Interieurtopic #3

Ik wil graag een plafondlamp ophangen (met een kap), maar heb geen centraaldoos in het plafond zitten. Er zit wel op deze hoogte een stopcontact die ik zou kunnen gebruiken. Alle plafondlampen die ik tegenkom zijn echter bedoeld voor zo’n centraaldoos, en hebben geen gewone stekker. Ik weet dat ik dit aan zou kunnen passen, maar ben of ken geen handige elektriciens.

De enige opties zijn iets zoals dit, maar ik wil graag een kap eromheen. Iemand een idee?

Zoiets vind ik mooi, maar een gezellige kleur mag ook.

Als je zoekt op pendel+stekker dan vind ik wel een paar dingen waar je een lampenkap bij kan kopen, zoals bijvoorbeeld deze van Ikea: https://www.ikea.com/nl/nl/p/strala-snoerset-wit-20366404/?gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQiA5aWOBhDMARIsAIXLlkcPPqs7yrp6YIfj9Q9SzjlT74nDgqmMZTK0E5oKs7C3q65kumUekI4aAohSEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

2 likes

Wij hebben in ons nieuwe huis een aantal inbouwsports waar we nu Hue lampjes in hebben gestopt.
Nu kan ik die in de Bluetooth app van Hue wel los van elkaar bedienen, maar weet iemand of ik dan ook een ‘groep’ kan aanmaken, zodat ik bv alleen de keuken kan dimmen, of alleen de woonkamer?
Of is dat het slimme van Philips dat ik dan nu toch zo’n Bridge of iets moet aanschaffen?

2 likes

Aaah kijk dat is al een hele goeie! Was ik niet tegengekomen (of niet goed opgelet haha)

1 like

Volgens mij kan dat niet zonder bridge.

3 likes

Ik heb dit gedaan in de bluetooth app inderdaad. Maar moet zeggen dat het niet echt goed werkte…

Hoe heb je dat gedaan? Ik kan wel een schuifje aanzetten met ‘alle lampen’ maar dat wil ik juist niet

Kan inderdaad wel! Alleen had ik altijd ruzie dat één lamp dat niet of wel aan/uit ging en dan moest je de lamp even opnieuw erin draaien.

Conclusie: bridge gekregen voor Kerst van mijn vriend

Kun je kamer aanmaken in de app? Ik kon de lampen naar bepaalde kamers slepen kan ik me herinneren. Ik heb de app net verwijderd, dus kan het niet checken helaas.

2 likes

Ik denk dat dat de normale Hue app is, zonder Bluetooth.
Moet ik tcoh ook maar aan een Bridge, thanks

We doen de hele woonkamer deze kleur (faded terracotta) en dan 1 wand (achter de tv) behang. En dan de keuken in een meer warme zand kleur (matchstick). Tot waar zal ik t dan schilderen bij de keuken?
Gewoon dat wandje en dan ook dat uitstekende koof gedeelte? Of is dat dan gek onrustig en beter dat wandje ook al zandkleurig/matchstick?

Ik zou sowieso dat stukje tot na de deur ook meenemen inclusief dat uitsteeksel. En dan alles waar de keuken tegen aan zit in die andere kleur. Dat lijkt mij het rustigst, denk dat daar ‘opeens’ al zandkleur gek afsteekt

3 likes

Ja hè dat denk ik ook, maar vind dat uitsteeksel bovenaan dan zo stom. Ga het straks gelijk doen, bedankt voor t meedenken!

Denk dat dat echt wel mee gaat vallen als je het straks in dezelfde kleur hebt!

1 like

Zo, onze keuken is besteld en we krijgen oa een schiereiland (eiland vast aan de muut aan 1 zijde) waar een barretje aan zit. Kennelijk heb ik dure smaak, want de barkrukken die ik mooi vind zijn veel duurder dan ik dacht. Soms wel 300 tot 750 euro. Ik dacht meer aan rond de 100 p/s (wat misschien ook wat weinig is)
Nu ben ik benieuwd of jullie tips hebben voor barkrukken/barstoelen en als je ze zelf hebt waarom je die hebt gekozen.
Ik hou van een japandi stijl, beetje minimalistisch en hout vind ik mooi. Mijn man vind overigens vooral dat ze lekker moeten zitten dus die wil een soort fauteuil op hoge poten (dat gaat hm niet worden)

Misschien zit hier wat tussen?

Heb zelf alleen nog geen ervaring met meubels van de webshop!

2 likes

Ik heb wel ervaring met de levering en klantenservice van Sklum, die is zeer matig. We hebben twee keer het verkeerde meubel geleverd gekregen en die klantenservice is heel slecht bereikbaar. Uiteindelijk hebben we ons meubel ergens ander gekocht

1 like

Wij zijn toevallig een paar weken terug op barkrukkenjacht geweest en wat mij opviel in winkels is dat goedkopere krukken (van rond de €100,/) echt minder goed zitten en ook een stuk gammeler aanvoelen. Zal echt niet met iedere kruk rond die prijs zijn, maar nadat wij op duurdere krukken hadden gezeten die qua zitcomfort aanvoelden als onze eetkamerstoelen (en daar kun je echt uren op zitten zonder last te krijgen) voelde alles daarna een stuk minder goed. Die krukken waren overigens (afhankelijk vd stof soort) 219-259€ de kruk. Hele andere stijl dan waar jij naar op zoek bent verder, maar als je er echt veel op wilt gaan zitten is het zitcomfort wel iets om mee te nemen (en dat kan denk ik ook zonder dat het meteen een fauteuil op hoge poten is).

1 like

Heeft iemand nog tips qua mooie boekenkasten? Die industriële kasten vind ik niet mooi en ik moet echt een grote hebben. Zelf planken aan de muur maken lukt helaas niet.

Ik vind Billys ombouwen tot iets dat er luxer uitziet leuk eruit zien. Als je googelt op How to make ikea bookcase look expensive of How to make Billy bookcase look built in vindt je verschillende ideeën!

1 like

Oeh thanks! Hier ga ik me eens in verdiepen.

2 likes