Interieurtopic #3

Even gegoogled en zie er ook een 180 bij zitten indd!

1 like

Ik heb Jitney van Farrow and Ball, in huismerk gemengd. Echt heel blij mee!

1 like

Hoi, ik heb advies nodig. De vloer in mijn ‘gang’ (eigenlijk gewoon een kamertje dat standaard openstaat) is scheef. Het is zo scheef dat ik het zelf niet recht zou kunnen maken, denk ik. Wat zouden jullie met de vloer van zo’n kamertje doen? Tapijt neerleggen? In de rest van het huis ligt laminaat. Ik heb nog aan vinyl gedacht, maar dan valt het denk ik nog steeds op dat het erg scheef is. Waar zouden jullie voor kiezen en voor welke kleur zouden jullie kiezen? En waarvandaan? Buren kunnen naar binnen kijken. Ik heb er tijdelijk een kattenkamer van gemaakt en de koelkast staat daar.

2 likes

Je hebt van die plak vinyl tegels met print/ patroon dan valt het scheve denk minder op

Ik zou ivm katten juist geen vloerbedekking doen. Zou dan ook vinyl pakken. Mss met beetje leuk printje zoals zo’n ‘midden oosterse tegeltjes’. Moet je wel van houden ofc haha. Maar de vloer is toch scheef en vinyl is wel kattennattigheden proof :grimacing:

Wij hebben een nieuwe eettafel van 3 meter lang en ik ben nu op zoek naar een tafelkleed. Maar in dit formaat zijn ze echt duur. Dus weet iemand waar je betaalbare tafelkleden voor grote tafels kunt kopen?

Is vast niet wat je zoekt, maar in de stad heb je vaak van die winkels met tafelkleden op rol die je per meter kunt laten afknippen. Kom nu even niet op de namen van deze winkels sorry! Soort Blokker? Maar de keuze is hier niet echt groot.

Stof op de markt kopen en zelf zoomen of laten zoomen!

2 likes

Ik heb er 1 van Dille&Kamille, maar onze tafel is ‘maar’ 280, dus ik weet niet zeker of ze ze ook voor 3 meter hebben.

H&M home heeft tafelkleden van 320cm lang, volgens mij rond €30

3 likes

Ik zou ook voor vinyl of pvc gaan. Het lijkt me het meest praktische hier qua schoonmaken en dergelijke, maar ook het makkelijkste met leggen. Ik denk dat wanneer je juist voor een hele rustige print gaat, dat scheve niet storend is. Je hebt ook bijvoorbeeld van die vinylvloeren met betonlook, maar ook met houtlook of tegellook die bijvoorbeeld niet duidelijke ‘strepen’ hebben. Tapijt zou ik absoluut niet doen, om de reden die @mikselke al noemde. Je kunt er altijd nog een vloerkleed overheen leggen later.

Wat voor laminaat heb je in de rest van je huis? Misschien dat er iets is dat er mooi bij past? Ik vind het moeilijk om adviezen te geven over kleur, omdat dat voor mij wel afhankelijk zou zijn van de rest van het huis.

Wij gaan uitbouwen en krijgen er dan een stuk bij.
Dit is de huidige situatie

En dan dit de nieuwe:
Het grijze deel op de vloer is nieuw. Wat vinden jullie van de indeling? Zou je het anders doen?

11 likes

Heel mooi!

2 likes

Wij hadden hetzelfde probleem, tafel van 280 en hadden een tafelkleed van Dille & Kamille maar die was zoveel gekrompen in de was dat die niet meer paste (gewoon gewassen volgens hun voorschrift, maar ze zeggen dat een krimping van 10% normaal is). Nu eentje van La Redoute en die was in de sale ook wat goedkoper!

@Yzile we hebben dezelfde indeling met keuken/eettafel en ik denk dat 1.88m wel wat krap is. Nu is onze tafel ook heel breed (1.10), maar om je stoel goed naar achteren te kunnen schuiven heb je wel minimaal 70-80cm nodig. Als je tafel dan 1 meter breed is, dan zit je daar dus al aan en dan staat je tafel eigenlijk tegen de muur aan. Misschien iets om nog even naar te kijken?

2 likes

Een kleinere bank nemen of eentje die niet in een u-vorm is zou ik denk ik doen. Dus dat je bij de muur wel een hoek hebt, maar niet in de loop ook nog. Op dit overzicht lijkt het alsof ie de ruimte helemaal overneemt

8 likes

@Yzile Ik zou inderdaad ook voor een kleinere bank gaan. En wat zijn precies die spullen in het hoekje wat nu de woonkamer is? Gaat dat raam ook weg?

2 likes

Zou ik ook doen. Of twee banken. Of middelgrote bank en een fauteuil. Geeft ook ruimte om te schuiven als je dat ooit wilt. Nu zit je volledig aan deze opstelling vast want die bank kan nooit anders.

Edit: ik vraag me ook af of de keuken al helemaal vast ligt. Anders zou ik al helemaal een kleinere bank overwegen omdat je dan ook de ruimte hebt voor een dieper kookeiland. Dan zou je er een barretje aan kunnen plaatsen is heel fijn samen koken.

1 like

Kinderhoek!

@Shaaar nee ik wil echt geen barretje haha. Vind dat totaal niet prettig en zonde van de ruimte. Ik heb dan liever een grote bank maar wellicht wel iets kleiner dan ik nu heb getekend.

Ik wil juist echt graag een grote bank want waar in huidige situatie de bank is getekend staat eigenlijk geen echte bank nu. Een klein ding in een hoek gepropt omdat we de ruimte er niet voor hebben. @Janniebeton

We hebben nu een tafel van 1.05 breed maar opzich kunnen we wel een nieuwe tafel laten maken van 90 breed en die dan meestal tegen de muur zetten, over het bankje heen behalve als we gasten hebben. Dan is het misschien wat minder krap @Bailey

Bedankt voor het meedenken allemaal! Echt leuk

3 likes

Je zou voor de bank ook een hoekbank met de hoek aan de rechterkant kunnen overwegen. Dan heb je al meer loopruimte en kun je de bank ook nog eens omdraaien met de hoek tegen de muur van de hal aan. Eventueel zet je een mooie fauteuil neer voor wat meer zitruimte, die kun je dan ook makkelijk weghalen als je een feestje hebt o.i.d.

Wij hebben sinds kort een tafel in Deens ovaal en dat is ook wel heel fijn, bij ons staat de tafel ook aan de kant van de openslaande tuindeuren. Doordat je platte kanten hebt kan er wel aan beide kopse kanten iemand zitten en door de afgeronde hoeken krijg je ook weer wat meer loopruimte. Hier bevalt het erg goed!

5 likes

Ik vind de maten een beetje moeilijk in te schatten, maar ik zou misschien de keuken doen waar eerst de bank stond. Dan het zitgedeelte bij de openslaande deuren zodat je ook lekker naar buiten kan kijken. Dan staat de bank ook niet zo in de loop, maar meer als een knusse zithoek. Een eethoek komt dan waar je de bank hebt bedacht. Mis ook iets van kastruimte?

1 like