Nou vlak ook de PvdA niet uit hoor! We schaffen overdrachtsbelasting af zodat starters meer kunnen bieden en huizen alleen maar duurder worden.
En dan verbaasd zijn dat dat ook daadwerkelijk gebeurtā¦
Verder eens de vvd zit er alleen maar voor vermogende boomers die spugen op millennials. En geen word bestand in een pdf kunnen opslaan.
@tessel š„² ja zij zijn eigenlijk inderdaad de echte slachtoffers in deze situatie.
Maar even (@kleinmeisje en iedereen) en dit is wel belangrijk: in heel veel (of allemaal maar dat weet ik niet) heb je een vergunning nodig om een huis/appartement/pandje te verhuren. En je kan je heel makkelijk via de website van de gemeente inschrijven en dan krijg je alle vergunningaanvragen in jouw buurt te zien.
Mocht je het idee hebben dat huizen verhuurd worden zonder vergunning is dat woonfraude en dat kan je melden via de gemeente en dan starten ze een onderzoek.
Je kan overigens ook bezwaar maken tegen vergunningaanvragen en/of jouw zienswijze indienen. En dat is heus niet alleen voor zure boomers want iedereen verdiend een prettige buurt.
Ik realiseerde me dat eigenlijk nooit maar dat kan je dus gewoon doen dus bij deze.
Klagen over boomers die pandjes opkopen is 1 ding maar daadwerkelijk actie ondernemen is nog veel beter!