Interieurtopic #3

Ja leuk!

Ik had zoiets gevonden

afbeelding

Echt goede opties dit! Thanks!

3 likes

Ik moest meteen denken aan een zachte licht gele kleur

1 like

Hebben jullie nog leuke ideeën voor de slaapkamer? Ik vind mijn slaapkamer nu wat saai en ik wil hem graag gezelliger maken. Ik wil de kamer graag licht houden qua kleuren, dus ik denk er nu over na om alle muren in een lichte zandkleur/beige tint te schilderen. Maar ik heb nog geen ideeën qua verdere aankleding/accessoires.

2 likes

Planten doen het altijd wel goed. Dit is wat inspiratie die ik zelf heb opgeslagen:

7 likes

image

Of zoiets?

1 like

Mdf plaat met leuk behang behangen, en als hoofdbord gebruiken?

2 likes

Ik heb dit, foto is vers van de pers haha

Edit: kleuren komen niet helemaal 100% overeen zie ik nu

18 likes

Leuk! en wat een geweldige lamp blijft dat :smiley:

2 likes

Thanks! Heb m van de Intratuin, wel al een tijdje terug.

Ik heb een bordje met zo’n geroest effect en dan met zwarte letters. Ik vind hem gaaf en ook goed passen bij ons (nieuwbouw)huis.

Ik heb hem via namenenzo.nl en heb nog een 5€ kortingscode. (Net achterin een kast terug gevonden en ik moest meteen weer aan dit topic denken.) als je die wil hebben, hoor ik het wel. (En anders iemand anders. Hij is geldig tot 27-11)

1 like

Waarvan zijn deze? :slight_smile:

2 likes

Geen idee gewoon pinterestplaatjes.

1 like

Ik wil zo graag mijn woonkamer in deze kleur schilderen:

Maar ik twijfel en ik weet ook niet of het officieel wel mag. Maar ik vind mijn woonkamer zo saai momenteel :sob:

Er hangen ook twee lelijke plafonnière die ik dan wil vervangen voor een mooie hanglamp. Zoiets:

Maar dan moet ik ook het plafond witten want de huurbaas heeft het plafond om de lampen heen geschilderd :+1:t2:

Het voelt als zoveel werk voor een huurhuis of valt dat wel mee? Ik heb dus nooit muren geverfd want tot nu toe ben ik steeds verhuisd binnen 2 jaar.

7 likes

Ik vond het soms al raar als mensen verven/behangen rondom grote kasten tegen de muur maar met lampen is al helemaal next level.
Maar wel een prachtige kleur.

2 likes

Haha ja ik vond het zo raar toen ik die lamp eraf haalde en het gewoon een paar tinten verschil eronder was. Maarja disappointed not surprised want het hele appartement is op die manier geverfd. Verf over het ventilatieroostertje in de badkamer, over de deurknop en het slot (werkt daardoor niet), over scharnieren en schroeven :woozy_face:

We hebben ook een medicijnkastje in de badkamer en in het deurtje had de vorige huurder stickers geplakt en daar hebben ze ook overheen geverfd maar je ziet ze nog :joy:

1 like

Ik zou 't gewoon doen! Het moet voor jou nu ook een fijne plek zijn om te wonen toch? Ik volg op Instagram thuisbijdoor , zij heeft ook een huurhuis maar zelfs de keuken overgeschilderd. Zo lang je het maar weer wit krijgt als je eruit gaat. Mooie kleur trouwens, weet je toevallig welke dat is?

Ik wil iets in onze smalle vensterbank in de woonkamer zetten maar ik weet niet goed wat. We gaan (ooit) plisse gordijnen ophangen dus het kan ook niet te hoog zijn. Plantjes zou evt kunnen, maar we hebben al een andere hoek in de woonkamer vol met planten staan en de zon schijnt de hele middag vol op dat raam + er zit een verwarming onder. Vensterbank en raam loopt over bijna de volle breedte van de woonkamer, we zitten op de eerste verdieping dus het mag best iets groter (maar smal) zijn zodat je het van de straatkant nog ziet. Iemand tips?

Stijl van de woonkamer is trouwens basically alles wat je overal ziet. Visgraat vloer, vintage kastjes, grijze bank. Er komt nog een gouden bar cart.

1 like

Mijn vader merkte ook al op in mijn huurappartement dat ze op een hele rare manier bepaalde muren hadden geschilderd en nu erger ik mij daaraan. Maar ja moet gewoon accepteren dat ze huurwoningen vaak slechter afwerken, ook als je er vrij veel voor betaald.

@feather je ziet hier vaak dat mensen dan smalle vaasjes hebben staan van verschillende formaten.

2 likes

Ja dat vind ik dus ook maar stel ik wil over een halfjaar weg dan vind ik het weer zonde om er zoveel moeite, tijd en geld in te steken. Als ik zeker wist dat ik er langer zou blijven dan was de keuze makkelijker.

De kleur is Backwoods van Benjamin Moore!

1 like

Ik vind zelf een muur schilderen niet heel veel tijd kosten (hebben net het hele huis gedaan haha), het is vooral het afplakken dat altijd 2x zo lang lijkt te duren dan het verven zelf. Maar als je er over korte tijd uitgaat, dan is het wel gelijk 2x het werk inderdaad. En (goede) verf is ook niet per see goedkoop. Om de schildertijd zou ik het zelf dus niet laten maar snap dat je de kosten/hoe lang je ervan kan genieten ook meeneemt in je afweging.

1 like

Oh ja dat kan ik me voorstellen. Deze woonkamer heeft 4 grote ramen, 3 deurposten (zonder deuren) en 2 glazen deuren, dus best veel afplak werk lijkt me :thinking: Ik moet er nog maar even goed over nadenken, maar sinds ik die kleur heb gezien krijg ik het niet uit mijn hoofd!