Huishoudtopic #1

Ik lees dit topic en ik vind dat ik nu ook een Dyson en een stoomreiniger nodig heb. Haat schoonmaken dus als dit het makkelijker maakt haha!

Met een stoomreiniger kun je bijv. de badkamer goed schoon krijgen dat je niet meer met schoonmaakmiddel en een (schuur)spons / doekje hoeft te boenen?

Ik ben dus echt een smeerkees en elke keer als ik één vlieg zie ben ik bang voor maden. Gelukkig nog nooit iets gevonden… Enige ongedierte waar ik last van heb zijn zilvervisjes / papiervisjes. Ze zitten ook in de bank dus die moet ik echt vaker stofzuigen. Ik heb nu ook een vochtvanger bij de Action gehaald en hopelijk doet dat ook iets. Ik las namelijk dat de bank ook heel vochtig kan worden ofzo.

Nog meer tips voor ventilatie / luchtreiniging in huis? Ik woon in een appartement waar ik niet ramen en deuren tegen elkaar kan open zetten dus alles open zetten geeft niet echt een lucht-doorstroom helaas… Ik ben ook aan het kijken naar een apparaatje voor luchtreiniging of een essentiële olie diffuser ding. Heeft iemand hier ervaring mee? Of planten die de luchtkwaliteit in huis verbeteren?

Als je niet alles open kan zetten is misschien een ventilator voor het raam een idee. Die de lucht naar binnen blaast.

1 like

Oh ja! Dat las ik laatst ook al ergens. Thanks! Of andersom om de warme lucht van binnen naar buiten te blazen. Nog niet geprobeerd dus dat moet ik maar eens doen.

Ik gebruik hetzelfde wasmiddel als mijn ouders en toch ruikt mijn kleding niet meer zo lekker fris als toen ik nog thuis woonde. Wij hebben de wasmachine van mijn vriend in gebruik, die is volgens mij eerst van zijn ouders of oma geweest dus gaat al een tijdje mee, maar er zit gewoon een bepaald geurtje in dat ik niet vies vind, maar ook niet heel lekker. Heb al meerdere keren een kookwas gedraaid, beide met en zonder wasmiddel, heb de rubbers meerdere keren schoongemaakt dus ik denkt dat het ergens van binnen zit. Wat kan ik er nog meer ingooien om die geur eruit te krijgen? (Schoonmaak) azijn ofzo?

Ik draai wel eens een was op 95 graden met twee vaatwastabletten erin. De ecologische van AH eigen merk gebruik ik zelf. Ook probeer ik eens in de zoveel tijd een handdoekenwas te draaien op 60 graden.
Merk dat het bij mij namelijk heel erg gaat stinken als ik vaak op een lage temperatuur was.

Ik ben op zoek naar een nieuw strijkijzer. Hebben jullie tips? Heb verder geen specifieke wensen en prijs is ook niet zo relevant, wil gewoon een hele goede die strijken iets makkelijker maakt haha

Ik heb een Philips stoomstrijkijzer gekocht bij de Blokker voor €20
Ben er echt heel erg tevreden over. Durf alleen het type niet te noemen, daar heb ik geen idee meer van. Het is een blauw met wit strijkijzer.

Die van de Action voor €11,-. Heeft een keramische zool en stoomfunctie. Meer heb je niet nodig en doet het als een trein.

Ik ga deze vraag ook hier stellen:

Mijn gootsteen (keuken) is verstopt!
Iemand fijne tips? Het liefst tips die je zelf eerder hebt geprobeerd, op internet staat zooo veeeeel…
Anders moet ik de huisbaas mailen. Maar misschien kan ik het zelf?

@anon31745129 kwam al met de HG Vloei­ba­re ont­stop­per iig.

ik moet zeggen, ik heb wel net uit paniek een aantal keer met zo’n ontstopper zitten spelen. misschien heb ik het daarmee erger gemaakt? haha

De zwanenhals open maken en schoonmaken!

2 likes

Thx. Merk nu dat het in de badkamer ook is… dus wellicht is het ernstiger dan ik denk hm

Nja het is iig de moeite om alsnog te proberen! Is zo gepiept (alleen wel smerig).

1 like

JA heb indd een filmpje gezien over hoe het moet. Zag er makkelijk uit
Straks even proberen iig

Tag me straks als je wilt maar even met een update of het gelukt is/geholpen heeft :wink: Succes!

1 like

thx! zal ik doen! Nu eerst even HG ontstopper halen.

Huh? Waarom dan niet eerst openen? Dan heb je dat spul misschien helemaal niet nodig joh!

o ja ik las dat het sws goed is om de boel eens in de tijd door te spoelen met soda (of zo’n spul). ik ga zometeen boodschappen doen en dan wil ik dat voor de zekerheid meenemen.

ik ben er net achtergekomen dat mijn zwanenhals gebeuren veel ingewikkelder in elkaar zit dan op de video’s? haha, kijk. of zie je het wel :stuck_out_tongue:

foto

Ik zou niet eerst HG erin doen en het daarna pas openen. Stel je voor dat het wel verstopt zit en je opent het daarna, dan krijg je al dat chemische spul ook op jezelf en waar het nog meer kan lekken. Of in ieder geval goed oppassen en handschoenen aantrekken

3 likes

Als je hem open maakt even goed opletten met het stopcontact daar!

3 likes