Impopulaire meningen #2

Ja en mensen gooien heel vaak zooi in je mand/krat + hij valt snel om

Dat moment dat je blij denkt ‘ja, nog een vrije plek!’ en dat er dan in het rek aan de andere kant een fiets met een mand staat waardoor jouw fiets er niet past…

12 likes

Misschien moet ik dit gaan doen bij al die kratten die lege plekken in de fietsenstalling blokkeren :stuck_out_tongue:

1 like

Vind ik wel terecht

7 likes

Hahah ja in fietsenstallingen is dat helemaal terecht! Maar mijn fiets stond voor mijn huis en vooral na het weekend was het echt smerig soms. Stukken pizza of lege friet bakjes met mayo enz.

1 like

Ik heb een heel bescheiden kratje dat gewoon in de stalling past met andere fietsen er naast hoor thank you very much

1 like

Ik vind (vond?) fietsen met kratten dus ook altijd heel irritant en asociaal. Maar nu heb ik laatst zelf een krat voor op mijn fiets gekocht en toen heb ik meteen ook maar de grootste maat (echt heel groot) genomen :redface:

Echt niet oké dit, maar het is zo handig. Ik heb geen auto en nu kan ik alles wat ik maar wil met de fiets verslepen, boodschappen voor de hele week gaan er ook zonder problemen in.

Omg-reacties mogen hoor!

1 like

Nou ik heb een klein kratje sowieso en zet m’n fiets zelden in een rek omdat dat inderdaad asociaal is. Als het niet anders kan zoals bij een station waar ze fietsen weghalen zet ik hem achterstevoren erin, genoeg plek voor iedereen.

4 likes

Ik heb ook al jaren een krat voorop mijn fiets. Heb er nooit last van gehad, dat ding is ook precies even breed als het stuur, dus kan ook bijna geen problemen opleveren lijkt mij. Ik let er wanneer het mogelijk is sowieso altijd al op of ik geen andere fietsen in een fietsenrek blokkeer.

Ooooh mijn god echt dit!!! Elke ochtend deze struggle opnieuw :mad::mad::mad:

Maar je vindt dus je fiets in een fietsenrek plaatsen asociaal? Of bedoel je in combinatie met zo’n mand/krat?

Ik haat allebei, neem gewoon een rugtas.

1 like

Ik heb alleen zo’n transportrekje voorop, dat is ook wel chill want het zit niemand in de weg en omdat hij niet meebeweegt tijdens het sturen kan je er best goed dingen mee vervoeren

Ik ben jullie nachtmerrie. Ik heb zowel voor -als achterop een kinderzitje plus nog een krat voorop :see_no_evil:

13 likes

Haha ik vind mensen met krat juist echt zo’n typetje.
Heb een vriendin met krat en judge haar daar ook over @vuilnisglitter
(niet vanwege die stallingsproblemen trouwens daar heb ik nooit last van waar ik m’n fiets zet)
@Maestoso heb lang een krantenwijk gehad en dus fietstassen en daar werd heel vaak afval in gegooid

1 like

Goed plan man, denk dat m’n hond het echt lachen vindt om in een rugtas mee te gaan.

Denk ik ook :’)

Maar als je kijkt naar veiligheid is een fietstas toch ook een stuk veiliger ipv het gewicht aan je stuur te hebben? Durf ook niet met een kind voorop te fietsen, veel te bang dat ik dat gewicht aan het stuur dan niet handel.

Ik heb ook het idee dat het hier in de stad weer een beetje ‘uit’ is, een paar jaar geleden had elke studentikoze yup dezelfde krat van de Marqt haha! Dat zie je niet zo heel veel meer. Mijn vriend kwam een paar jaar geleden na een avond in de kroeg op het briljante idee om inklapbare fietsmandjes uit te vinden precies om de reden die jij noemt, maar toen hij de volgende dag googelde bestond dat al :disappointed_relieved:

5 likes

Ik ook! Alleen dan 1 zitje. En fietstassen. En een krat. Ik rij geen auto en moet toch boodschappen doen en m’n kind vervoeren :woman_shrugging:t4:

2 likes

Ik hang altijd wel een tas (soms kleine, soms grote boodschappentas) aan m’n stuur en dat gaat eigenlijk wel prima.

1 like

Ik doe meestal lopend boodschappen.
Ik heb een tijdje van die fietstassen gehad die je eraf kon halen voor boodschappen doen toen ik verder vd markt woonde.
Als ik nu met de fiets ga zet ik die tas gewoon op m’n bagagedrager en fiets ik met 1 hand. Ik kan trouwens ook gewoon met een koffer op m’n bagagedrager fietsen (en 1 hand aan het stuur dus)