IKEA topic

Weet iemand hoe het kan of hoe het gedaan is dat haar kasten tot het plafond komen? Ze zijn niet hoger dan 236cm en ons plafond is 265. Ook de man bij ikea waarmee we hebben gezeten wist hiervoor geen oplossing. Dus snap er niks meer van. Plafond bij haar lijkt me hoger dan 236. Is er iemand met een creatieve oplossing?

Edit: wil 5 pax kasten in totaal kopen incl inrichting, heeft iemand inside information over een actie eventueel?

Ze geeft ook aan dat je de kasten staand in elkaar moet zetten. Denk dat ze gewoon een laag plafond heeft, icm.kasten van 236.

2 likes

Allebei ā‚¬5! Alleen jammer dat je het pas kan checken als je afrekent

1 like

Ik had twee keer 5 euro.

1 like

Heeft iemand ervaring met Ikea keukens? Het gaat dan eigenlijk over alle apparatuur. Morgen hebben mijn vriend en ik een afspraak staan, maar we twijfelen nog. De koelkast en combi magnetron willen we sowieso wel ergens anders bestellen.

Het lijkt haast of haar kasten in een nis staan? Je kan op Pinterest heel veel tutorials vinden van mensen die hun pax ā€˜inbouwenā€™, dat wil ik zelf ook nog gaan doen, misschien dat ze dat gedaan heeft?
Zij is zelf ook niet zo groot, dat halve ladenkastje onder haar jurken komt bij mij tot onder mā€™n heupbot en bij haar tot haar taille, ik schat dat ze 1.55-1.60m is.

Ik heb alleen de vaatwasser van Ikea, het is volgens mij grotendeels van Whirlpool en sommige apparaten zijn van Electrolux. De Hygienisk is in ieder geval van electrolux, wij hadden de pootjes in de bodemplaat kapot (denk ik zelf gedaan) en die kwamen een electroluxmonteur gratis en bij ons thuis vervangen.

Ik ben speciaal eerst naar de klantenservice gegaan om te vragen wat er op mā€™n cadeaubonnen stond. 2 keer 5 euro. :joy:

2 likes

Die draadmanden zitten in een zakje, dus die kunnen gewoon allemaal in elkaar gestapeld, gaat reuze meevallen!

1 like

Ik had twee adventkalenders gekocht, helaas 4 bonnen van 5 euro :frowning:

Vaatwasser zou ik niet adviseren. Heb twee keer de duurste gehad. Eerste waste niet goed, dus mocht na een paar maanden een nieuwe uitzoeken en toen was er een nieuwe uit, dus geld bij gelegd, omdat de onze uit de schappen was gehaald. Maar ook die is echt niet goed. Uiteindelijk 700 euro ofzo voor neergelegd, had ik liever een ander merk gehad. Onze keuken is overigens 2 jaar oud, dus is ook recent. De oven, het fornuis en de koelkast werken allemaal prima. De rest van de keuken ook trouwens.

Ik ook hahahahaha

1 like

Wij hebben 236 kasten en een plafond van 260 ongeveer. Hebben het in de kast eerst moeten verlagen i.v.m. een foutje, waardoor het nu nog iets lager is dan 260. Het grootste probleem was niet om de kasten rechtop te krijgen, maar om ze in de kast te krijgen (we hebben een inloopkast met schuifdeur aan de slaapkamer).

Hierna hadden we nog zoā€™n 20cm over, dit is afgetimmerd. Nu is het dus ook dicht aan de bovenkant.

Edit: beetje onduidelijke fotoā€™s, als je fotoā€™s wil van de hele kast, stuur ik wel een pbā€™tje

Graag! Ziet er super netjes uit.

Ben vandaag tot de realisatie gekomen dat ik nog net niet in een ikea showroom woon :sweat_smile:

1 like

Ik heb letterlijk alleen 1 stoel in mijn woonkamer die niet van Ikea is. Die is van Jysk. Tsja.

1 like

Apparatuur komt van verschillende fabrikanten.
Whirlpool
AEG
Siemens

(Maar dat staat er natuurlijk niet op dan)

Mijn vriend en ik kregen van het weekend al bijna ruzie in de ikea bij het maken van onze paxkast. Dus hij mag hem in elkaar gaan zetten en ik vlucht het huis uit.

Ik ben zo benieuwd hoe die in het echt gaat zijn

4 likes

Haha gelukkig ben ik niet de enige! Ik vind veel ook gewoon echt heel mooi en het maakt me eigenlijk niet zo veel uit dat je kunt zien dat er veel meubels vandaan komen. Voor de rest zijn de meeste dingen tweedehands en dat vind ik altijd wel goed combineren met IKEA.

Ik heb alleen al in de woonkamer en keuken:
Bank (Nockeby, beige)
Eettafel (Ingo, wel zelf donkerder gebeitst)
Boekenkast (Hemnes, wit gebeitst/lichtbruin)
Planken (Ekby/Bergshult, witte planken en groen geverfde dragers)
Meerdere BekvƤm krukjes (groen geverfd)
Buffetkast (Hemnes, wit, maar zelf de bovenkant donker gebeitst)
Klaptafel (Norberg, wit)

Wat we nog gaan vervangen:
ā€™Bankjeā€™ naast eettafel (Expedit, wit), komt iets zelfgemaakt waarschijnlijk
Tv-meubel (??? heel oud en lelijk), komt misschien de Hemnes maar ik twijfel
Stellingkast (Omar)

En dan heb ik het nog niet eens over licht en accessoires :sweat_smile:

De groene kleur die overal in huis terugkomt is ook ā€˜IKEA groenā€™. Mijn vriend had al een linnenkast en nachtkastje in die kleur en ik had ooit groene beits gekocht daar in die kleur. Ze verkopen die beits al lang niet meer, dus deze zomer exact die kleur laten mengen bij de Gamma :sweat_smile:

1 like

Oeeee ik zag zonet op de ikeawebsite een witte shiny/glossy malm kast staan. Geen idee of deze nieuw is maar ik heb deze nog niet eerder gezien. Iemand hier toevallig wel in het echt?