Hahaha, ik lees ook even mee dan!
Wil ook nog steeds een eigen Pollock maken. Misschien plan ik dat ook wel in als Herfstvakantie-activiteit.
Hahaha, ik lees ook even mee dan!
Wil ook nog steeds een eigen Pollock maken. Misschien plan ik dat ook wel in als Herfstvakantie-activiteit.
Geen goede ervaringen met tegelverf hier. Ik zou boven de tegels schilderen en de boel aankleden met lijstjes ed.
Wat je ook kunt doen voor je TV is hem op een ezel zetten!
Vind ik zo leuk en wil ik ook doen mocht ik ooooit naar een groter huis verhuizen.
Ooh dit is ook leuk! Een bankje in de erker met ovale tafel is ook een goed idee! En ja die met die pijl is de voorduer maar wordt weinig gebruikt, iedereen loopt achterom. En @Popsicle dat is ook een tof idee, misschien past dat zelfs beter bij het huis
Ik heb vorige week een paar tegeltjes geverfd en het is helaas echt niet mooi geworden. Heel erg lastig om mooi strak en dekkend te krijgen. Heb ze goed ontvet, licht opgeschuurd, nog een keer ontvet en 3 lagen gelakt. Het ziet er beter uit dan het was maar ik zou een hele muur met tegels niet meer aandurven.
Zou dan eerder de muur een heel gaaf kleurtje of behang geven en de tegels laten voor wat het is.
Voor iets meer een succesverhaal zou je op de instagram van Een.huisje.in.dordt kunnen kijken, zij heeft ook de tegels in de wc geverfd! Ik vind zelf de shoptips van thuisbijdoor altijd heel leuk eruit zien maar soms ook echt totaal onrealistisch qua afmetingen e.d.
Ja ik! Ik heb de douche gedaan met waterbestendige tegelverf en de keuken met roze ‘normale’ tegelverf. Het zit er nog niet zo lang op, maar ben er tot nu toe erg blij mee! Zal later vandaag foto’s posten
Ojaa, die van een huisindordt ziet er inderdaad mooi uit, ook tof dat het glanzend is. Ik ga even op onderzoek uit. Thanks voor de tip!
Haha ja, ik vraag me soms bij die shoptips inderdaad af hoe dat allemaal zou moeten passen, maar ook lastig zien vanaf een 2D-beeld natuurlijk.
@Druppels @mikselke bedankt voor het delen van jullie ervaringen, ga er nog even goed over denken. @Meka fijn dat het bij jou goed heeft uitgepakt, ben benieuwd! Dus super als je een foto wil delen inderdaad.
Dit is de douche (met warmwaterbestendige tegellak van Alabastine)
En de keuken, met tegellak van de Gamma (kan je in elke kleur laten mengen)
Het mooiste is wel om gaten in de voegen etc. op te vullen voordat je er over verft, maar heb ik niet gedaan omdat het toch binnen een paar jaar gesloopt gaat worden.
Tegelverf wordt vaak heel lelijk. Je zou misschien de voegen kunnen schilderen met voegenverf, dan heb je toch niet dat saaie witte en dan een behang waar die kleur ook in voorkomt.
Ik zoek voor op kantoor een paar stijlvolle zeepdispensers, het liefst van glas, keramiek of metaal en het liefst duurzaam gemaakt! Weet iemand een mooi merk?
Misschien kan je ook eens kijken naar dumawall. Dat zijn een soort van tegelcovers die je over de tegels kunt plakken, dan is het net of je nieuwe tegels hebt. Zijn er in veel soorten formaten en kleuren. Geloof dat ze deze bij de praxis ook hebben voor iets van 35 eu pm2
Wie heeft hier wel eens een geschilderde lambrisering op een glad gestuucte muur overschilderd en hoe zorg je dat het randje niet meer zichtbaar is? Met een beetje opschuren en 2x overschilderen is de rand waar de lambrisering zat nog goed zichtbaar. Grof schuurpapier? Schuurmachine?
Iemand enig idee waar ze leuke badkamer tegels hebben? Omgeving noord Holland
Kan het online niet echt vinden en wil liever in het echt kijken.
Zoiets in deze kleur visgraat:
Ik heb een loze ruimte tussen onze achterdeur, gordijn en een zwarte vakkenkast die tegen onze muur staat. Planten hebben we al op heel veel andere plekken en worden snel lelijk daar (ivm tocht als de achterdeur open gaat), dus ik ben op zoek naar een andere opvulling.
Ik neig zelf naar een vaas maar vind een vaas op de grond vaak niet mooi. Hebben jullie misschien tips voor een mooie combi? Of inspiratie foto’s?
Zou een mooie lamp wat zijn?
In de kast staat al een lamp!
Hier zie je waar de tegels vandaan komen: Cape Beach House Byron Bay — www.thestables.com.au
Ze komen van hier, maar ik heb de tegel nog niet kunnen vinden, er is nogal veel https://dilorenzo.com.au/
Misschien dat je ze daar kunt vinden of dat je zoektermen kunt afkijken voor je zoektocht dichterbij
Zo’n smal hoog blok hout met een vaas erop?
Zo’n houten bankje/krukje gebruiken waar je weer een vaas op kan zetten?
Oh dit is nog beter dan mijn idee, dan is dat krukje nog multifunctioneel in te zetten