Huishoudtopic #1

Ik heb laatst bakpoeder erop gegooid en dan uur of 4 laten zitten en dan dat opzuigen met de stofzuiger. Werkte hier wel goed!

2 likes

Ik zou hem als ik jou was helemaal natmaken (dus alles, niet alleen waar de vlekken zitten) eventueel met een sopje met een minibeetje shampoo. Laten drogen aan de lucht (dus niet op de verwarming of in de zon) en dan opborstelen met een suede borstel (met van die kunstof pinnetjes)

1 like

Deze spray werkte bij ons top toen er een ongelukje was gebeurd op de bank:

1 like

Papje maken van water met groene biotex, dat breekt de enzymen af en dan is voor de katten de geur er ook uit. Met gewoon schoonmaakmiddel ruiken wij het niet meer, maar katten wel en blijft het een interessante plek om er weer te plassen.

3 likes

Onze dochter van bijna 2 heeft vanochtend in de tuin met water gespeeld, daarbij is haar spijkerbroek nat geworden en nu zitten er in haar witte romper allemaal blauwe vlekken. Gelukkig maar een romper, maar kan ik iets doen om dit te voorkomen? Het is geen hele donkere broek en hij is al een paar keer (op 30 gr) gewassen.

Iemand toevallig nog goede tips voor het schoonmaken van je oven/bakplaat?

Groetjes Gerda

Ik heb laatst mijn oven en bakplaat weer helemaal schoon gekregen met the pink stuff en een metaalsponsje! Hij is echt weer zoals nieuw!

2 likes

Baking soda en azijn.

2 likes

In een vuilniszak met een scheut ammoniak, goed dichtbinden, hele nacht laten staan en dan afspoelen, dan veeg je alles er zo af met een sponsje.

4 likes

Waar heb je the pink stuff gekocht? :blush:

Bij de Big Bazar!

1 like

Ah super thanks! Ik was het nog nooit in een winkel tegengekomen haha maar dan ga ik op zoek!

De spijkerbroek een nacht laten weken in een emmer met koud water en azijn. Hierna zou de broek niet meer moeten afgeven.

1 like

Ik had gisteravond een bakje van die zoete pepertjes in olie op de stoffen bijrijdersstoel van mijn moeders auto gezet en dat is gaan lekken :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: Hoe krijg je zo’n vlek er uit zonder wasmachine? Afwasmiddel erop doen en dat dan schoon deppen ofzo? H

Ik zou de vlekken insprayen met de gewone gele Dasty, een paar minuten laten inwerken en dan met veel water en een doek de stof schoon proberen te wrijven. Daarna met de deur open laten drogen, het is mooi weer vandaag dus het droogt relatief snel.

Iemand heeft ooit hier deze link (Combi-magnetron schoonmaken met groene zeep en ammonia werkt! ⋆ Eigenwijs Blij) geplaatst en dat was het enige dat ook werkte bij mij. Baksoda en citroen etc. werkte niet.

5 likes

@Virago @Suikerklontje De pasta vlek is er trouwens nog uit gegaan door Dasty! Dus super bedankt voor de tip :blush:

3 likes

Welk spul is dit? Onze oven kan ook wel een poetsbeurt gebruiken.

Weet iemand misschien wat goed werkt om vlekken uit marmer te krijgen? Ik weet niet wat voor vlek het is, maar het is geel verkleurd. Online vind ik heel veel verschillende dingen, maar ben wel benieuwd of iemand hier een goede tip heeft. Ik weet ook dat ik er laatst ergens een filmpje over heb gezien maar ben vergeten waar of wat ze deden haha :sweat_smile:

Van de Kruidvat. Weet zo niet hoe het heet maar een spuitbus die ze daar verkopen speciaal voor oven etc. Kost maar een paar euro.

1 like