IKEA topic

Ik heb 10 jaar de 365+ pannen gehad (pannenset van 3, koekenpan er los bijgekocht) en die zijn nu naar iemand anders om hopelijk nog lang gebruikt te worden! Heel tevreden dus. Ik had wel een andere serie dan ik nu online zie staan.

3 likes

Ik vind de pannen van IKEA zelf matig. Als ik geld heb ga ik ze ook vervangen :slight_smile: Ik heb een blauwe set trouwens.

1 like

Volgens mij ligt het heel erg aan de serie, ik heb zelf de wat duurdere met glazen deksel en die vind ik top. Blijven ook mooi als ze uit de vaatwasser komen! @SoonSoonThings

Oh en @Insouciance, als ik weer moet werken zal ik ff in het systeem kijken voor de zwartbruine Billy. Zou goed kunnen dat er een productieprobleem op zit want dat zit door alle afdelingen heen op de zwartbruine kleur.

4 likes

Hema heeft ook zulke pannen. Heb ze nog niet
terug gehad met klachten

Is een kledingkast in je eentje in elkaar te zetten of is dat eigenlijk niet te doen? Ben op zich wel handig maar niet sterk.

2 likes

Heel fijn!

Ik zou 't ook geen issue vinden om ergens anders een boekenkast te kopen, maar een gewoon simpele (donkere) boekenkast is helemaal niet makkelijk te vinden. Zie vooral van die kasten met vierkanten (a la Kallax) of met ijzer en verspringende tussenschotten en dat wil ik allemaal niet :sweat_smile:

@Whoopdidoo Ik heb wel een keer in m’n eentje een kledingkast van Ikea in elkaar gezet en dat was niet moeilijk, maar het was wel even tillen om hem overeind te zetten want ik zette hem liggend op de vloer in elkaar. Ik redde het wel alleen, maar misschien is dat stukje wel fijn om even hulp bij te vragen.

Thanks, ik ga t gewoon proberen denk ik. Als ik me over de 50 euro bezorgkosten heen kan zetten. En als ik kan beslissen of ik mn Billys ga pimpen of dat ik toch de Kallax koop.

Ik vond de kledingkasten zelf echt prima te doen, alleen die dunne achterplaten zijn lastig op hun plek te houden als ze breder zijn dan 75 cm

Wij hebben die van de HEMA op het werk en ik vind ze echt ruk :grimacing: Door dat tuitje komt heel veel stoom waaraan je je gemakkelijk kunt branden en die dingen waarop je je duimen kunt zetten om af te gieten laten los. Echt heel gevaarlijk vind ik die.

1 like

Ik heb de kookpannen en een grote koekenpan van de ikea, vind de kookpannen (365+ lijn) heel fijn. De koekenpan liet al snel wat gebruikssporen zien, terwijl ik niet met metalen voorwerpen erin heb zitten prikken.

Mijn heilige graal van de ikea is dit ding:

10/10 als je groenten wilt koken/blancheren en het kookwater daarna wilt gebruiken voor rijst oid.

7 likes

Wow dat is echt een lifehack!

En bedankt allemaal!

Nog een nabrander: de 365 koekenpannen zijn ook heel goed. Zou de sensuell koekenpan niet weer kopen, leek me een goed duurzamer alternatief voor teflon maar wat ik ook doe alles bakt muurvast aan.

1 like

Dit klinkt zo handig wauw. lifehack van het jaar

Ja + 1, lof dit ding

1 like

vraagje weet jij of bij ikea matrassen naam van het matras op een label op het matras zit
ik weet namelijk niet waar ik de aankoop bon heb gelaten van dit bed en ik wil hetzelfde matras.
Dat matras zit in een heel irritante hoes van boxspring, denk niet dat ik in mijn eentje dat kan fixen. dus daarom even deze vraag.

Staat dat niet op Ikea.nl op de foto’s van de huidige matrassen? (Of denk ik nu veel te simpel)

2 likes

Ik heb er net 1 gekocht en daar zit een label aan met de naam ja

1 like

Bij deze op de foto ook

1 like

Dankjewel!!! hier had ik zelf niet aan gedacht. dom :’)

2 likes

Ja alle matrassen hebben een naamlabel in de naad van de rand gestikt, let ook even op het icoontje ernaast wat aanduidt of het matras middelhard of stevig is!

Heb het denk ik! Kom hem alleen niet tegen op de site. Dat is minder