Huishoudtopic #1

Haha zo half deed ik het eerst ook. Uit het ene raam hangen, een constructie met een steel en m’n wisser gemaakt van ducktape en op die manier lukte het half. Nu hebben we gelukkig een glazenwasser, love it haha.

En ik zag dat Bonnie van BijBonnie een magneet schoonmaak unit had gekocht. Volgens mijn herinneringen bleek het wel te werken? Maar don’t know for sure :joy:

Dat gebruik je ook bij aquariums en werkt daar heel goed! Maar als je hem perongeluk lostrekt dondert het andere stukje je aquarium in (of je raam af…)

1 like

Die van Bonnie had een touwtje! Best handig, maar moet dat touwtje maar lang genoeg zijn, weet niet meer of ze de lengte genoemd had

En er moeten geen steentjes tussen komen, krijg je krassen! Maar dat probleem heb je misschien ook wel alleen met een aquarium

Bij onze ramen gaat dat helaas niet, ik moet echt van buitenaf met een trap. Maar misschien dat we ook maar gewoon een glazenwasser in gaan huren.

:grimacing: ik na het lezen van de kreukels/strijken discussie. Woon nu al 10 jaar op mijzelf maar strijk nooit. Maar loop dan ook wel vaak met kreukels in kleding. Oops. Heel af en toe stoom ik een blousje maar thats it. Unsuccesful adulting. Maar een spijkerbroek stomen heb ik nog nooit van gehoord dat is bij het aantrekken toch gelijk glad?

Af en toe de glazenwasser bellen🤣

1 like

Wat zijn de echte essentials qua schoonmaakspullen (of ander huishoudgerief/gadgets)? Ik ga binnenkort op mezelf wonen en moet van 0 beginnen met aankopen.
Ik dacht aan allesreiniger, ruitenreiniger, kleine swiffer, swiffer wetjet. Mis ik iets?

Degelijke stofzuiger aan een betaalbare prijs-tips zijn ook welkom! Gaat om een appartement van +/- 75 m²

1 like

Koop deze ipv de wetjet! Dit ding is echt fantastisch. En een extra emmer. Dan maak je sopje in de extra emmer en dweil je een deel, en dan in dit apparaat gaat met dat pedaaltje gemakkelijk het vieze water eruit.

Koop ook wat zakken/pakken soda, krijg je gemakkelijk deze dweil mee schoon (soda + heet water ff weken) en soda kun je voor heel veel schoonmaak klusjes gebruiken.

Schoonmaaksponzen en microvezeldoeken zou ik gewoon bij de action kopen.
Daar hebben ze ook schuursponsjes met soort poeder erin, werkt goed bij mij voor onderkant van pannen enz.

2 likes

Ik ben echt fan van natriumpercarbonaat/sodiumpercarbonaat. Dat is een poedervorm van waterstofperoxide en werkte als bleek maar dan veel beter voor de natuur. Je kan een theelepel met kokend water mengen en dan heb je hetzelfde effect als bleek. Werkt ook heel goed voor witte was, thee-aanslag, doorlekvlekken en voegen, zoals je hierboven kunt zien. Je kan het online of bij Dille en Kamille krijgen.

Ik gebruik alleen dat, azijn, soda, Castile zeep, afwasmiddel en een ecologische toilet reiniger en daar krijg ik in principe alles mee schoon.

7 likes

@Vivre @chasingrainbows @Acculader heel erg bedankt voor de tips!! Van thuis uit heb ik niet zoveel huishoudelijke kennis meegekregen, dingen als soda en natrium/sodiumpercarbonaat zijn nieuw voor me. Hier kan ik echt iets mee! :slight_smile:

1 like

Groene zeep, schoonmaakazijn, microvezel doekjes, een kruimeldief/blik en veger voor kleine vuiltjes, wondersponsjes, van die sponsjes waar zeep uit komt en de action heeff een sponsje op een stok waar je afwasmiddel in kan doen, dat vond ik handig voor afwas, en een paar pakken vochtige wegwerp schoonmaakdoekjes

1 like

Ik lees in dit topic zo vaak dat azijn overal voor te gebruiken is. Maar… hebben jullie het dan over echte azijn (wat je ook door bijv je eten kan doen) of schoonmaakazijn? :redface: Asking for a friend :rofl:

Ik gebruik gewone azijn en dat werkt prima. Vind het handig dat ik dan 1 fles kan gebruiken voor het eten, maar ook als wasverzachter, ontkalker, etc.

2 likes

Ik gebruik inderdaad ook gewone natuurazijn.

Ik gebruik schoonmaakazijn

Schoonmaakazijn is een stuk krachtiger dan natuurazijn. Je kunt beide gebruiken voor schoonmaken, maar mogelijk gaat het met schoonmaakazijn dus sneller/beter (bij lastige dingen, zoals kalk verwijderen). Een fles schoonmaakazijn kost maar 40 cent, dus voor de prijs hoef je het niet te laten.

1 like

Ben ik weer met mijn harde handdoeken :stuck_out_tongue:
De tips hebben wel iets geholpen maar ze blijven aardig hard zonder wasdroger. Nu zag ik af en toe zo’n kledingstomer voorbij komen. Zou iemand met zo’n stomer eens een harde handdoek willen stomen en kijken of dat helpt? Dan ga ik er ook meteen een aanschaffen :laughing:

1 like

Ik heb zo een eco egg voor in de droogkast. Werkt echt goed voor zachte handdoeken!
Edit: oeps je bedoelt een droogkast met een wasdroger denk ik :grin: dan helpt mijn tip niet, sorry!

Weet niet of de tip al gegeven is maar neutral wasmiddel helpt enorm!

1 like