IKEA topic

Ik zie een mooie kast bij Ikea maar de omschrijving is zwartbruin. Op het plaatje lijkt hij echt zwart. Iemand ervaring? Ze hebben veel producten zwartbruin dus zal allemaal wel hetzelfde zijn.

En ja, ik ben geen Ikea ganger normaal gesproken haha. Al jaren niet naar de winkel geweest ook dus wil dit eerst even weten voor ik ga kijken

Ik heb een zwartbruine kast besteld en is gewoon - in mijn ogen - zwart. Als je me helpt herinneren maak ik morgen bij daglicht een foto!

Ikea afbeelding

1 like

Hij is wel echt zwartbruin en niet zwart-zwart. Kan morgen als ik in de winkel ben wel een foto maken van onze (PAX) voorbeeldkast mocht dat helpen?

1 like

Welke kast is het? Misschien heeft iemand hem staan!

1 like

De meeste Ikea meubels zijn dan wel zwartbruin maar het is heeel subtiel. Als je er een puur zwart meubelstuk naast zet zal je wel verschil zijn, maar zo op het blote oog lijkt het gewoon zwart.

hier ze je het wel goed

3 likes

Live vanuit mijn slaapkamer: zwartbruine bed.
In het zonnetje is het duidelijk donkerbruin, bij gewoon daglicht lijkt het meer zwart.

2 likes

Bedankt voor jullie reacties en zeker de foto’s helpen! Ik ga er toch nog even over nadenken want ik vind echt zwart wel mooier. Nogmaals bedankt :blush:

Ik heb schijnbaar een zwart-bruin tafeltje maar hij lijkt gewoon zwart haha. Op IKEA site lijkt hij best bruin maar ik zie geen verschil met mijn zwarte vakjeskast alleen heeft mijn tafeltje een houtpatroon (of hoe noem je dat).

2 likes

Het voornaamste verschil is dat de zwartbruine meubels een houtpatroon hebben en dat zwarte meubels egaal zijn.

6 likes

Wij hebben ook zo’n lang bureau voor ons tweeën, maar wel met het blad van 60cm diep. Ik zou wel echt voor een grotere gaan! Wij hebben hem gekocht voordat we gingen thuiswerken en toen was het prima om zo nu en dan samen te gamen enzo. Met thuiswerken vonden wij beide het blad niet diep genoeg en zaten we te hannesen met extra schermen en dat je er dan te dicht op zit enzo.

1 like

Dit probleem heb ik nu ook. Alleen laptop is prima. Maar laptop op verhoging en los toetsenbord is echt krap. En moet nog los scherm bij ook.

2 likes

Wij willen ook zoiets maken maar dan met de Nordli. Ik twijfel alleen over de hoogte. Ik werk nu aan een eettafel van Ikea, 73cm hoog en vind dat echt te laag, zelfs met laptopstandaard en in hoogte verstelbare monitor en stoel. Maar wij zijn allebei heel lang. De Alex en Nordli zijn 70cm dus ben bang dat dat veel te laag gaat worden. Volgens mij ben jij net een stap verder met het uitdenken dan wij, hebben jullie nog specifiek met die hoogte rekening gehouden?

Edit - bureau van 60 hebben wij ook gehad en was niet te doen met monitor, laptopstandaard ernaast, toetsenbord, muis etc. Tenzij je mega veel zin hebt om steeds van links naar rechts te rollen met je stoel als je ook nog iets op wilt schrijven oid. Ik heb nu 75 diep en vind dat net prima.

3 likes

Toevallig net foto gemaakt van mijn plant en daar zie je ook wel goed dat het gewoon zwart is eigenlijk. :slight_smile:

(Links daglicht en rechts felle lamp)

3 likes

Die is 76 hoog toch?

Wij zijn niet zo groot (164&180)
Dus verwacht er wel genoeg hoogte aan te hebben.

Wat we bedacht hadden - maar bij ons niet echt gaat omdat we aan de zijkanten poten of schragen zullen doen, is dat je een blad op het kastje kan leggen. Gewoon mdf ofzo, dat zie je denk ik niet echt, zeker niet als het dezelfde kleur is als het kastje, en daarmee hoog je ‘m dan naar wens nog zo 3-4cm op!

1 like

Huh, nu je het zegt :sweat_smile: Ik zit me echt af te vragen waar ik nou de maten van heb overgenomen. Lijkt wel alsof ik twee keer de Alex heb opgeschreven. Nou, dan is dat ook opgelost. Thanks haha! En goede tip nog! Wij gaan de zijkant afwerken met hetzelfde hout als het blad als dat stabiel genoeg wordt (en anders nog een verstelbare poot eronder), en dat kunnen we zelf op maat zagen dus dan is een mdf plankje ertussen wel weer een hele goede optie (1.80-1.95 hiero).

1 like

Ik zit met 1.81 aan een Alex en dat zit goed!

1 like

Update, kon dus wel :grin:

1 like

Ik zag deze nog in m’n zoektocht, met de zijkant afgewerkt :)!

4 likes

Ik heb gisteren besloten om de pax kasten om te gooien, had voor vandaag een ritje naar ikea gepland om draadmanden te halen. Zie ik dat ze niet op voorraad zijn :cry:
Hopp dat ze wel weer snel terugkomen

Ik moet zo vaak nee verkopen op een dag, voorraden zijn echt dramatisch bij de komplement onderdelen op het moment. Je kunt op de website als het goed is een e-mail achterlaten zodat je op de hoogte wordt gesteld wanneer ze weer op voorraad zijn in jouw filiaal.

1 like