Interieurtopic #3

Ik zie hier zelf glas in lood in laten zetten. Zo behoud je wel het lichtinval maar heb je toch een beetje privacy.

1 like

Wil je het lichtinval behouden? In ons vorige huis hadden wij een gezamenlijke voordeur met de bovenburen, met daarna eenzelfde deur als jij. Wij hebben er toen voor gekozen een rolgordijn voor te plaatsen, zodat we volledige privacy konden houden. Als je het licht wil behouden zou ik gaan voor raamfolie of een milky spray idd.

3 likes

Bij de Hema verkopen ze ook textiel raamfolie, misschien ook een leuk idee?

1 like

Ik zou dit glas vervangen voor melkglas. Is niet mega duur. Als je handig bent/een handig iemand kent kan dit ook zelf. Behoudt lichtinval en ziet er fraai uit.

2 likes

Ik zou de deur zwart verven en met een latje of zwart PVC tape extra lijst maken en dan geribbeld raamfolie zoals deze: Transform zelfklevende glasfolie Lines 45x200cm (maar dan een kwartslag draaien zodat de ribbels verticaal zijn)

Dan krijg je een beetje zo’n industriele look.

Edit: of een beetje middengrijs ipv zwart, dan wordt t minder donker

1 like

Leuk hoe uiteenlopend jullie ideeën zijn! Ik wil inderdaad wel licht inval behouden. De gang is maar een meter breed dus het oogt al vrij snel krap. Voor nu neig ik naar een folie en op termijn wil ik het glas wel vervangen. Er zitten krasjes op die tijdens het verwijderen van verf zijn ontstaan.

Wanneer ik er iets aan gedaan heb zal ik nog wel een foto delen.

2 likes

Ik ben op kledenjacht voor de woonkamer maar vind het allemaal best tegenvallen.
De eerste heeft voorlopig mijn voorkeur.

[x]

image
[x]

[x]

4 likes

Ik heb zelf een hoogpolig kleed en zou zelf nooit meer een hoogpolig kleed kopen.

Het wordt zo snel lelijk en viezig. En je kan hem ook nooit helemaal goed schoon krijgen hoe goed je ook stofzuigt.

3 likes

Bij benuta gekeken? Hebben wij een kleed van, zijn er heel tevreden over. En niet heel duur.

1 like

Heeerlijk die linkjes er zo netjes bij!

4 likes

Maar heb je een wollen kleed, of van een synthetisch materiaal? Mijn ervaring is dat dat alle verschil maakt en bij vloerkleden “goedkoop is duurkoop” van toepassing is.

Wol is vuilafstotend en dat scheelt echt enórm, die kleden heb ik dus al jaren liggen. Laatst weer eens een viscose kleed gekocht en binnen een half jaar vies en praktisch “af”. Zo zonde, want dat kostte toch ook zo een paar honderd euro, letterlijk weggegooid geld straks.

Wel synthetisch materiaal ja! Dat wordt inderdaad gewoon heel snel lelijk en vies. Dus dat zou ik zelf niet meer zo snel kopen.

Ik heb zelf geen ervaring met wol. Overigens heb ik zowel hoogpolige als laagpolige kleden maar toch krijg ik ze voor mijn gevoel nooit helemaal schoon-schoon. Blijf kleden toch altijd een beetje viezig vinden maar dat is mijn eigen issue haha.

Er moet net iets bij zitten wat je stijl is maar wellicht een tip: de kleden van Lorena Canals kunnen in de wasmachine. Ik heb mijne nog niet lang genoeg liggen daarvoor maar hij is lichtroze dus ik zal er vast eens gebruik van gaan maken

Ik heb jullie advies nodig :grimacing: Ik heb een nieuw vloerkleed gekocht, blij mee. Nu wil ik nog een salontafel of een setje tafeltjes kopen. Welke kleur/vorm zou hier leuk staan? Vooral over de kleur twijfel ik. Het donkerbruine tafeltje is een oud ding, en qua kleur vind ik die niet mooi passen.

Ik heb een foto met flits en zonder flits :sweat_smile:

Het is nog erg saai allemaal trouwens, moet het nog een beetje versieren.

2 likes

Ik heb vandaag eindelijk een begin kunnen maken aan mijn slaapkamer gezelliger maken.

Ik heb hier allemaal ingebouwde led-lampen dat net ziekenhuislicht is in huis, dus dit is echt een verademing.

Lamp van de Kwantum met Hue Filament (alleen de kabel nog even netjes fixen)

37 likes

Ik zou voor een of meerdere ronde/ovale tafels gaan om alle hoekige vormen een beetje te breken

5 likes

Sindskort heb ik een nieuw appartementje en Ik wil graag een kleedje onder mn eettafel, maar ik weet niet zo goed was. Hebben jullie nog ideeën?

Foto stoelen:

Op de witte muur wil ik een gallery wall en heb bijna alle posters binnen:

28 likes

[x]

[x]

3 likes

Oooh zo leuk al die kleurtjes!

1 like

Wat een leuke stoelen zo bij elkaar!

1 like