Interieurtopic #3

@turbs ik denk dat ik hem gewoon helemaal zou schilderen.

1 like

Ik zou hem ook helemaal doen! Wordt heel leuk denk ik!

Ongevraagde tip; misschien ook leuk om de tafel een kwartslag te draaien, dan wordt de ruimte wat minder opgedeeld in 2 vlakken en met dan een gekleurde muur erachter misschien meer eenheid! Maar wellicht is dat niet ruimtelijk in het echt hoor

1 like

Ik zou ook helemaal doen! Eventueel de muur met het raam zelfs ook, als je een kleur vindt die je mooi vindt, vind ik altijd mooier staan

2 likes

Bedankt allebei! @degas @Mazikeen

Dat van die tafel draaien zaten wij ook aan te denken, maar dan moeten we de lampen ook verhangen in de lengte en het was echt een kutklus om in het plafond te boren haha :joy:

@Evenveel oh, dat kan natuurlijk ook nog! Dankjewel

1 like

Hahah snap ik! Je zou het eens twee weken ofzo kunnen proberen en als je het dan echt heel leuk vindt kun je alsnog besluiten om later de lamp te verhangen!

1 like

Ik weet niet helemaal wat het juiste topic is maar ik zoek lekkere fijne enorme theemokken. Liefst een halve liter.
Op de een of andere manier kom ik die nu nergens tegen. Die van Starbucks zijn wel chill maar ik heb niks met Starbucks.

En ik wil geen geglazuurd keramiek a la HK Living.

2 likes

Wil je perse een mok? Want ik heb de XL theeglazen van pickwick en die zijn echt heerlijk. 500 ml, stevig glas en met oor, drinkt echt fijn.

Hm ik vind glas niet zo mooi maar als ik niks anders tegenkom is het een optie. Heeft het een logo erop of is het gewoon doorzichtig?

Volgend jaar gaan wij de woonkamer verbouwen alles er uit. Keuken hebben wij al uitgezocht. Nu waren wij gister voor een pvc vloer gaan kijken, alleen dat is zo moeilijk. Heb niet echt gevoel voor kleur en ben zo bang dat we een verkeerde keuze maken. De vloeren die ik mooi vond in de winkel waren uiteindelijk ontzettend geel en licht.
De man in de winkel die ons hielp zei dat hij zelf bij onze kleuren een grijze vloer zou leggen. Iemand een idee of zelf een vloer die bij het onderstaande kleurenpalet mooi staat?

Edit: wij willen geen grijze of koele kleur vloer. Maar een warme kleur.

Keuken

1 like

Wij hebben een eiken (visgraat) pvc. Therdex 6041. Vond ik zelf veel warmer dan een grijzere tint. Of bedoelt die man echt een grijze vloer ipv grijze tint? Denk dat het goed kan maar zou zelf wel bang zijn dat dat snel kil en goedkoper/minder natuurlijk oogt.

@Cajun-moon heeft hierboven een foto met dat kleurenpalet en eiken (denk ik?) Vloer gepost.

Grijs? Bij die warme tinten?

Ik zou net gaan voor die houttinten licht en donker staan er allebei goed bij. Heb je een paar foto’s of staaltjes? Dan kunnen we mee denken.

4 likes

Een grijzige tint, zelf dacht ik aan een warme tint.

@Daelyss ik heb nu een staal van therdex 7003 thuis liggen. Ben alleen bang dat die te warm is als de zon schijnt.

1 like

Ik zou uiteindelijk vooral kiezen wat jij zelf mooi vindt, denk dat de kleuren die jullie gekozen hebben overal wel bij passen, dus dat zal het probleem niet zijn. Maar als je zelf geneigd bent voor een warme tint te gaan denk ik niet dat je blij wordt van grijzig. Wij hebben zelf voor een warme eiken kleur gekozen. Ik heb nog geen foto’s van in huis, maar kan wel een foto sturen van hoe dat er door het raam heen uit ziet?

4 likes

Zou grijs echt zonde vinden van jullie warme kleurenpalet! Vooral een vergrijsde hout look vloer, dat kijkt heel snel kil. Zou juist een warme eiken achtige vloer doen, liefst met een beetje gele ondertoon.

2 likes

Als je de foto wilt door sturen graag!

Dit is de 7003 therdex, ligt nu voor ons raam. Kleur komt totaal niet goed over door het grijze weer.

1 like

Ik vind dit heel mooi. Juist een mooie neutrale kleur met wat koele en warme tonen.

3 likes

Dille en Kamille heeft ook wel echt grote mokken!

(Weet niet of dat geglazuurd keramiek is though)

1 like

Heb je kleurstaaltjes van de muurkleur ed? Zou dat er gewoon eens bij leggen en er in verschillend licht naar kijken. Denk dat dit een hele universele vloer is, maar dat is lastig te beoordelen van een foto waarvan je ook al zegt dat het heel anders kleurt door het weer.

Edit: zou in ieder geval echt niet voor iets grijzigs gaan. Misschien is die verkoper daar zelf fan van of is hij in 2007 blijven hangen

3 likes

Ja ik bedoel meer dat ik niet van servies hou waarbij je zo’n bruinig randje hebt, alsof het vies is of mislukt. Sorry ik weet dat het nu heel hip is, maar ik vind het heel lelijk.

Ik ga in ieder geval eens kijken!

Edit: blijkbaar heet het reactief glazuur

2 likes