Oke ja nice. Ik heb weer even wat te doen vandaag
Montel Viano is dit
Nou ik heb ook eindelijk een ei gelegd over mân eettafel en lamp.
Umage Silvia lamp
SKLUM Elba tafel
Daarnaast bezig geweest met deze kringloop vondst:
En dit is het semi-eindresultaat nu, pootjes goud gespoten en bovenkant lagen grondverf en witte lak (moet nog een laag):
Wij gaan binnenkort slaapkamers âruilenâ maar hebben een huis met kleine kamers met een aparte indeling, dus ik kom er maar niet uit⊠iemand die mee wil denken?
De slaapkamerdeur (rechtsonder) is schuin en opent dus in een soort hoek, waardoor de wand rechts wat korter is. Linksonder zit een inbouwkast met deur en rechts over de breedte van de muur een groot raam. Ik wil graag een groot (breed) bed, dus voor mijn gevoel plaats je die het liefste onder het raam zodat je daar makkelijk instapt en het het âcentrumâ van de kamer vormt, maar dan heb je sowieso ook nachtkastjes nodig (want geen lampje tegen de muur bv) en het bed is vrij lang.
Nu wil ik dus eigenlijk ook een pax kast met schuifdeuren van 1.50 breed in de kamer plaatsen, maar op deze manier âoverlaptâ hij met het bed. Is dit denken jullie te doen of wordt het echt te krap zo? Zou het eigenlijk nog veel liever rechts tegen de muur neerzetten, want volgens mij oogt het bij binnenkomst mega propperig zo, maar dat is vrees ik helemaal niet te doen
Ik denk dat het echt te krap wordt.
De breedte is 2.45 cm. Ik weet niet hoe groot je bed is? Er van uitgaande dat je een bed van 160 cm heb hou je 85 cm over. Dat is 42,5 per kant. Dat is al best smal.
De diepte van een paxkast is 58 cm of 35 cm.
Bij de eerste optie hou je niks over. En de tweede optie 7,5 cmâŠ
Met deze ruimte zou ik het bed in de breedte zetten onder het raam. Dan kan je wel maar aan Ă©Ă©n kant het bed in. ik weet niet of je een partner hebt waardoor dat vervelend is.
Een ander idee is misschien om de kast bij het voeteneind te zetten.
Ja bed in de hoek is inderdaad toch een betere oplossing⊠en dan miss toch amar een bed van 1.60 zodat er misschien toch net een kast tegen de rechter muur past⊠aan het voeteneinde is niet te doen want dan komt de deur er bijna tegenaanâŠ
Dat wordt idd te krap⊠wil je perse deze Pax kast of sta je open voor andere opties? Bijv. 1 deel dichte kast en dan nog een kledingrek of stang (hangend vanaf het plafond) ernaast of elders in de kamer. Zoiets bijv:
dat geeft wat meer ruimte.
Je zou ook nog het bed kunnen draaien en dan ook 50 cm oid van het raam kunnen zetten, zo kan je er ook van beide kanten nog instappen.
Ik snap de indeling niet helemaal maar een kast met schuifdeuren is ook ruimtebesparend omdat je dan niet de ruimte nog nodig hebt om de deur open te doen.
Ik weet niet of het past, maar misschien is het volgende ook nog een optie: Het bed 180 graden draaien, zodat het voeteneind naar het raam wijst en dan een stuk ruimte tussen het voeteneind en het raam houden. De kast dan met de achterkant tegen het hoofdbord zetten. Daarmee blokkeer je alleen wel redelijk wat daglicht.
Ik heb nog even zitten broeden en meten en kom nu hierop uit, met dan een bed van 1.60 en een pax van 44 cm diep met schuifdeuren. Dan heb ik ca 40 cm tussen bed en kast en dat zou moeten kunnen (tijden krappe ruimte tussen babybed en kast gehad, dus ben wat gewend ).
Deze optie heeft qua licht en ruimte aan de voorzijde (waar je de kamer inloopt) geloof ik wel echt mijn voorkeur. Open kasten/rekken gaat helaas nier want ik heb een enorme huisstofmijtallergie
Inspiratieplaatje âhoekbedâ
Nu lijkt het plattegrondje een beetje anders, hoe zit de deur rechtsonder precies? In je eerste post zat de deur precies in de hoek, in de nieuwe plattegrond lijkt je deur veel meer naar rechts te zitten, als dit laatste klopt zou je de kast net zo goed onderin kunnen zetten dus tegenover het raam?
Haha ja ik ben een enorme kneus met dit soort programmaâs, maar de kamer is dus rechts onderin niet vierkant, maar schuin (alleen dat krijg ik er niet in), en in het schuine stuk zit de deur, die opent naar rechts. Maar doordat het schuin is is de muur aan de rechterkant dus een stuk korter dan links. Dus deurkozijn in een hoek, daar direct links van een klein stukje muur (ca 60 cm) met stopcontacten en dan krijg je al de inbouwkast. Dus daar past helaas niks groots, had ik een spiegel tegen de muur bedacht
Ah vandaar! En in je tweede optie, zou de kast dan niet een beetje voor het raam komen? En is 40 centimeter echt genoeg om te lopen? Die twee punten vind ik zelf altijd best belangrijk! Via 1 kant erin klimmen is Ă©Ă©n ding, maar er slecht bij kunnen is met het bed verschonen ook best omslachtig.
En wat als je het bed een kwartslag draait, in de hoek zet, dus met de lange kant tegen het raam aan, en de kast tegen de lange muur naast je bed, tussen bed en inbouwkastdeur als die open staat, zou dat passen? Edit: dus de kast zoals je 'm in optie 1 had, maar je bed zoals optie 2 maar dan een kwartslag gedraaid.
Ja die optie die jij beschrijft is idd ook nog een mogelijkheid⊠maar de kwestie van bed moeilijk verschonen houd je dan en ik vrees ook dat dat zo propperig staat als je binnenkomt. Door de kast rechts te zetten ontsnapt hij een beetje uit het zicht, haha.
Daarbij komt dat de muur links met houten schroten is beplakt en dat vind ik eigenlijk wel mooi om te blijven zien.
Misschien moeten we tzt nog eens goed met de meubels slepen om te kijken wat het beste werkt .
Ik heb er een bij loods5 gekocht, Vloerlamp Steady duo - Vloerlampen - Loods 5. We hebben zelf gekozen voor grijze rookgas lampen. Ik heb hem zelf in een hoek staan maar hij kan ook prima naast de bank. Ik vind m echt leuk!
Zal dit mooi zijn om deze kast in de rechter te plaatsen?
Het zijn allemaal gipswanden van een centimeter dik. Ik wilde in eerste instantie eiken planken over de hele breedte, maar dat gaat niet lukken. Dan stort de nis waarschijnlijk in haha.
Andere ideeën zijn ook welkom.
Kan je dan niet beter iets neerzetten ipv ophangen? Anders kan je niets in het kastje zetten!
De kast is 20 kilo en de gipspluggen kunnen 90 kilo aan. Dus er kan wel iets dan in gelukkig!
Maar waarom zouden planken dan niet kunnen als deze hele kast wel kan?
Ik vind het een prachtig systeem maar denk dat het echt op de muur beter tot zijn recht zou komen dan in de nis zegmaar.