Huishoudtopic #1

ik heb per ongeluk een extra kortingscode gekocht voor de dyson webshop via ing rentepunten (€100 bij besteding vanaf €500). Weet niet of het overdraagbaar is maar als iemand toevallig interesse heeft, laat maar weten, dan kunnen we het proberen!

Ik heb recent de nieuwe Dyson steelstofzuiger gekocht en ik vind het ideaal. Voorheen hield ik echt niet van stofzuigen, omdat ik dan de zware stofzuiger (ook van Dyson) achter mij aan moest slepen. Begin van het jaar een bonus gehad vanwege nieuwe cao regeling en toen met korting voor minder dan 500 de nieuwe Dyson v11 gekocht. Ik gebruik het nu dagelijks, soms wel twee keer per dag (peuter die veel rommel maakt). Gebruiken het ook in de auto. Vind het ook fijner met mijn reuma om deze lichtere stofzuiger te hebben dan eentje die je achter je aan moet slepen. Of het beter is dan andere merken weet ik niet. Het is wel prijzig … ik weet niet of ik zonder de bonus deze stofzuiger zou hebben gekocht (misschien dan de goedkopere versie zoals de V8).

Sorry was voor @1207

1 like

Wij hebben sinds een jaar een steelstofzuiger (Dyson) en het is echt ideaal! Onze kat is nogal een graver in zijn kattenbak, waardoor de keuken altijd vol met grit ligt. De steelstofzuiger pak ik er veel sneller even bij dan destijds onze gewone stofzuiger. Het enige nadeel vind ik dat je wat lastiger in de hoekjes komt (apart opzetstuk voor nodig). Maar doordat die vrij makkelijk te wisselen zijn valt het opzich wel mee.

Ik vind het wel echt het geld waard, pak nu zoveel vaker even de stofzuiger dan voorheen (wat met onze witte kat en donkere stoelbekleding ook wel fijn is).

Oké bedankt voor alle stofzuiger tips :grin: Ik ga hem denk ik voor mijn verjaardag vragen. Of toch een deel. Want die dingen zijn echt pokkeduur haha. Enige probleem is dat ik nog niet echt weet waar ik hem moet hangen, want in de berging zit geen stopcontact. In de extra slaapkamer kan op zich wel maar dan staat ‘ie helemaal aan de andere kant van het huis dan waar ik hem nodig heb

Ik heb in mijn eigen huis zo’n hele dure, altijd love voor steelstofzuigers. Heb nu voor bij mijn vriend een goedkope dirt devil gekocht paar maanden terug en ook zeer tevreden over, en budgetvriendelijk!

1 like

Ik vind hem echt zijn geld waard, ik heb er een van Philips. Heb ook een hele goede zware, deze gebruik ik eens per week, of eens per 2 weken. De steelstofzuiger gebruik ik bijna elke dag of vaker op een dag. Het is zo makkelijk om hem even erbij te pakken als er iets ligt. Na het koken doe ik vaak bv even daar het laminaat.

1 like

Als je nog een budget steel stofzuiger zoekt is dit echt een aanrader. We hebben hem al ruim 1 jaar en nog steeds is het de beste aankoop ooit
https://www.coolblue.nl/share-product/787349?utm_medium=ios-app&utm_source=referral&utm_campaign=product-share

1 like

Wow bedankt voor de tip, die is heel betaalbaar! En momenteel in actie… very tempting haha

Ik heb na wat positieve berichten hier de
Tri star SZ-1980.

Vind hem wel vrij lawaaiig, zeker in kleine ruimtes trekken mijn oren dat slecht. En je moet goed opletten dat je de filter vaak verschoont maar dat is weinig werk. Voor de prijs sowieso een dikke aanrader (85€ bij Bl okker toen)

1 like

Wow die prijs :star_struck: is hij zwaar?

Dat handgedeelte is niet superlicht, maar zou het ook niet echt zwaar noemen. Heb er geen last van

1 like

Wat voor vlekken zijn het? Wat ook kan helpen, indien het witte kledingstukken zijn is ze na het wassen ( of spoelen met soda oplossing vol in de zon te laten drogen. Maar ben bang dat als er al meerdere wasbeurt en overheen zijn gegaan dat niet dé oplossing is :frowning:

Hmm. Kerrie is echt vervelend! Succes!

1 like

Mijn kind heeft een paar maanden geleden kerrie gegeten bij opa en oma en inderdaad, kerrievlekken zijn lastig. Op haar kleding kleurde de vlek ook steeds roze (?) als ik er ossengalzeep op deed. De geelwortel in de kerrie reageert op de zeep en dan verandert het van kleur. Toch heb ik ze weggekregen.
Ossengal er op, goed inwrijven, laten inwerken, uitspoelen. Vervolgens deed ik vlekkenspray van Shout. In laten werken, uitspoelen. Dan weer ossengal. En dat heb ik een keer of 10 herhaald.
Groene Biotex wil ook nog weleens helpen, vers citroensap of afwasmiddel.

1 like

Ik heb deze gisteren besteld en net mijn kleed gestofzuigd, omggggg. Heb die donderdag nog heel grondig gezogen met de oude stofzuiger maar er kwam zo veel zand uit. Hij is nu aan het opladen en ga zo lekker boven zuigen, echt zin in haha.

1 like

Nice!
Ik vind stofzuigen nu ook echt geen vervelend klusje meer :sunglasses:

Deze vraag is vast vaker gesteld, maar hoe vaak verwisselen jullie de handdoeken in de keuken en badkamer (baddoek)?

Handdoeken in de keuken om de dag ongeveer (incl theedoek en vaatdoek - al moet dat laatste natuurlijk eigenlijk elke dag)

en handdoeken in de badkamer 1 keer per week

Handdoek om mee af te drogen in de badkamer na 2 of 3x douchen (hangt wel op de radiator te drogen)
Handdoek die naast de wasbak hangt 1x per week.

Handdoek&droogdoek keuken 2x per week
Vaatdoekje elke dag en soms om de dag.

Baddoek na 2/3 keer. En keukenhanddoek en theedoek na 2 dagen bij intensief gebruik, anders een dag langer. Vaatdoekje na 1/2 dagen.

Ik ben wel benieuwd hoevaak jullie je badmat/Douchemat wassen?