Interieurtopic #3

Is alleen met ander kleur glas

1 like

Badkamervraag hier.
Ik heb op het moment een badkamerkastje zoals hieronder. Zo kan ik als ik mijn haar doe heel goed de achterkant van mijn hoofd zien door de twee buitenste kastjes open te zetten.

image

In ons volgende huis hebben we een gewone spiegel, voor het eerst in mā€™n leven. Ik snap echt niet hoe ik er nu voor kan zorgen dat bijv. mijn staart redelijk bobbelloos is, want ik kan het niet zien. Heeft iemand tips ?

Gewoon een spiegeltje in je hand houden achter je hoofd zoals de meeste mensen volgens mij doen? :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik zag op de instagram van L ter Veld deze super vette studeerkamer / studeerplek:

Ik ben zelf helemaal geen klusser of super handig dus ik vraag me vooral af: hoe begin je met zoiets?

Er is hier een hele ruimte over om dit te realiseren, maar ik vraag me vooral af: hoe?!

3 likes

Dank je, deze gaat het worden :slight_smile:

1 like

Oke, dan kan je dus niet je haar doen terwijl je het ziet, want een spiegel in je hand. Lijkt me zo ingewikkeld

2 likes

Ik weet niet of je hem inmiddels hebt gekocht maat ik zag er vandaag eentje op Marktplasts. Volgens mij in Amsterdam.

Op gevoel doe ik het altijd en dan tussendoor checken met spiegel

De hoogte bepalen en dan met dit soort plankdragers Plankdrager Zwart Metaal 250 x 400 mm Kopen? Plankendrager Zwaar

Heel mooi inderdaad! Ze heeft op haar blog geschreven hoe ze het heeft aangepakt: De Kantoor make-over - Leo Verhuist

2 likes

Met een spiegel met uitschuifbare arm op handige plek?

Ik vind dit voor make up sowieso zo handig, zonder bril ben ik bijna blind en met deze kan ik toch goed make up doen. En ik gebruik 'm dus om de achterkant te checken ism de spiegel.

3 likes

Gewoon paar keer oefenen, dan kan je het zonder spiegel.

Ik heb de lamp inmiddels al goedkoper ergens anders kunnen kopen, maar bedankt voor de tip!

Ze heeft hier een blog over geschreven De Kantoor make-over - Leo Verhuist

Ik ben ook bezig met de werkkamer. Eerst inspiratie opgedaan via pinterest voor kleur/inrichting/bureau en nagedacht wat we in ieder geval wel/niet wilden en wat past bij de ruimte. Wij kunnen bijvoorbeeld geen zwevend bureau maken omdat we dat niet voldoende kunnen bevestigen aan de muur door een verwarming. Goed opmeten en ook nadenken over welke tafelhoogte je fijn vindt.

Als je een plan hebt, en zelf iets wilt maken met alle maten naar een houthandel of bouwmarkt om het hout te kopen en de juiste schroeven, pluggen ed uit te zoeken die passen bij de muur. Kunnen ze je ook prima over adviseren. Voor een iets ingewikkeldere klus hebben wij samen met een houthandel de tekeningen eerst bekeken en daarna samen met ze nagedacht wat het beste hout en constructie zou zijn. En dan in elkaar zetten.

Zoiets? Haha. Lijkt me niet suuuper ingewikkeld.

1 like

Heeft er hier iemand een bank van BySidde?
Ik vind ze zo mooi, maar zo gek om een bank alleen online te kopenā€¦

Er is een studio/showroom waar je de banken kunt bekijken en erop kunt zitten. Staat wel op hun website!

1 like

Ja zag het ook, niet echt om de hoek, maar misschien toch eens die kant op in combi met een woonwinkel in de buurtā€¦

1 like

Ik zoek nog een leuke oplossing om wat jassen van visite op te hangen. Maar vind de meeste rekken voor aan de muur erg saai. Iemand nog een leuke suggestie? :slight_smile:

Wat zoek je dan precies? In kringloopwinkels zijn vaak wel toffe rekken en kapstokken te koop!

Ik geloof niet dat je iets hebt aan onze kapstok, maar wellicht brengt het je op ideeƫn.

3 likes

Het mag van alles zijn maar zoā€™n standaard semi industiele bedoeling met sloophout heeft niet mijn voorkeur. Ik ben volkomen inspiratieloos op dat gebied maar wederom naar de kringloop gaan is misschien wel een goed idee.

2 likes