Huishoudtopic #1

Voor de kussenloop zoek ik dus ook nog iets. Ook voor mijn man eigenlijk want hij heeft snel vet haar dus hij moet eigenlijk elke avond het liefst of om de 2 avonden een nieuw kussenloop. Maarja, ik wil niet elke 2 dagen mijn beddengoed doen…shitwerk.

En ik vind het niet mooi als je kussenloop niet matched met het dekbedovertrek :sweat_smile:

Kussenslopen in 1 kleur kopen die bij je beddengoed passen? Zo doe ik dat ook

1 like

Ja zit ik aan te denken, heb nu een aantal witte.
Mijn man heeft ook nog eens zo’n lelijk klein kussentje en ik een grote kussen. Dus bij hem zie je heel die sloop zo eruit lubberen.

Ok, first world problems I know.

Ik slaap ook altijd op een klein rotkussentje maar heb gewoon voor de mooi 2 kussens van de action gekocht haha

1 like

Haha, ik merk dat met het thuiswerken mijn wereld zo klein is geworden dat ik me druk maak om alles wat ik in huis zie.

Ga vanavond de ikea site even afspeuren en misschien daar een aantal bestellen. Wil sowieso ook satijnen slopen. Dus mocht iemand tips hebben voor niet al te dure maar wel goede satijnen slopen, ik hoor het graag!

2 likes

Jaaa ik wil ook satijn, ik zou op aliexpress kijken! Echt satijn-satijn is heel erg duur (€80 per kussen geloof ik al…) dus dit is een leuke budget optie.

Satijn zegt iets over hoe het geweven is, je hebt bv ook satijn geweven katoen, maar misschien bedoel je zijde? Ik heb een zijde kussensloop gemaakt van een zijde shirtje ik vond bij de episode, is de goedkoopste optie denk ik :slight_smile:

verkeerde topic…

Heeft iemand tips voor (het geluid) van een lekkende kraan? Hij lekt echt heel erg (een glas vol op een paar minuten), maar de huisbaas wilde pas iemand sturen na de coronamaatregelen (België). Maar we worden echt gek van het geluid ondertussen en het water plaatselijk afsluiten gaat niet…

Washandje of zo’n soort doekje erom heen binden? En misschien ook iets neer leggen waar de druppels vallen. Dan hoor je het geluid van het druppelen wat minder hard.

1 like

Draadje erlangs spannen. Dan loopt het water via die draait en maakt het geen herrie.

2 likes

@KREN een draadje werkt goed maar zou zelf het water wel opvangen voor planten en of de wc. Zo zonde als het allemaal gelijk de afvoer inloopt! Of moet dit in het bewuste leven topic haha.

1 like

Ik heb wel eens gehad dat het zeefje van de kraan zo verkalkt was dat die ook ging lekken. Was dan niet binnen een paar minuten een glas, maar wellicht dat het ontkalken van het zeefje een beetje helpt?

1 like

Ik wil een handig wassorteersysteem. Zit te denken aan zo’n sorteerder op wielen met meerdere vakken. Maar ik twijfel erover omdat deze van stof zijn gemaakt, lijkt me sneller viezig worden?

1 like

ja koop die van kärcher, ik heb al minstens 5 mensen overtuigd en die zijn allemaal om.
je ramen worden er super snel heel mooi schoon mee zonder strepen, en voor je douchecel bijv kun je hem ook prima gebruiken om kalkaanslag te voorkomen.

2 likes

https://www.bol.com/nl/p/aeg-wx7-60c1-ruitenreiniger/9200000100905503/?s2a=

Ik heb deze, erg tevreden mee! Ik heb zelf geen Karcher geprobeerd, maar ik las toen in de reviews dat deze stiller zou zijn, en hij kostte toen maar de helft van een Karcher.

1 like

Krantje vanaf as dinsdag bij de Kruidvat. Ben nu ook aan je twijfelen, woon hier al 2 jaar en nog nooit de ramen gedaan :sweat_smile:

6 likes

groetjesss

46 likes

Miep, what’s going on? Heb je voor het burgerlijke leven gekozen in de tijd dat je van het forum weg was?

ja ik moest even 3 kinderen baren en wat ramen lappen
edit: maar ik was mn badmat nog steeds maar 1x per maand

10 likes