Impopulaire meningen #2

Met gevaar voor eigen leven. Heb vaak een grote canvas tas aan mijn schouder hangen (ongeveer 2x zo’n canvas tas van de AH) en dan nog een gewone tas aan mijn stuur/in mijn hand.

Als je zo’n hele brede krat hebt en je fiets zo in een rek zet dat er geen fietsen naast passen vind ik dat als kratjeslover ook gewoon asociaal.

1 like

Mooie discussie verder haha, ik woon in de stad en doe alles met de fiets dus ook boodschappen voor m’n hele huishouden, m’n kratje is z’n gewicht in goud waard!

Volgens mij heeft maar een klein deel van de mensen met een fiets een rekje. Je kan lopen, de auto pakken, iets vastmaken op je bagagedrager, een tas om je arm of aan je stuur… is toch niet alsof de enige manier om boodschappen te doen met een rekje is?
Ik had tot dit schooljaar een giga krat (die fiets is gestolen) en ik vond dat toen heel handig, maar ik ben tien keer blijer met mn swapfiets die ik gewoon overal kan parkeren. Ik kon dat onding nooit ergens kwijt, soms zelfs niet in de stalling waarvoor ik betaalde.

1 like

Nouja dan alsnog. We zijn de laatste 10 jaar gewoon een beetje verwend met al die opties die we voor fietsen hebben. Toen ik op de middelbare school zat had nog bijna niemand een rekje, dat is echt iets van de laatste tijd. Of ja toen hadden we zo een debiel achterrekje voor onze kipling. Maar mijn moeder had toen gewoon fietstassen bijvoorbeeld.

2 likes

Hahaha dit vind ik een beetje overdreven. Een krat bestaat al jaren en is fakking handig, ik vind mezelf niet verwend omdat ik dat heb. Plus dat je je fiets gewoon achterstevoren in kan parkeren, heeft niemand last van je krat.

9 likes

Shout out naar deze unit die mijn boekentas tussen 2000 en 2006 stevig op mijn bagagedrager hield :joy:

55 likes

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar toen ik 10-15 jaar geleden nog op de middelbare school zat hadden we ook al regels dat die fietsen met kratten niet in het fietsenhok mochten omdat ze teveel ruimte innamen. Ook hadden we rekjes voorop, rekjes achterop, en van die extra armleuningen zodat je zo ongeveer op je fiets kon liggen. Ik denk echt niet dat het iets van de laatste tijd is.

5 likes

Hahah armleuningen, heerlijk. Ik ben 21 nu en wij hadden dat echt niet. Was best wel revolutionair als je een kratje had.

en @anon95960165 oja een mandje! Dat vond ik wel altijd handig. Dat had mijn oma.

1 like

Ik had die armleuningen en het was echt heerlijk. Ik moest 40km per dag fietsen en dit maakte het echt wel een stuk chiller. Lekker voorover over je stuur, haha.

Huh ik dacht dat je een grapje maakte. Wat moet ik me voorstellen bij armleuningen :grin: ik ga dit nu googlen

edit:

7 likes

Hahahahaha nee, die van @HvO bedoel ik!

Ooooh ja die ken ik wel hahah ik was ook in de war

2 likes

Ik voel dat gewicht aan mn stuur niet met zo’n kratje hoor. Heb ik liever dan een zware rugtas.
Plus dat ik wil kunnen zien hoe het gaat met mn hond tijdens het fietsen, overigens.

1 like

Mijn post was ook niet serieus bedoeld hoor, er vanuit gaande dat de gemiddelde mens zijn huisdier denk ik niet graag in een rugzak stopt. Maar ik had er überhaupt niet aan gedacht dat mensen hun hond voorop in een mand doen want ik zie dat zelf nooit.

1 like

66 likes

Ik ken iemand die zijn hond achterop in een mandje vervoerde en toen gingen we ergens heen op de fiets met de hond achterop en halverwege bungelde die hond opeens aan de zijkant.

3 likes

Ahw wel een schatje. Mijn tante deed het vroeger wel bij haar teckel maar die wilde er nooit in blijven zitten.

Ik vind het true crime genre totaal niet interessant.

9 likes

KJOET :heart_eyes:

1 like