Interieurtopic #3

Leeeeeuk, waar zijn die libelles van? Wil ze nu ook haha

Heb trouwens een woning toegewezen gekregen heb ik net gehoord, maar ga het niet doen. Ik moet, als ik het had gewild, binnen 2 dagen accepteren en kan ook geen voorbeeldwoning bekijken. Doordat ze in de oppervlakte 2 halletjes en een trap meetellen, is het nauwelijks groter dan waar ik nu zit. En dat is juist wat ik wil, wat groters. Enige voordeel is dat de slaapkamer apart zit en dat het goedkoper is, maarja dat is het. Woongedeelte is juist kleiner doordat daar de keuken nog in zit. En dan kan m’n bank en eettafel er net in en een fatsoenlijk dressoir of een kast gaat al niet meer.

Echt nu al zin in het gejank van mn moeder als ik die woning weiger, want ze zit steeds te zeuren dat het wél groot is. Het is 15m2 meer dan waar ik nu zit, maar in die 15m2 zitten 2 halletjes en een trap en dat heb ik nu niet. Maw net zo groot (ofja, klein). Mijn werk moet ik met ov heen en nu zit ik 1 km van het station. Dat huisje is 20 min met de bus van het station. Mn moeder wil volgens mij gewoon heel graag dat ik weer vlakbij hen woon, maar hoeft van eigenlijk niet per se

4 likes

Ik heb ze van de Bijenkorf, maar daar zijn ze nu uitverkocht zag ik. Misschien nog ergens anders!

https://www.debijenkorf.nl/umbra-wallflutter-wandornament-set-van-8-9732090217-973209021700000

5 likes

Mooi zo met het plafond ook donker geverfd :heart_eyes:. Zat te twijfelen of we dat voor ons nieuwe huis ook willen maar vind dat toch ‘spannend’… Zijn de rest van de muren ook blauw?

2 likes

Jaa, hebben alles blauw! Vond het ook spannend maar het is zooo mooi geworden. Hebben wel een grote witte kast aan 1 kant en oker gele gordijnen dus het is geen blauw blok geworden. Ik raad het nu iedereen aan, haha.

30 likes

Dankzij jouw foto’s heb ik mijn vriend overtuigd ook alle slaapkamermuren donkerblauw te verven. :heart_eyes: Alleen hebben we wel nog een wit plafond, misschien doe ik dat ooit nog, maar lijkt me een shit-klus!

2 likes

Wij hebben het laten spuiten, echt ideaal en was ook super snel klaar!

Zou wel je plafond stucen trouwens. Veel huizen hebben van die spac-plafonds met zichtbare plafondplaten en dan is een meegeschilderd plafond een beetje gek want je ziet kleurverschil, ondanks dat het dezelfde kleur is (mijn schoonouders hebben dat).

1 like

Wat mooi!!! Onze slaapkamer is ook donkerblauw, maar ik heb destijds het plafond wit gelaten. Nu heb je me overgehaald om ook het plafond te doen.

Ik moet alleen gaan bedenken hoe ik dat ga doen met het bed, want die is onmogelijk te verplaatsen :thinking:

Ik heb nog nooit een plafond geverfd. Heb je nog tips? Edit: oh lees nu dat je het hebt laten spuiten :sweat_smile:

Heb de fotos mijn vriend laten zien en hij is ook om :sunglasses:. Hij is altijd meer het type van ‘alle muren wit en als je echt gek wilt doen dan mag 1 muur wel een kleurtje krijgen’ maar dit vond hij zelfs mooi! :scream: thanks haha

5 likes

Hahaha, ja ik heb al meerdere mensen overtuigd met alles 1 kleur. Het is vaak ook gewoon nog rustiger dan één accentmuur en net meer sfeer dan alles wit.

Nu heb ik het wel in de slaapkamer, maar durf het in de woonkamer nog niet aan trouwens.

1 like

Heel erg mooi en inderdaad rustig!!
Hoeveel was je kwijt aan het spuiten?

Oeff, durf ik niet goed te zeggen. We hebben het hele huis namelijk laten doen en opgenomen in het bouwdepot (nieuwbouwhuis). Sorry!

1 like

Ik zou plastic op je bed leggen en een roller op stok kopen :slight_smile:

1 like

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van Tesa plakspijkers? Die witte haakjes met soort dubbelzijdig tape. Het zit muuuuurvast en wij hebben stuc behang, ben echt bang dat ik het eraf trek.

Zou verwarmen met de föhn oid helpen?

1 like

Ik weet wel dat je dat blauwe stripje recht naar beneden moet trekken, met de muur mee, niet van de muur af, want dan beschadig je zeker. Het gaat heel erg uitrekken, maar daardoor vermindert de plakkracht. Succes.

2 likes

Oh top! Ik heb de zwaarste met twee strips, moest vast goed komen.

Weet nog niet zeker of ik ze eraf ga halen als ik de slaapkamer ga restylen, maar mijn vriend kreeg het al even helemaal benauwd :joy:

Sinds we hier wonen (bijna een jaar) vind ik de woonkamer te kaal en wat saai. Maar we hebben nu even niet het geld om grote aankopen te doen, dus ik keek al een tijdje hier tegenaan. En nu bedacht ik me dat we nog heel veel verf over hadden in de kleur die links op de muur zit, en heb ik gisteren de muren bij de achterdeur geschilderd en het lijkt al zoveel warmer! Heb ook een nieuwe plant opgehangen en het ziet er al een stuk beter uit nu. We willen op termijn nog een nieuw tv meubel, nieuw vloerkleed en mooie speelhoek, maar dat komt nog wel.

Hier even een voor: (dit was in het voorjaar)

En na!

105 likes

Ah zo mooi nu! Prachtige vloer ook

P.s idee om ook dat stukje boven je gordijnen mee te nemen?

5 likes

Jaa wat mooi! Dit onderstreept mijn advies om zoveel mogelijk een kleur te geven (niet perse alles in een donkere tint, maar ik vind dit supermooi)

1 like

Dat is allemaal hout/kozijn! Dus heel ander materiaal ook dan de muur. Zou wel kunnen natuurlijk, maar omdat het hetzelfde materiaal is, vind ik het rustiger als dat dan allemaal dezelfde kleur heeft.

3 likes