Ik vertrek

Ik vind het vooral zo bijzonder dat ze één tegenslag hebben (ze krijgen geen 100k) en de hele wereld heeft het meteen gedaan en ze gaan naar huis. Lijkt me dat de meeste logische stap was geweest het floaten dan even in de koelkast te zetten en eerst die huisjes los te gaan verhuren, dan heb je ook niet zo’n mega lening nodig :woman_shrugging:t3:

5 likes

Maar ze waren boos op de gemeente toch? Dat ze opeens besloten om terug te gaan ging mij wat te snel, ik snapte niet wat er mis ging. Behalve die lening dan.

Ik snapte het ook niet helemaal. Ze kregen geen lening, maar de gemeente had het ineens gedaan want die wilde of kon niet bemiddelen. Ik weet niet of het in Noorwegen anders is, maar een gemeente heeft toch sowieso weinig met een lening te maken?

Wat ik uit de blog (http://andreabenny.simplesite.com/437788893) begreep, hebben ze zo’n 4 keer geprobeerd een lening te krijgen, maar was er telkens iets mis qua persoonsnummers, KVK-inschrijving en dingen die ze nog in Nederland moest regelen. Toen ze alles hadden, zei de bank dat ze überhaupt geen 100k kregen omdat ze geen vast inkomen hadden. De gemeente suggereerde dat ze dan maar allebei in een hotel dichtbij moesten gaan werken (zodat ze een lening konden krijgen). Maar daar hadden ze geen zin in en inmiddels voelde ze zich toch al niet meer welkom o.a. omdat de gemeente had gezegd dat ze toch niet goed genoeg Noors konden spreken.

3 likes

Ik zit hier echt al 5 minuten te lachen om ‘wat een calimero’s’ hahahahahaa ja dat zijn ze echt inderdaad.

5 likes

Omggggg dank je wel voor het posten van mijn nieuwe favoriete website.

Edit: deze website zit vol met gouden quotes. Ze denken dat de hele wereld tegen ze is.

Alleen moeten wij nog geld lenen en de banken doen nog moeilijk. Tenminste de eerste. Die wisten wat de floatcentrum in Zeeland en Noord-Holland deden (die hebben een leasecontract met hun) maar ze durven het in Roden niet aan! Discriminatie???

Discriminatie op basis van wat??

Nog een edit: ze hebben ook allebei van een alternatieve genezer te horen gekregen dat ze de ziekte van Lyme hebben. Zijn deze mensen door Jiskefet verzonnen of wat.

15 likes

Het verhaal hangt ook aan elkaar van pareltjes:

In 2005 zijn wij voor het eerst in Denemarken geweest voor een vakantie. Wat vonden wij daar een rust. Heerlijk.

En toen

Het jaar daarop, zeiden vrienden van ons, waarom gaan jullie niet naar Zweden emigreren? Ja, waarom niet.

En vervolgens

Ik kwam toen op het idee om mijn familie in Noorwegen te zoeken.

Wat wil je nou???

16 likes

Heel Scandinavië bij langs :joy:

2 likes

Ja geweldig :joy:
En ze sluiten het verhaal af met

Dit was het verhaal over onze vakanties!
Het vervolg van onze toekomst, plaats ik volgende week.

Het lijkt wel een schoolkrant :rofl:

6 likes

Ze hebben op Mijn Nieuwe Favoriete Website ook een link naar hun crowdfunding geplaatst, alleen dat blijkt wat moeilijk dus nu hebben ze dit:

https://oceanfloatcentergieten.jouwweb.nl/ [NB DIT IS GEEN LINK OP DE PAGINA -red.]
Maak de link blauw met de linker muisknop en ga dan met de rechter muisknop naar de verwijzing naar de website.’

7 likes

Oh die website :joy: lekker kort van stof ook wel. Goed samenhangend verhaal. Top.

huuuh wtf als je op bedrijfsplan klikt, dan hebben ze daar ook al hun persoonlijke gegevens staan. Hun adres, hun telefoonnummer etc.

1 like

Op de website van de crowdfundingsactie staat ook een bedrijfsplan in dezelfde stijl, inclusief swot-analyse.

echt een mooi bedrijfsplan hahaha zo simpel love it

1 like

Haha zo leuk dat ze ook de AVG even aanhalen bij de crowdfunding <3

Trouwens succes in het westen? Heerde, Zwolle…?

2 likes

Oh nee dat bedrijfsplan is dus door Andrea geschreven (al haar woorden zijn in de eerste persoon en die van Benny in de derde persoon) en soms gaat ze ff los hoor. Ze noemen hun zwakke en sterke punten (moet dat in een bedrijfsplan??) en bij hem staat onder andere ‘trage denker’ en haar enige zwakke punten zijn dat ze te gevoelig en perfectionistisch is.

5 likes

Benny laat ook reactie achter onder de crowdfunding hoor

3 likes

ik ga helemaal stuk om dat bedrijfsplan hahaha zou willen dat ze dit op school ook zouden goedkeuren

Ok… Ik heb nog nooit in mijn leven een bedrijfsplan geschreven maar wat is hier fout aan? Ben ik oprecht in geïnteresseerd.

nouja onder andere wat @grace en @TroyBolton zeggen en daarnaast de vormgeving, de spelfouten, bij de swot analyse staat bijv bij bedreigingen ‘Loff Assen’ en vervolgens bij Hoe ga je hier mee om? ‘wij zien dit niet als bedreiging’ ja lekker makkelijk haha. Verder is het allemaal super kort en bondig waardoor ik wel het eea mis, de concurrentieanalyse bijvoorbeeld is 2 zinnen en in de marketingmix is niks onderbouwd. En zo zal er nog wel meer zijn maar dit is even wat zo op het eerste oog opviel!

1 like