Ik denk niet dat dat mijn mening is alhoewel ik onteigening wel een redelijk drastische maatregel vind. (Als we nou gewoon niet eerst alle boomers hadden ingeënt was dat ook een oplossing geweest… Just saying)
@Shaaar nou de gemiddelde boomer koopt een extra appartementje voor de verhuur en als pensioentje zodat wij onze mooie hoofdjes nier hoeven te breken over ingewikkelde dingetjes als hypotheekrenteaftrek 🥲
Ik zie de laatste tijd wel veel meer opinie stukken over hervormingen op de woningmarkt en ik hoop echt dat het nieuwe kabinet daar meteen mee gaat beginnen (aangezien de volgende verkiezingen hopelijk over 4 jaar zijn en ze dan minder bang zijn voor het boomer electoraat). Behalve als de PvdA zich ermee gaat bemoeien want ik vind het echt knap hoe die elke keer allemaal regelingen verzinnen die precies het tegenovergestelde doen wat de bedoeling was.
@Madam-Mikmak ja waarschijnlijk zitten er meer boomers in de situatie die jij omschrijft dan die ik hierboven schetste en dan kan je idd welwillend zijn maar als je maandlasten dan dusdanig omhoog gaan dat je het eigenlijk niet kan betalen, dan ga je die stap natuurlijk ook niet zetten.
Ik geef echt graag af op boomers en hun zak geld en pandjes en mondkapjes onder hun neus enzo maar de gemiddelde boomer zit er niet ZO florissant bij (alsnog florissanter dan onze generatie…)
Zou het generatie conflict wat de woningmarkt (oh ennnn corona 🥲) is iets nieuws zijn of was dat in het verleden ook al een generatie conflict?
Trouwens volgens het fd gaat na de beste maanden (mei juni) de hypotheekrente weer wat stijgen. Ben benieuwd wat er dan gebeurt.