Interieurtopic #3

marmertafel.nl of themarblelab.nl ? Die ken ik via interieurjunkie

Heeft iemand ervaring met glas vervangen naar hr++ in een woning? En specifiek: moet je dan per se de buitenkozijnen schilderen daarna of niet? (Als er recent geschilderd is)

Hebben jullie tips voor interieur instagram accounts met echt een leuke stijl? Dus niet zo beige of alles helemaal strak :smiley:

Bij ons moesten er nieuwe latjes geplaatst worden op de buitenkant en die latjes moeten wel geschilderd worden, die zitten alleen in de grondverf. Verder moet de rest nog gedaan worden, maar denk als het vers gedaan is dat dat niet per se nodig zou zijn.

1 like

Vind zelf ra studio interior design leuk om te volgen. Qua budget alleen totaal niet in mijn prijsklasse maar toch :wink:

1 like

Mijn kozijnen waren net geschilderd en toen de ramen laten vervangen. Inderdaad er komen dan latjes aan de buitenkant. Die moet je dan nog even schilderen maar dat is ook alles.

1 like

Ik vind Beateheuman en Matildagoad heel leuk daarvoor! Dat eclectische is ook echt mijn smaak in huis :slight_smile:

3 likes

Ik vind lisannevandeklift heel leuk om te volgen, veel kleur.

2 likes

Hebben jullie ideeën waar ik veel keukenindelingen kan vinden? Wij zoeken iets voor ons nieuwbouwhuis, maar bij keukenwinkels zelf moet je eerst al je gegevens achterlaten voor je de folder krijgt. Misschien is er iets van een website?

Er is op tweakers een heel fijn topic over keukens wat echt aan te raden is om door te lezen. Zie je veel indelingen voorbij komen maar ook andere tips. Het Grote Keukentopic.

1 like

Heel tof de kleuren die zij gebruikt! Dank je (en ook de anderen voor de tips!)

1 like

Ah, goeie. Dankje!

Hoi hoi! Zou iemand met mij mee willen denken?

Mijn nieuwe woonkamer heeft kamerbrede ramen, van vloer tot (bijna) planfond. Ik ben zoooo in dubio over wat voor gordijnen ik wil. Omwille van de kosten worden het wel gordijnen en geen shutters oid, maar verder weet ik het niet.

Op de foto zie je dat de overburen bij mij binnen kunnen loeren, maar verder geen voorbij wandelaars.

Qua kleuren op de muren wil ik het licht houden maar wel iets van kleur. Mijn meubels zijn van donker hout, mijn bank lichtroze en het onderstaande tapijt komt bij het raam te liggen.

Edit: foto’s wegggg

Als het niet hoeft te verduisteren zou ik voor linnen gaan, dan komt er nog wat licht doorheen mocht je ze overdag dicht willen hebben

Thanks! Ziet er mooi uit!

Ik wilde ook meteen linnen zeggen. Zelf heb ik trouwens van die dunne gordijnen, vind ik ook heel mooi. Zal even een foto delen.

Samenvatting

Weet niet of je het zo goed ziet, m’n uitzicht is vrij herkenbaar dus vandaar zo afgesneden meteen naast de gordijnen haha. Ze kwamen net uit een verhuisdoos dus nog wat kreukels erin trouwens.

11 likes

Ik zou gaan voor In-Betweens. Vroeger zou je dat vitrage hebben genoemd, maar dan denk je aan een vreselijk polyester wit, transparant stofje. En tegenwoordig heb je prachtige transparante stoffen, en het hoeft niet in wit, een mooie bronskleur, een warme grijs, is heel mooi. En je kunt zelf goed naar buiten blijven kijken.

1 like

Dat is volgens mij wat ik heb en hierboven postte!

1 like

Sorry, ik had nog niet verder gelezen…
Edit… ik deed even over de post en het stond er nog niet, zag het pas later…

1 like

Oh zo bedoelde ik het niet hoor! Dacht meer oh je omschrijving klinkt eigenlijk wel als hoe mijn gordijnen eruit zien haha, had geen idee dat het zo heette ook. Dus dacht zeg het even zodat @Beutyschooldropout een beeld heeft van hoe dat er uit kan zien.

2 likes