) vandaan en daar kun je uit heel veel stoffen kiezen in de winkel. Dus ook allemaal kleuren die je niet op de website hebt. Wij hebben ook een vrij kleurrijk interieur (blauwe muren en gordijnen, gele stoelen) en hebben gekozen voor een mosgroene bank
Wij krijgen in november onze groene bank. We willen als tv meubel graag de besta van Ikea. Twijfelen nog over zwart of hoogglans wit. Nu zou ik een salontafel willen die massief is, zeg je dat zo? Ik bedoel dat je zeg maar niet onder de tafel door kijkt. Kan alleen niks vinden omdat bijna alle winkels die drie tafeltjes in andere houtsoort hebben. Iemand tips?
Aangezien we kennelijk in dezelfde richting denken durf ik je wel een suggestie te doen. De hoekbank Pavia van Feelings had ik bijna gekozen, maar daar heb je minder keus in losse modules. Is net nieuw, dus waarschijnlijk geen showroommodel beschikbaar. Zit lekker, vaste kussens en vond hem mooi.
weer meer klassiek deze! ook mooi hoor.
@crazyplantlady wat een hoop!!! alleen zitten ze niet echt in de buurt om even te gaan zitten.
Ik houd ook zo van groen…
Heeft hier iemand in de basis een keuken van ikea gekocht, maar de frontjes en zijpanelen gekocht bij een ander bedrijf? Ik zie dat best vaak voorbij komen de laatste tijd op instagram en het spreekt me wel aan omdat je dan meer keuze hebt in stijl en kleur. Maar ik ben wel benieuwd of iemand hier goede of slechte ervaringen mee heeft want ik ben bang dat ik straks in een of andere insta hype trap haha.
Ik heb dat!
Waarom zou je bang zijn in een hype te stappen? Ik heb de basis van Ikea, en de rest (apparatuur, fronten, blad) van allerlei andere plekken. Alleen zo kon ik alles wat ik wilde voor een redelijke prijs krijgen, bij een keukenboer kwam de totaalsom ruim boven ons budget uit.
Ongetwijfeld heb je slechte frontenboeren en goede frontenboeren, de mijne zijn van houtcuisine, mijn zwager en schoonzus hebben koak, beide zijn goede kwaliteit. Bij houtcuisine kon ik een proefstukje laten opsturen, dan kun je goed zien hoe de kwaliteit en kleur uitvalt.
Omdat ik het opeens bij meerdere influencers zag en online lees ik zo veel tegenstrijdige dingen over de kwaliteit en hoeveel goedkoper het is. Dus ik ging twijfelen haha. Maar goed om te lezen dat jij een positieve ervaring hebt! Thanks!
Onze fronten waren wel duidelijk duurder dan die van Ikea zelf, dus je bent in dat opzicht niet goedkoper uit. Je kunt wel zelf een combinatie van dingen maken die je bij een keukenboer niet zou kunnen betalen, maar alles bij Ikea bestellen is goedkoper.
Iemand nog tips voor serviessets? Ik vind die naturel sets vooral mooi bijvoorbeeld van hema. Maar als ik alles bij elkaar op tel dan kom ik echt bijna op 150 euro. Voor een hema set op zich wil ik er wel wat aan uitgeven want investering en HOU van koken dus mooi servies maakt dat af.
Al die sets van made zijn van die kleine setjes voor 2 of 4 personen. Ik wil het liefst 6 en anders 4 (dat je 2 dinerborden bij koopt bijvoorbeeld. Ik zoek dinerbord, ontbijtbord en kommen. Echt onmogelijk tot nu, heb me suf gegoogled.
Dit vind ik
Zalando Lounge in de gaten houden en via fonq in de sale ook interessante aanbiedingen.
Ik heb zulk servies van Hema maar er braken echt al heel snel stukjes van de rand af
Heel leuk! Waar zijn ze van?
Heb jij zelf de keuken geïnstalleerd of laten installeren door Ikea of juist door een derde partij?
Wij zitten ook te kijken voor een nieuwe keuken en Ikea spreekt ons wel aan maar ik vind de kosten van het laten plaatsen door Ikea zo hoog.
Ik zou bij zulke tegeltjes een filigrain plafonniere leuk vinden, maar daar moet je wel van houden natuurlijk
Action had vorig jaar vaak van dit soort naturel sets. De mooie zijn wel heel snel weg maar ik heb er zelf 1 die op de Hema lijn lijkt (licht blauw). Ook een hele dure set van Dille&Kamille maar krijg hier vaak complimenten over
Kan die nu niet online vinden maar hierbij wat sets:
Bij zulke tegeltjes kan een rieten lamp ook leuk zijn Plafondlamp Boreas | Kwantum
Maar ik weet niet wat je budget precies is
Sissy-Boy heeft soms mooi servies, Casa ook wel en dat is wat meer betaalbaar. Heb zelf een servies van Serax maar dat is geen aanrader want heel dun en er zijn al een paar borden gebarsten.