Ik vertrek

Ik begrijp niet dat ze eerst onderzoek doen of er überhaupt interesse is in zo’n floatcentrum. Ook had ik niet echt het idee dat ze echt doorzetters waren, een tegenslag en dan maar weer naar Nederland.

Die Andrea huilde wel echt om veel dingen.

5 likes

Dat vraag ik me ook af. En ze hadden toch een deel van hun plan kunnen uitvoeren met minder geld en dan later verder bouwen.

1 like

Holy…
Dit is een quote

Ik voelde dat die bank aan het discrimineren was. Waarom wel in het Westen investeren en niet in het Noorden?

… wat een calimero’s hahaha

14 likes

Dit vond ik ook een van de betere statements uit het verhaal :joy:

1 like

Ze hebben ook echt naar hun eigen tips geluisterd:

zorg dat je goed voorbereid bent op het land waar je naar toe gaat
zorg dat je de taal goed onder de knie krijgt en hou rekening met dialect
zorg dat je werk hebt en dus een inkomen. Dat helpt bij leningen en je P-nummer
wacht met je uit te laten schrijven uit Nederland!

2 likes

Misschien moet ze weer een bezoekje brengen aan het spiritualiteit cafe, knapt ze vast van op

5 likes

Vooral ook omdat ze deze ‘droom’ al 10 jaar voorbereid hebben en na 1 tegenslag meteen Noorwegen helemaal afkraken.

1 like

Ik vind het wel een bijzonder, maar toch ook eerlijk artikel. Het is inderdaad vooral negatief, maar ik denk ook dat dat is hoe zij het zien. Ze schuiven het vooral af op de bureaucratie, maar ik denk dat dat ook een grote rol heeft gespeeld. En als de bank je geen lening wil geven, dan houdt het wel op. Anderzijds benoemen ze ook dingen die ze anders hadden moeten doen. Zoals zich verdiepen in de taal die er in dat gebied gesproken wordt en je niet meteen uit laten schrijven uit Nederland. Daar zijn ze zich dus nu wel van bewust. Vind het wel sneu dat het zo negatief heeft uitgepakt voor ze.

Maar toch heb ik ook ergens het idee dat ze er te naïef over denken/dachten en (te) slecht voorbereid van start gaan. Zoals het willen oprichten van een floatcentrum in Roden. Dat ging uiteindelijk ook weer niet door. Nu dan maar weer proberen in Gieten… Maar daar is wel weer een crowdfunding voor nodig om het geld bij elkaar te krijgen. Ik snap dat ze nu ook weinig zullen hebben om van rond te komen, maar dan is de vraag of je (nu) wel weer zoiets moet opstarten. En of er dus inderdaad wel mensen zullen zijn die hun “sponsoren”. Daarom zoeken ze nu natuurlijk ook de publiciteit op en vermelden ze hun blog. In de hoop dat die vele kijkers van Ik Vertrek het hun alsnog gunnen en gaan doneren. Maar persoonlijk denk ik dat dat ze ook tegen gaat vallen :grimacing:

Maar ja, zo denk ieder er het zijne van. Toch hoop ik uiteraard op het beste voor ze. Het lijken me namelijk wel echt twee hele lieve mensen die er het beste van willen maken met elkaar. En ze hebben het toch samen allemaal nog gered!

Zo, een heel verhaal, maar ik wilde toch nog even wat uitgebreider reageren :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja hier sluit ik me bij aan.

Ik snap dat het zuur is, maar misschien moet je idd eerst weer even werken en wat reserves opbouwen.

Ik zou zon crowdfunding zelf ook nooit steunen.

1 like

Niet specifiek aan jou gericht, maar in Noorwegen was het toch in eerste instantie de bedoeling om een B&B op te zetten? Maar later ging het ineens over dat floatcentrum. Dat heb ik de hele aflevering niet begrepen :thinking:

Als ik de reacties hier mag geloven dan ga ik me vanavond wel vermaken met het kijken van deze aflevering!

3 likes

Lekker dobberen in het water ipv slapen in een bed :sweat_smile:

1 like

Ik kon het niet laten en zit toch al tijdens de lunch te kijken. ‘It feels very warm inside. How you eh eh heette welcome’ hahaha of zei ze ‘heet us welcome’? In ieder geval een prachtige zin. Ik kan bijna niet geloven dat ze echt 10 jaar aan voorbereiding hebben gedaan, dan had je die bureaucratische dingen toch al verder op orde voordat je die kant op ging? Maar goed, wel sneu voor ze dat het niet gelukt is als je het zo graag wil.

3 likes

Ik kan me ook niets voorstellen bij die tien jaar voorbereiding? Waarschijnlijk was het negen jaar lang dromen en werd het het laatste jaar wat concreter.

3 likes

Die Andrea is ook wel echt te negatief ingesteld. De hele aflevering heeft ze zitten huilen, meerdere keren gezegd dat ze niet kan slapen van de stress en eenmaal in Nederland was haar man 7 dagen aan het werk terwijl zij het nog niet aankon. Het is niet echt een doorzetter of aanpakker en het glas is altijd half leeg.

5 likes

Oh ik zit dit echt jankend te kijken, wat ontzettend zielig dat het dan mislukt en je dan op een caravan moet wonen en twee banen aanneemt, 7 dagen per week. Arme arme man. En ik snap die vrouw echt helemaal, het is echt super kut om tegen je zin terug te zijn in Nederland met je dromen en illusies kapot. Ik zou ook zo verlamd zijn zoals zij is, dat kan echt ontzettend pijn doen.

Na alle berichten hier en op FB moet ik deze aflevering gewoon een avondje met mijn moeder terugkijken.

5 likes

Stik lekker in je tarotkaarten

Ik vond Benny nog best een leuke kerel. Zo’n Andrea slurpt toch alle levenslust uit je?

Het is gewoon zo’n typische zure zeurkoe. Die ligt te floaten in azijn.

8 likes