Badkamer handdoeken na 2x gebruiken, gastendoekjes uit toilet en handdoeken en theedoek om de 2 dagen. Vaatdoek dagelijks
Douchematje 2x per week, douchegordijn 1x per week hoe doen andere dat met een douchegordijn?
Welke app gebruik je hiervoor? Ik zoek nog een goed systeem
Wat zijn jullie schoon qua badhanddoeken haha.
Ik gebruik mijn handdoeken vaak een halve week soms een hele haha. Douche elke dag, soms 2x per dag. De badmatten probeer ik eens per week in de was te doen.
Doeken in de keuken vervang ik elke dag of om de 2 dagen. Ligt eraan of ik ze veel gebruik. De doek om het aanrecht etc mee te doen vervang ik elke dag. Soms vergeet ik het en dan ruikt hij meteen mega zuur.
Vaatdoek 1x per dag
Thee en keukenhanddoek om de 2 dagen
Handdoek gebruik ik 2 keer
Heb geen badmat en ook geen gordijnen.
Beddengoed verschoon ik elke zondag. In mijn ideale wereld zou ik ook nog elke dag mijn kussensloop willen vervangen (heb echt een k*thuid) maar in de praktijk komt daar niks van terecht.
Omg ik voel me vies haha (nee niet echt, ik zweer dat ik schoon ben en lekker ruik).
Handdoeken na 3-4x (soms langer als ik de tel kwijtraak of t vergeet), keukenspul 1x per week (max) en mn badmat 1x per half jaar ofzo (en dan voel ik me een zeer geslaagde volwassene omdat ik er uberhaupt aan denk om dat te doen)
Mijn badmat staat er voor de sier, ik ga daar nooit met natte voeten op staan. Ik ga altijd op een oude shirt staan die ik daarna toch moet wassen. Mijn handdoeken gebruik ik twee keer. Mijn theorie is dat je schoon bent nadat je bent gedoucht. Maar toch wil ik het niet te vaak gebruiken omdat er huidschilfers op komen en dat is een bron voor bacterieen.
Omg een badmat. Zoiets was ik helemaal vergeten dat die dingen nog bestaan wij hebben thank god vloerverwarming, had er niet aan moeten denken dat je die ook nog moet wassen.
Hebben jullie nog een goede truc om een vriezer schoon te maken? Die blokken ijs zitten bij mij altijd zo vast en wil niet te lang het eten uit de vriezer hebbenâŠ
Heeft iemand hier een ruitenreiniger, zoân ding dat het water weer op zuigt zeg maar? Het lijkt mij ideaal, ook voor de douche bijv. Heb het idee dat het mân leven zou beteren, maar ik ben al vaker bedrogen uitgekomen als ik dat idee had dus zou het graag ontkracht dan wel bevestigd zien door mensen hier
Er zijn mensen die viezer zijn
Probeer een enzym reiniger. Goed nat sprayen en laten werken voor 5 minuten. Het enzym weekt de vlek los en brengt het naar de oppervlakte. Na paar minuten dep je de vlek er zo af met een vel keukenrol.
Zou je je lijst willen delen? Ben nog een beetje zoekende in hoevaak ik dingen wil wassen en/of schoonmaken.
Heel veel verder dan koken water sprayen en föhnen kom ik helaas niet. Probeer anders zoveel mogelijk je vriezer leeg te eten voor je gaat beginnen. En je eten in een bak met ijsklontjes te leggen.
hahaha ja thank god!! ik ben wekelijks echt een paar uur kwijt aan ook nog de badmat wassen. die dingen zijn ook zo gigantisch veel werk om op te tillen en te verplaatsen
Ik stop altijd mijn eten in een koelbox met een aantal van die bevroren icepacks, dan blijft het redelijk lang oké. In de vriezer zelf zet ik dan een paar bakjes met kokend water met de deur dicht (stekker er natuurlijk wel even uit). Ik heb een kleine vriezer (zo eentje bij de koelkast in) en na een half uurtje zit het ijs wel zo los dat het in grote brokken er uit te halen is. Heel bevredigend om die grote stukken er in één keer uit te halen haha.
Ja, dat wil ik dus ook! Normaal ben ik altijd aan het âhakkenâ met een mes, maar dat schiet gewoon niet op.
De föhn er op zetten, dan ben je in een half uurtje klaar!
Heb je niet gewoon een defrost functie erop?