Interieurtopic #3

Ik geloof dat wij iets van €5300 kwijt waren voor iets van 55-60 m2, inclusief hoge plinten. Was wel met korting omdat we het bij een winkel van een familielid hebben gekocht. We hebben niet vergeleken dus geen idee of het duur of goedkoop is.

Het egaliseren was echt een heel dun laagje, was ook in 2 dagen al droog. We hebben de hele ondervloer en houten balken vervangen voor een betonnen basis en cementdekvloer en daar bovenop de egalisatielaag en pvc. In de keuken moesten we zelfs extra egaliseren omdat degene die de vloer kwam leggen zei dat het hoogteverschil daar niet te compenseren viel met het egalisatielaagje dat zij aanbrengen terwijl de aannemer zei dat het egaal genoeg was. Maar niet dus!

2 likes

Wij hebben het ook in de keuken liggen. Ik snap waarom we er toen voor gekozen hebben, want het is een mega mooie vloer. Zou er nu alleen nooit meer voor kiezen. In de keuken, maar ook in de kamer sinds we kinderen hebben, zitten er echt heel veel vlekken in.

1 like

Bij mij was het voor 24 m2 rond de €2500, inclusief 2x egaliseren en plinten rondom. Er lag blijkbaar echt een knollentuin onder de oude vloer dus het egaliseren was best een gedoe. Volgens mij was het wat duurder omdat het in visgraat is gelegd

1 like

Mijn oom maakt dit. Zoek je nog?

1 like

Wat leuk! Ik heb nog niks gekocht, dus tips mag altijd

1 like

Wij hebben geen vloerverwarming. Kan overigens wel heel goed met PVC alleen had dat in ons type bovenwoning heel weinig nut. De ondervloer is voor het egaliseren van de bestaande vloer. En daarnaast is het geluidsdempend. Maar dus niet isolerend qua warmte o.i.d voor zover ik weet.

Ik zie nu dat ik in m’n eerdere berichtje suggereerde alsof egaliseren en ondervloer iets anders was maar ik bedoelde eigenlijk te typen egaliseren (dubbele ondervloer). Volgens mij kan je namelijk op 2 manieren egaliseren: direct op de oorspronkelijke vloer of dus wat wij hebben met een soort planken.

1 like

Wij hebben in de keuken ook hout liggen! Deze is twee keer machinaal geolied. Waterkringen zie je er bijna niet op of poets je er makkelijk weer uit. We hebben wat kleine olie vlekjes maar valt nauwelijks op. Overigens hebben wij geen kinderen. De vloer ligt er nu bijna twee jaar en ik zou het wel zo weer doen in de keuken.

Hoewel, wanneer ik een groter huis zou hebben zou ik wel een gietvloer in de keuken nemen maar dat is meer omdat ik dan een deel eikenhouten keuken wil haha.

Boven hebben we ook hout, maar dan niet twee maar 1 keer geolied. Daarop zie je vlekken veel sneller en is het minder makkelijk te verwijderen. Die is veel kwetsbaarder.

1 like

Wij hebben boven €5000,- betaald inc egaliseren, leggen en afwerking. Het is 100m2 boven en de badkamer hebben we niet gedaan, dus denk 88m2 ofzo.

Voor beneden betalen we per vierkante meter iets meer dan voor bovenl (ben het even kwijt) dat een duurdere vloer en is het leggen meer gedoe omdat er dus een vloer door wordt gelegd en er dus ook oude stukken uit moeten zodat je straks niet een soort gekke naad krijgt etc. Hadden daar weinig keus in qua prijs van de vloer, want het was doorleggen of alles vervangen en dat was nog duurder (en vinden de vloer die er al lag ook prima). De vloer beneden heeft een dikkere toplaag, dus dat is voor beneden wel beter want intensiever gebruik. En ook meer relief erin.

Het voordeel van pvc die wordt gelijmd tov een kliksysteem is trouwens ook dat je eventueel 1 Plank zou kunnen vervangen later als er bv echf ergens een beschadiging zit ofzo.

2 likes

Als ik ga verhuizen wil ik @Blush als interieurstyliste

1 like

Ahh haha! Heb verder gewoon alles wit en een standaard grijze hoekbank hoor :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ja same, maar ik probeer dat dan ook in die stijl en dan lijkt het alsnog een random kamer uit de ikea showroom :joy:

Ik dm je!

Ik heb dit idee + de kleur ook gewoon precies overgenomen van een hotel kamer haha! Beter goed gejat dan slecht bedacht.

2 likes

Nog heel erg bedankt voor het meedenken over mijn toilet laatst! Gisteren hebben we de muren + plafond geverfd, ben al heel erg blij met het resultaat. Zodra het helemaal af is, deel ik een voor + na!

Nu even iets anders: er is zo’n website met kleurencombinaties, die dan gebaseerd worden op een mooie foto (sorry voor de vage omschrijving). Die ken ik via hier volgens mij, alleen ik weet niet meer hoe die website heet… Weet iemand welke website ik bedoel?

4 likes

Deze?

2 likes

https://www.cb2.com/design-collabs/kravitz/1

Schijnbaar heeft Lenny Kravitz een interieurcollectie. Ik zou graag de man in kwestie erbij willen wel mooie $pullen.

7 likes

Sterker nog: hij heeft een heel interieurontwerp bureau!

Voor wie even van een mooi huis én een mooie man wil genieten, alsjeblieft:

7 likes

Ja die heb ik al eerder gezien. Maar herhaling is in dit geval nooit een probleem. :wink:

Wij zitten op 1 lijn! :v:

1 like

Heeft iemand een tip voor een mooi/leuk nachtkastje van 20cm breed? Het liefst met een lade. Ik kan op de gewone sites zoals fonq etc. niet echt iets vinden, het mag ook een diy zijn!