Dit matras hebben we niet meer. Is het natuurlatex? Ik gok dat het pocketvering is (omdat je aangeeft dat je een boxspring hebt), de vervanger hiervan is uit mijn hoofd de Vatneström.
Ik dacht dat je in het verleden ook altijd spullen terug mocht brengen die uit de verpakking en al in elkaar gezet waren. Mag dat nu niet meer? Ik zie op de website staan:
Dit heb je nodig om te kunnen ruilen of retourneren:
- De ongebruikte artikelen met de originele verpakking
- De kassabon of ander betaalbewijs
De afgelopen 2 weken heb ik zoveel gekocht dat die originele verpakking ook allang ergens onderop de enorme stapel met karton en oud papier ligt. Heb ik nu gewoon pech of mag ik er toch mee terug?
Pfoe ik heb geen idee meer. Het is inderdaad voor een boxspring. Maar als dat de vrrvanger is dan dankjewel! Dan kan ik me alvast voorbereiden op de prijs! Gouden informatie
Je zou ook naar een Hovag of Hyllestad matras kunnen kijken, als je de prijs te hoog vindt en niet per se natuurlatex wilt. Zijn ook hele goede opties. Anders altijd welkom in D
Wij hebben nu voor de tweede keer de Hyllestad gekocht. Is echt een heerlijk matras!
Ik kan blijkbaar niet verder kijken dan mijn neus lang is. Dankjewel! Dan ga ik het erop wagen!
Ik heb laatst iets met alleen de bon geruild wat ik net in elkaar had gezet, ongebruikt maar zonder verpakking en dat werd toen beoordeeld door de koopjeshoekmensen en wat zij ervoor konden vragen, kreeg ik ervoor terug
Was 75% van het aankoopbedrag .
Het was een barkruk die te hoog was dus heb er 1 blik op geworpen en dezelfde middag teruggebracht.
Enige voordeel was dat de lagere goedkoper was dus ik niet hoefde bij te betalen.
Ik had gordijnen en IKEA was heel strikt: mocht ze niet meer retourneren. vond ze echt niet coulant terwijl ze momenteel giga winst maken en de service maandenlang slecht is geweest. Heb ook een uur mogen wachten tot ik aan de beurt was en het regende ook nog.
Volgens mij ben je al langs Ikea geweest zag ik, maar jee zou hier de klantenservice over kunnen bellen! Ik had een heel fijn en betaalbaar matras maar had een grotere nodig. Zelfde matras werd niet meer verkocht dus ik heb gebeld welke vergelijkbaar is en dat weten ze kennelijk. Kreeg die tip toen van iemand anders!
Ik ben heeel goed geholpen door @Stofdoek met vervanging keuzes!
Als het goed is wordt het matras morgen geleverd en kan ik mijn eerste nacht in appartement doen.
Het ligt er misschien ook aan wie je treft. Bij Eindhoven werkt zo’n naar mens, als je haar treft weet je gelijk dat je weer naar huis kan met je retour, of flink moet discussiëren.
Wij hadden een keer een kapot gescheurd matras, binnen de garantie. Contact opgenomen via Twitter, foto’s gestuurd, en mocht hem omruilen voor een nieuwe.
Ik kom bij die troela, sneert ze gelijk “ja die kunnen we niet ruilen he, die is kapot!”
Zij dacht waarschijnlijk dat ik voor die 90-dagen omruilgarantie kwam. Dus ik wil rustig uitleggen wat de situatie is en dat ik via Twitter contact heb gehad. Zij gelijk erdoorheen tetteren: “via Twitter??? Daar doen wij helemaal niks mee!”
Mijn god wat een heks.
Pas toen ik kwaad werd bond ze in en toen ze eindelijk doorhad dat ik niet voor die omruilgarantie kwam was werd ze poeslief.
Brrr, eng mens.
Oh tjonge, dat is echt absoluut niet de bedoeling. Je kunt een klacht indienen over de betreffende medewerker, misschien voor in de toekomst handig. Als medewerkers hebben we ook weinig slagkracht tegenover dit soort collega’s, klachten moeten echt vanuit de klant komen willen ze er iets aan doen.
@Willem oh jezus wat een gezelligerd. Dat is wel het filiaal waar ik altijd kom dus goed om te weten, kan ik me vast mentaal voorbereiden
Thanks ook voor jullie ervaringen @anon76889665 en @Reflect. Wel jammer dat het er nu zo aan toe gaat, dat was vroeger wel anders volgens mij. Al kan ik me ook wel voorstellen dat het niet houdbaar is om al die in elkaar gezette en verpakkingsloze producten maar terug te nemen. Ik ga iig nog even nadenken of ik wel ga retouren. Mn zusje zat al een beetje op hetzelfde product te azen dus denk dat ik liever haar er blij mee maak dan dat ik wss voor niks heel veel moeite doe.
In Duiven werkt er ook zo’n vrouw. Ik vond al dat ze heel stom deed tegen klanten voor mij en toen was ik eindelijk aan de beurt en uiteraard moest ik naar haar balie. Wat een bitch.
Maar doen jullie dan ook niet bitchy terug? Ik heb echt 0.0 schijt aan zulke klantenservicemedewerkers. Ik ga er gewoon voor de 100% tegenin en eis de manager te spreken. En soms ga ik gewoon niet weg zonder een oplossing
Edit bij Ikea Barendrecht overigens altijd netjes geholpen.
Ik doe eerst normaal beleefd, omdat ik weet dat ze vaak te maken krijgen met boze of denigrerende klanten en zo wil ik niet zijn.
Maar met dat matras werd ik wel boos ja. (Nog steeds beleefd trouwens, maar meer zo van “mevrouw, laat mij even uitpraten ja” )
Hahaha nee heb geen kort pittig kapsel. Maar soms moet m’n man mij wel beetje afremmen in de discussie. Maar blijf zoals @Willem wel netjes totdat de medewerker je echt niet lAat uitpraten of bitchy doet.
Ik geniet altijd heel erg van Karen memes maar als een klantenservicemedewerker gewoon weigert het beleid van het bedrijf te voeren… dan wordt ook ik zoals @Broodrooster omschrijft en zou ik mezelf geen Karen noemen
Haha dat is ook heel begrijpelijk hoor, de zin ‘ik eis gewoon de manager te spreken’ vond ik gewoon erg grappig omdat ik me tegenwoordig meteen iemand met zo’n kapsel voorstel bij die zin.
Het was totaal geen kritiek op voet bij stuk houden bij de klantenservice, dat doe ik ook als ik gelijk heb