dit doe ik ook altijd! heb geen vershoudfolie meer in huis, borden werken echt prima
Wat zou jij dan nog met een strijkijzer doen en niet met de stomer? Ik heb best wat kleding die ik heel weinig draag omdat er van die stomme kreukjes inzitten. Hang ik nu soms even uit in de badkamer als ik douche en dan is het ook wel enigszins kreukvrij dus een stomer lijkt me ideaal. Maar kan me voorstellen dat de overhemden van mijn vriend wel echt even gestreken moeten worden voor de vouw?
Ik gebruik Shout spray en krijg daar vrijwel alles mee uit (etensvlekken op witte kleding, vetvlekjes, bloed). Eens in de zoveel tijd week ik de witte shirts en hemden van mijn vriend in een badje met Vanish Oxi White poeder voor de gele okselvlekken. Enige dat ik er op deze manier nog niet uit heb gekregen is een rode pizzasaus vlek uit een wit dekbed maar twijfel enorm of ik daar wel shout op heb gedaan.
Even geprobeerd, niet alle borden sloten even goed aan. Maar met één type bord wel een goeie combi denk ik! Is weer wat duurzamer, thanks!
Ik probeer de laatste tijd hier en daar geld te besparen. Ik gebruik nu vooral azijn. Voor bijna alles eigenlijk. Waterkoker ontkalken, wasverzachter, dweilen, douchecabine, als allesreinger (verdunnen met water), preventief afvoer ontstoppen (in combinatie met baking soda), beestjes van mijn courgetteplant weren. Het is écht een wondermiddel! Super goedkoop ook en helemaal eco als je de natuurvariant neemt:blush: De geur ruik je echt max. 10 seconden! Ik begin het zelfs lekker te vinden:grimacing: Voorheen kocht ik altijd dure sprays van Methos en Dettol, maar nu ben ik azijn fan. Tip voor jullie!
Om de zoveel maanden moet ik nieuw ondergoed kopen omdat ze binnen no-time slijten in de wasmachine. Bij de mooie broekjes blijven de katoendelen heel maar de mooie gedeeltes , eestade randen, scheurenn gewoon af. Krijg je zo’n ongewild Marlies Dekkersstijl ondergoed. Kost echt onnodig veel geld zo. Ik was ze nu op 60+ graden en ik vermoed dat het bijbehorende centrifuge programma (1400) misschien te heftig is ofzo?
Hoe doen jullie dat?
Ik was ondergoed altijd via het delicaat programma en pas het toerenaantal voor centrifugeren aan.
Kan dat voor 60 graden?
Ik was het op 50 graden en 1200 roeren. Bij mij gaat er eigenlijk niks kapot
Heb je een haakje oid in de trommel zitten?
Ik zou ze sowieso in een waszakje doen, scheelt al heel veel.
Het nadeel van een waszakje was bij mij dat ze niet goed schoon werden
Als jullie de ramen op de eerste verdieping lappen, wat voor ladder gebruiken jullie dan? Of hebben jullie zo’n lange telescoopsteel oid. Ik had laatst de telescoopladder van de buurman geleend en ik vond dat zo wiebelig en onveilig voelen, dus ik ben benieuwd of jullie andere tips hebben.
Dikke omg op mezelf. Ik ging altijd gewoon met een doekje langs de tegels, ik dacht dat dat genoeg was. Ik heb nu met een een mengsel van sodiumpercarbonaat en Castile zeep met een boormachineopzetstuk geschrobd en dit kwam er vanaf.
De ramen open en daaromheen hengelen en t ene raam waar ik niet bij kan niet, af en toe de tuinslang erop
Haha zo half deed ik het eerst ook. Uit het ene raam hangen, een constructie met een steel en m’n wisser gemaakt van ducktape en op die manier lukte het half. Nu hebben we gelukkig een glazenwasser, love it haha.
En ik zag dat Bonnie van BijBonnie een magneet schoonmaak unit had gekocht. Volgens mijn herinneringen bleek het wel te werken? Maar don’t know for sure
Dat gebruik je ook bij aquariums en werkt daar heel goed! Maar als je hem perongeluk lostrekt dondert het andere stukje je aquarium in (of je raam af…)
Die van Bonnie had een touwtje! Best handig, maar moet dat touwtje maar lang genoeg zijn, weet niet meer of ze de lengte genoemd had
En er moeten geen steentjes tussen komen, krijg je krassen! Maar dat probleem heb je misschien ook wel alleen met een aquarium
Bij onze ramen gaat dat helaas niet, ik moet echt van buitenaf met een trap. Maar misschien dat we ook maar gewoon een glazenwasser in gaan huren.
ik na het lezen van de kreukels/strijken discussie. Woon nu al 10 jaar op mijzelf maar strijk nooit. Maar loop dan ook wel vaak met kreukels in kleding. Oops. Heel af en toe stoom ik een blousje maar thats it. Unsuccesful adulting. Maar een spijkerbroek stomen heb ik nog nooit van gehoord dat is bij het aantrekken toch gelijk glad?