Ah super thanks! Ik was het nog nooit in een winkel tegengekomen haha maar dan ga ik op zoek!
De spijkerbroek een nacht laten weken in een emmer met koud water en azijn. Hierna zou de broek niet meer moeten afgeven.
Ik had gisteravond een bakje van die zoete pepertjes in olie op de stoffen bijrijdersstoel van mijn moeders auto gezet en dat is gaan lekken Hoe krijg je zo’n vlek er uit zonder wasmachine? Afwasmiddel erop doen en dat dan schoon deppen ofzo? H
Ik zou de vlekken insprayen met de gewone gele Dasty, een paar minuten laten inwerken en dan met veel water en een doek de stof schoon proberen te wrijven. Daarna met de deur open laten drogen, het is mooi weer vandaag dus het droogt relatief snel.
Iemand heeft ooit hier deze link (Combi-magnetron schoonmaken met groene zeep en ammonia werkt! ⋆ Eigenwijs Blij) geplaatst en dat was het enige dat ook werkte bij mij. Baksoda en citroen etc. werkte niet.
@Virago @Suikerklontje De pasta vlek is er trouwens nog uit gegaan door Dasty! Dus super bedankt voor de tip
Welk spul is dit? Onze oven kan ook wel een poetsbeurt gebruiken.
Weet iemand misschien wat goed werkt om vlekken uit marmer te krijgen? Ik weet niet wat voor vlek het is, maar het is geel verkleurd. Online vind ik heel veel verschillende dingen, maar ben wel benieuwd of iemand hier een goede tip heeft. Ik weet ook dat ik er laatst ergens een filmpje over heb gezien maar ben vergeten waar of wat ze deden haha
Van de Kruidvat. Weet zo niet hoe het heet maar een spuitbus die ze daar verkopen speciaal voor oven etc. Kost maar een paar euro.
Bij mij gelukt met waterstofperoxide, gewoon van de Kruidvat maar dat zou ik wel voorzichtig op een niet zichtbare plek testen. Was bij mij trouwens op wit marmer, weet niet of dat op alles kan.
Ah top dan ga ik dat proberen! Dit is lichtgrijs marmer, dus wie weet werkt dat ook wel!
Bedankt voor het (steeds) benoemen van Dasty! Ik heb dankzij jou smeer uit m’n broek en tas gekregen Zo blij! Het zat ook op witte delen en daar is het zelfs uit gegaan.
Ik heb wat plakband/tape resten op oppervlakken. Hoe krijg ik dit er het beste af? Is er een middeltje dat helpt of moet ik echt speciaal spul kopen.
Met nagellakremover krijg je dat er heel makkelijk vanaf! Maar dat kan ook het bescherm-/verflaagje van het oppervlak meenemen, dus ik zou er wel voorzichtig mee zijn, maar op glas werkt het perfect.
Met wasbenzine!
Haha graag gedaan! Ik voel me wel steeds een huismoeke/aandelenhouder als ik het zeg, maar ik geloof er gewoon erg in
@marley Afhankelijk van hoe het erop zit, werkt een beetje speeksel en wrijven met je vinger soms ook. Dat is een goede eerste om te proberen want daar beschadig je niet mee.
Pindakaas! Redelijk dikke laag er opsmeren, ongeveer tien minuten laten zitten en dan er overheen wrijven.
Ik zweer bij dit spul:
https://www.eco-logisch.nl/Almawin-Reiniger-Sinaasappel-olie-500-ml-11290
Niet alleen voor plakresten, maar voor nog veel meer toepassingen. Het ruikt heerlijk en ik heb al vaak ‘onmogelijke’ vlekken kunnen verwijderen hiermee. Het is ook perfect voor strepen (van schoenen) die bijvoorbeeld op een houten trap zitten etc. Zuinig in gebruik en ecologisch.
Nagellakremover werkt ook maar afhankelijk van het materiaal waar het op zit, kan dat ook beschadigen of dof worden. Wasbenzine is in die zin veiliger maar het stinkt wel enorm.
Haha, ik vind het juist leuk dat je het zo vaak benoemt. Ik gebruik het wel in de keuken bij het fornuis bijvoorbeeld, maar had er nooit aan gedacht om het op vlekken in kleding te sprayen.
Iemand een goede tip hoe ik het glazen raampje van mijn oven weer schoon krijg? Dasty doet zijn werk niet daar in ieder geval haha. Er komt wel zooi af, althans als ik het doekje uitspoel zie ik er vies spul uitkomen maar raampje is nog steeds geel en vettig.