Ondanks het wassen op 30 (soms 40) graden, heb ik er nog weleens gekrompen kleding tussen zitten. Help? Voornamelijk shirts van mijn vriend.
Watvoor stof is dat? Viscose krimpt namelijk vrij snel, maar is wel weer terug te draaien dmv strijken.
Er zit geen label in dit shirt, maar het lijkt me gewoon katoen?
Dan durf ik het niet te zeggen eerlijk gezegd
Van wat ik op de foto kan zien moet je de bovenste ring losdraaien en kan je hem er dan vanaf halen (de ring blijft aan de pijp zitten en kan wanneer hij los is een klein stukje omhoog schuiven). Het is idd geen standaard zwanenhals. Je kan ook eerst die dop eraf draaien en kijken of je zo iets kan doen als je niet gelijk het hele ding los wil halen.
Voor je hem loshaalt/openmaakt wel eerst een bakje of een schaal eronderzetten he. Meestal komt er wel wat water en/of prut uit.
Bakingsoda met azijn. Onze wasbak in de badkamer was verstopt/liep heel slecht weg. Alles geprobeerd. En dit was de oplossing. Dus nu doe ik het standaard 1 keer per 3 weken ofzo.
Een keer ontstopper erdoor gooien kan niet veel kwaad hoor, als je het maar niet wekelijks doet. Als je het zeefje erop legt, haal je dan wel na elke douchebeurt het haar er vanaf? Als je een foto van je putje stuurt kunnen we misschien zien hoe je hem eruit kan halen (wie zegt trouwens dat dat kan?).
Zeefje komt sowieso haar doorheen, ik heb er een liggen en daar haal ik elke keer een pruik uit en eens in de maand nog eens een hele dot haar uit het putje.
Zou gewoon proberen met een gewone ontstopper, beetje water laten lopen en dan ontstoppen. Dan krijg je doorgaans de meeste zooi eruit, ik moet er wel soms van kokhalzen.
Hebben hier meiden een huishoudelijke hulp/poetsvrouw gevonden via een site oid?
Wij zitten daar over na te denken maar hoe kom je daar dan aan en hoe weet je of diegene goed is? En blijf je dan zelf thuis of wat?
Kokend water er ovrheen! Dan gaan iig alle eitjes etc dood
Oh zie nu dat je bericht al van langer geleden is, hoop dat t inmiddels al goed is gekomen!
Niet via een site maar gewoon via via.
Erg tevreden mee. Ze komt om de week 3 uurtjes.
Ze komt als wij weg zijn dus daar is we wat vertrouwen voor nodig.
Ik zou niet meer zonder willen haha!
Ik heb een aromatherapie diffuser van AliExpress! Je hebt 2 soorten: ultrasone en stoom. Ik heb de ultrasone versie en ben er erg tevreden mee! En bij de tuinen is het 2e flesje essentiĆ«le olie nu aan ā¬1
Hoe krijgen jullie je was zacht? Het ligt echt aan mij(n manier van wassen) denk ik. Mijn ouders hebben bijv altijd heeeele zachte handdoeken en toen ik 1 handdoek had meegenomen en thuis had gewassen was ie daarna hard. Zo heet was ik niet 30/40 gr, 2-3 keer spoelen. Of centrifugeer ik te hard? Hij kan tot 1400 toeren, maar ik zet em altijd lager.
Ik gebruik hetzelfde wasmiddel en wasverzachter als mān moeder dus dat is het ook niet. We wonen in dezelfde stad dus ons water is even āhardā.
Help me.
Doet zij ze in de droger? En jij?
Centrifugeren kan er wel mee te maken hebben denk ik. Dat als zij was vochtig ophangt en jij drijfnat (even overdreven), dat het op een andere manier droogt.
Allebei geen droger haha vergeten te vermelden. Ok, handdoeken mogen wel een beetje hard zijn. Maar ik wil graag zachte kleren!
Bij mij worden de handdoeken zacht als ik ze in de droger doe en ze blijven hard als ik ze ophang.
Wat scheelt is als ze hard zijn dat je ze even uitklopt, dan gaan de haren anders staan en worden ze zachter
Als ik mijn handdoeken even uitschud voor ik ze opvouw worden ze ook iets zachter.
@Sav @Kryptonite @Boommm @anon31745129 en nog een aantal met tips, dank jullie.
open gedraaid maar daar zat iig geen verstopping, dus het zit toch iets dieper. ook omdat mijn wasbak in de badkamer er schijnbaar mee verbonden is omdat die ook niet meer loopt. bij allebei blijft het water staan.
Durf er ook niet mee aan de slag omdat ik dit appartement huur. toch HG geprobeerd, ook niets geholpen.
dus ik moet de huisbaas straks bellen om te vragen of hij een loodgieter kan sturen. dank voor het meedenken he!
update: niets heeft gewerkt helaas tegen mijn verstopping! loodgieter moest ingeschakeld worden en het een en ander aan vet moest eruit worden gezogen. het zat vastgekleefd aan de randen.
ik veeg vaak vet van mijn pannen af met een papiertje om ze vervolgens los weg te gooien, maar die loodgieter zei dat dat zich na zoveel tijd toch ophoopt van alle pannen Ć¼berhaupt te wassen, waarschijnlijk ook nog van de bewoonster voor mij. dus dat
Oh nasty! Ik heb dat ook wel eens gehad met een huisgenoot die niet doorhad dat kokosolie stolt bij lagere temperaturen