Interieurtopic #3

Ahh, ik kreeg net weer een insta ad voor Tylko, zou er niet een model daarvan in beide nisjes passen?

2 likes

Omdat ik bij planken over de gehele breedte voor een blinde verbinding zou gaan. Dus een systeem net als in een kleding kast.

Deze manier

Als hier een zware eiken plank op zou leggen zou dat te zwaar voor die constructie zijn. Met de ijzeren verticale plankdragers + betere (en meerdere) pluggen wordt het gewicht meer verdeeld over de oppervlakte en kan de gipswand het wel dragen. Dus is dit de verstandigere keuze lijkt mij. Vertel het me vooral als ik dit niet goed zie haha.

Er moet gewoon iets in de nissen. Het is nu zo kaal voor mijn gevoel en voegt het niet echt iets toe aan mijn ruimte. Een losse staande kast erin zetten heeft niet mijn voorkeur, ik denk dat dat een beetje vreemd gaat staan.

Kun je niet zoiets doen?

11 likes

Ik zou voor wandplanken van woodend.nl gaan! die zijn op maat te maken (wel duur)

1 like

Kun je die eiken planken dan niet ook bevestigen aan zowel de zijkanten als aan de achterkant, zodat dat gewicht óók verdeeld wordt? Misschien met van die latjes als @Nova bedoelt.
Ik denk wel dat die oplossing het allermooist is.

3 likes

Zou inderdaad zoiets doen wat @nova laat zien, dat kan wel wat hebben. Ja een mooie dikke eiken plank is het mooist natuurlijk, maar je kan ook bij de bouwmarkt kijken wat de opties zijn, daar kunnen ze ook vanalles op maat maken.

1 like

Ik heb zelf een bureau, vensterbank & werkblad gemaakt van een mooie dikke eikenplank.
Ik ben gewoon naar een plaatselijke houthandel gereden, die hadden vanalles staan.
Als je dan de afmetingen doorgeeft dan zagen ze dat op maat, hoeft helemaal niet ontzettend duur te zijn…

1 like

Ik herken het probleem, het zou verboden moeten worden om met van dat soort gipswanden te werken. Maar je kunt het probleem oplossen door wit (geverfde) planken (die precies passen van boven tot onder) aan de zijkant te plaatsen en daar de planken blind op te monteren. De planken hangen dan stevig aan de plank en die steunen op de grond. Ik zou echt voor een op maat gemaakte oplossing gaan in plaats van een kant en klare, want dat past nooit zoals je zou willen.

Het zijn trouwens wel hele leuke nisjes om iets van te maken. Foto’s als het gelukt is?

6 likes

Wat een leuke nisjes! Hoe diep zijn ze? In de grote zie ik een bankje helemaal voor me om te lezen ofzo

Hier had ik nog helemaal niet aan gedacht, maar dit is een perfect idee. :star_struck: Kun je lekker tegen dat muurtje aan leunen met een kussen.

2 likes

Oeh, ook heel mooi! Bedankt!

Is de achterwand ook een gipswand of alleen de “zijkanten”?

Ook de achterwand ja. :blush:

Ik zoek nog een leuke spiegel maar kan niks vinden. Morgen toch maar weer gaan kringlopen. Ik weet ook niet of ik iets victoriaans of bohemian-achtig wil. :thinking:

Qua spiegels vond ik Loberon mooie dingen hebben (idd veel in Victoriaanse stijl), in de kringloop ben ik ook weleens goed geslaagd voor een mooie houten

1 like

Wat voor verlichting hebben jullie in de wc en douche hangen? De meeste opties zijn maar saai vind ik. Hebben jullie leuke voorbeelden?

Dankjewel. Ze hebben leuke dingen. :slight_smile: sowieso fijn om nieuwe interieurzaken te ontdekken.

In de badkamer hangt nog steeds gewoon het peertje. Daar wil ik wel echt eens wat aan gaan doen, maar al die plafonnieres enzo zijn zo lelijk.

In de wc hangt al vier jaar deze. Waarschijnlijk niet helemaal wat je zoekt. Maar allerminst saai.
image

16 likes

Ik heb deze ook in de wc hangen. Maakt het naar de wc gaan wel een heel stuk leuker.

1 like

In de badkamer een witte (glazen) plafonniere. Niet super mooi maar prima.

In de wc deze lamp (kan ik niet meer vinden op de website).

Past leuk bij de spiegel in dezelfde sfeer van de Xenos en Portugese tegels etc

2 likes